Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Facebook

    Dlaczego Facebook odrzuca Twoje reklamy?

    Paulina Smagacz | 21 czerwca, 2022

    Jeśli chcesz zareklamować na Facebooku przedmioty codziennego użytku typu akcesoria do domu, czy nawet kolekcję butów sportowych, to opublikowanie nowych kreacji reklamowych nie będzie wiązało się z większymi trudnościami. Jeśli jednak działasz w branżach, które w jakikolwiek sposób odnoszą się do cech osobistych, zadanie może być nieco trudniejsze. Regulamin Facebooka w dokładny sposób tłumaczy nam, jakie treści nie są mile widziane. Jednak wprowadzenie tych zasad, dla wielu twórców treści sponsorowanych może wydawać się niezrozumiałe i wcale nie tak proste do zastosowania.


    Jak tworzyć reklamy na Facebooku, aby nie zostały odrzucone?

    Zatem jak tworzyć kreacje reklamowe tak, aby zostały zaakceptowane, nawet gdy dotyczą delikatniejszych tematów? Oczywiście, zakładając, że Twoje usługi, czy towary są legalne w Polsce, bądź innym docelowym kraju.

    #1  Nie zwracaj się bezpośrednio do odbiorców

    Jeśli reklamujesz przykładowo tabletki na porost włosów, nie sugeruj Twoim odbiorcom, że mają za krótkie bądź rzadkie włosy. Mam tutaj na myśli, aby nie zwracać się do użytkowników za pomocą zwrotu, który może ich w jakikolwiek sposób urazić, czy wprowadzić w kompleksy. Pisz w trzeciej osobie, a dzięki temu szansa, iż Twoja kreacja reklamowa zostanie odrzucona, zdecydowanie maleje. Poniżej w tabelce kilka przykładów, które pomogą Ci zobrazować te zasady.

    ŹLEDOBRZE
    Masz za krótkie i za rzadkie włosy? Marzysz o bujnej i gęstej fryzurze?Dla wszystkich osób, które marzą o gęstych i długich włosach…
    Próbujesz zrzucić zbędne kilogramy po ciąży?Dla wszystkich mam, które borykają się ze zbędnymi kilogramami.
    Masz 30 lat i wciąż szukasz wymarzonej pracy?Dla wszystkich 30-latków, którzy szukają nowej pracy.

    #2 Grafika też ma znaczenie

    Pamiętaj, że to, co umieszczasz na grafice także jest weryfikowane przez algorytm Facebooka. Biorąc pod uwagę, że często na weryfikację tego typu postów musimy czekać nieco dłużej, warto jest zadbać o każdy szczegół. Dlatego właśnie zwróć uwagę na tekst, który zamieszczasz na udostępnionej grafice i zastosuje wyżej przytoczone wskazówki.

    Przykład poprawnie i błędnie utworzonej reklamy
    Jak tworzyć reklamy na Facebooku?

    #3 Zadbaj o jakość strony docelowej

    Wielu osobom błędnie może wydawać się, że skoro reklamę zamieszczamy tylko na Facebooku, to cała reszta nie jest istotna. Nic bardziej mylnego. Meta również kontroluje, na jaką stronę odsyłasz jego użytkowników. Pod weryfikację brane są także opisy np. z Landing Page. Jednak w tym przypadku swoboda jest nieco większa, co za tym idzie, możesz pozwolić sobie na nieco bardziej wyrazisty tekst.

    #4 Efekt przed i po, czyli to o czym musisz definitywnie zapomnieć

    Decydując się na reklamę umieszczoną za pomocą Meta Ads, ukazanie, jakiego efektu mogą spodziewać się odbiorcy po zakupie magicznych tabletek, czy serum do twarzy, zdecydowanie odpada. W takiej sytuacji nie ma żadnej złotej zasady, która pozwoliłaby na ominięcie tych wytycznych. Nie pozostaje nic innego, jak wymyślić nową wizję kreacji, która przekona potencjalnych klientów.

    Efekt przed i po zabroniony w reklamach na Facebooku

    #5 Najwrażliwsze gałęzie tematów według Meta

    Istnieją tematy, które według Meta są szczególnie chronione ze względu na ryzyko nieprawidłowych treści. Należą do nich: niepełnosprawność lub choroba, status materialny i informacje finansowe, karalność, przynależność do związku zawodowego, status wyborczy, tożsamość płciowa, orientacja seksualna lub zachowanie seksualne, wiek, przekonania religijne lub filozoficzne oraz rasa, lub grupa etniczna. Oczywiście więcej szczegółowych informacji możesz uzyskać w regulaminie Facebooka, który precyzuje zasady dotyczące reklam.

    Warto również mieć na uwadze, że są to zasady dotyczące wyżej wymienionej tematyki. Dlatego, jeśli reklamujesz ubrania dla dzieci i chcesz użyć zwrotu typu „Troszczysz się o Twoje dzieci, dlatego szukasz…?” – nie musisz brać sobie do serca wspomnianych wskazówek. Prawdopodobieństwo, że wśród Twoich odbiorców są rodzice, którzy nie troszczą się o swoje pociechy, a taka reklama wywrze na nich negatywne odczucia, jest zdecydowanie mniejsze, niż szansa, iż trafisz na odbiorcę, który poczuje się zaatakowany odnośnie do swojego wyglądu, czy przekonań.

    Czy to wszystko?

    Znasz już najczęstsze powody, przez które Facebook odrzuca kreacje reklamowe, przez co reklamy nie wyświetlają się. Powodów może być jeszcze więcej, ale banicja nie zawsze musi oznaczać koniec szans na emisję Twojej reklamy. Często zdarza się, że Facebook odrzuca reklamę przez pomyłkę. Wystarczy się odwołać od tej decyzji i poczekać na rozpatrzenie prośby.

    Na koniec podrzucam jeszcze link do oficjalnych informacji Meta na temat zamieszczania reklam.

    Jeśli Twoje reklamy są odrzucane i potrzebujesz konsultacji, to napisz do nas – chętnie pomożemy 🙂

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!


      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj