Say hello


    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Analiza danych Facebook

    Czym jest wskaźnik niestandardowy Meta Ads i jak go wykorzystać do optymalizacji kampanii reklamowych?

    Jakub Papuga | 14 kwietnia, 2022

    O analityce danych w systemie reklamowym Meta Advertising (dawniej Facebook Ads) mówi się bardzo wiele. Często podnosi się kwestię potęgi piksela czy konieczności ustalenia i monitorowania KPI. Najczęściej jest to po prostu CPC, ROAS czy koszt za zakup. Pomimo, że w branży działam już prawie 10 lat, to nigdy nie słyszałem żeby ktoś monitorował współczynnik konwersji czy inny niestandardowy wskaźnik, który na pierwszy rzut oka nie jest dostępny w menedżerze reklam. W dzisiejszym artykule oprowadzę Cię po narzędziu wskaźników niestandardowych Meta Ads. Ta wiedza może być dla Ciebie bardzo cenna, ponieważ może znacząco wpłynąć na szybkość oraz efektywność analizy danych w Twoich kampaniach Meta Ads.


    Co to jest wskaźnik niestandardowy?

    Zacznijmy jednak od początku. Czym tak naprawdę jest wskaźnik niestandardowy i gdzie możemy go znaleźć?

    Wskaźnik niestandardowy to dane, które chcemy monitorować, ale system reklamowy Meta nie udostępnia ich w domyślnej wersji raportowania. Innymi słowy, nie znajdziemy go w kolumnach z pozostałymi statystykami, których przecież jest bardzo wiele. Są tam m.in kliknięcia, zasięg, wyświetlenia, obejrzenia wideo, dodania do koszyka, zakupy czy współczynnik CTR.

    Analiza danych w panelu reklamowym Meta Ads

    Współczynnik konwersji jako wskaźnik niestandardowy – wskazówki krok po kroku

    Jednym z najważniejszych wskaźników efektywności kampanii reklamowej jest współczynnik konwersji. Mi osobiście tych danych brakowało w menedżerze reklam, więc po prostu stworzyłem sobie ten wskaźnik sam 🙂

    I właśnie na tym przykładzie pokażę Ci, jak i Ty możesz tworzyć swoje własne wskaźniki niestandardowe.

    Naszą podróż rozpoczynamy od domyślnego widoku statystyk w menedżerze reklam. Kierujemy się w prawy górny róg strony, do przycisku kolumny. Klikamy i z rozwijanej listy wybieramy opcję Dostosuj kolumny i kolejno w górnej części zakładki poszukaj przycisku Utwórz wskaźnik niestandardowy. Po kliknięciu otworzy Ci się kreator, dokładnie ten co w screenie poniżej.

    Tworzenie wskaźniki niestandardowego Meta Ads
    Jak utworzyć wskaźnik niestandardowy w Meta Ads?

    Pierwsze trzy pola do uzupełnienia to kolejno nazwa, opis oraz format w jakim mają wyświetlać się wyniki. Tutaj sprawa jest prosta, chodzi o nazewnictwo, które pozwoli Ci zidentyfikować wskaźnik w gąszczu innych statystyk. Co do formatu, to masz do wyboru format liczbowy, procentowy lub walutę. Chodzi tylko o to, w jaki sposób będą pokazywane dane. W przypadku współczynnik konwersji idealnie nadadzą się formaty procentowe lub liczbowe. Gdybyśmy chcieli na przykład stworzyć wskaźnik obliczający nam średnią wartość każdego kliknięcia, to wtedy śmiało możemy użyć formatu waluty, aby dane były przedstawiane w złotówkach czy każdej innej dowolnej walucie.

    Tuż poniżej znajduje się najważniejsza część – miejsce, w którym podajemy wzór naszego współczynnika. W przypadku współczynnika konwersji będzie to oczywiście Ilość konwersji podzielona przez ilość wyświetleń strony docelowej. Jeśli 1 na 100 osób odwiedzających stronę docelową pod wpływem reklam na Facebooku czy Instagramie dokona konwersji, to współczynnik konwersji wynosi 1%.

    Pamiętajmy jednak, że do wyboru mamy jedynie te dane, które zbiera Facebook. To znaczy, że chcąc obliczyć współczynnik konwersji dla e-commerce, musimy podać wzór zgodnie z nomenklaturą Meta Ads. Czyli będą to:

    Zakupy w witrynie / wyświetlenia strony docelowej.

    Okej, mamy już wzór. Teraz wystarczy, że w menu poniżej wybierzesz czy Tylko Ty możesz używać tego wskaźnika, czy może to robić każda osoba mają dostęp do konta reklamowego. 

    Kliknij Utwórz wskaźnik i gotowe. Aby dodać go do wyświetlanych statystyk przejdź ponownie do zakładki kolumny, kolejno dostosuj kolumny i wybierz nowo utworzony współczynnik.

    Jak dodać współczynnik konwersji do statystyk na Facebooku?
    Współczynnik konwersji w kampanii Meta Ads

    Odkryj pełne możliwości wskaźników niestandardowych Meta Ads

    Jakie jeszcze wskaźniki możesz utworzyć? Cóż, w tym miejscu ogranicza Cię jedynie wyobraźnia oraz matematyka. W Happy Parrots korzystamy z autorskiego współczynnika, który oblicza potencjał zestawu reklam na podstawie takich danych jak: 

    • Wyświetlenia strony docelowej
    • Dodanie do koszyka
    • Zakupy

    Każde ze zdarzeń ma przypisaną pewną wagę, dzięki czemu nie sugerujemy się tylko wskaźnikiem ROAS oraz nie tracimy czasu na analizę każdego zestawu reklam osobno. Pewne procesy można zautomatyzować i to staramy się robić. Dzięki wykorzystaniu współczynnika Happy Parrots jesteśmy w stanie w ciągu kilku sekund ocenić, które kampanie mają dobry zwrot oraz wysoki potencjał. Bowiem czasem może zdarzyć się tak, że kampania generuje niski zwrot, ale ogrom dodań do koszyka i ruchu na stronie, który następnie jest domykany w remarketingu.

    Dzięki zastosowaniu tego współczynnika skróciliśmy średni tygodniowy czas optymalizacji kampanii dla każdego konta reklamowego z 4 godzin do 30 minut.
    Chcesz poznać nasz wskaźnik pozwalający Ci zaoszczędzić nawet 14 godzin miesięcznie?

      Podsumowanie

      Próg wejścia w zabawę ze wskaźnikami niestandardowymi nie jest wysoki, a korzyści płynące z tego typu rozwiązań mogą zaoszczędzić mnóstwo czasu i znacząco poprawić wyniki kampanii reklamowych. 

      One thought on “Czym jest wskaźnik niestandardowy Meta Ads i jak go wykorzystać do optymalizacji kampanii reklamowych?

      Zostaw komentarz

      Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

      Newsletter

      Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!


        * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj