Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Marketing Threads

    Aplikacja Threads – co to jest i czym różni się od X?

    Karolina Małysz-Czyż | 28 grudnia, 2023

    Jeszcze w 2023 roku Polacy mają możliwość skorzystać z nowej aplikacji tekstowej od META. Threads, bo tak nazywa się nowe medium społecznościowe, zostało uruchomione 6 lipca 2023 r. W ciągu 5 dni od premiery aplikacja zgromadziła ponad 100 milionów użytkowników. Początkiem tego miesiąca kanał trafił także do Polski i już teraz cieszy się sporym zainteresowaniem! Co to jest Threads, jakie są jego funkcje i czym różni się od popularnej aplikacji X? Tego dowiesz się z tego artykułu.


    Co to jest Threads?

    Aplikacja Threads, opracowana przez firmę Meta, jest innowacyjnym narzędziem tekstowym. Podobnie jak serwis X (dawniej Twitter) umożliwia publikowanie krótkich postów, a także plików, zdjęć, filmów, linków oraz wiadomości. Użytkownicy mogą dzielić się swoimi opiniami, komentować wpisy innych osób oraz zachęcać swoich obserwatorów do dyskusji na różne tematy. Aby skorzystać z aplikacji należy posiadać konto na Instagramie, gdyż oba serwisy są ze sobą zintegrowane. Dzięki temu można automatycznie śledzić te same osoby i importować swoją biografię.

    Już w 2019 roku powstał prototyp aplikacji Threads, stworzony również przez firmę Meta. Miała ona być wówczas konkurencją dla innej popularnej platformy – Snapchata i wyglądała zupełnie inaczej niż obecna platforma. Została jednak bardzo szybko zamknięta, a obecna wersja w żaden sposób nie przypomina tej sprzed kilku lat. 

    Obecna wersja jest połączeniem funkcjonalności serwisu X z popularnością Instagrama. Jest prosta w obsłudze i intuicyjna, co może stanowić klucz do jej sukcesu.

    Zawijasy, tasiemki, wszystkie czarne z napisem Threads, tylko jedna jest kolorowa, na wierzchu
    Aplikacja Threads

    Jakie są najważniejsze funkcje aplikacji?

    Publikowanie treści tekstowych – W Threads można dodawać krótkie treści nazywane nie postami, a „wątkami”. Długość wątków nie może przekraczać  500 znaków, dzięki użytkownicy mają w szybki i zwięzły sposób przekazywać swoje myśli i informacje. Dodatkowo aplikacja umożliwia dodawanie kolejnych treści do istniejących już wątków za pomocą funkcji „Dodaj do wątku”. Dzięki tej opcji użytkownicy mogą tworzyć rozbudowane dyskusje i dzielić się swoimi spostrzeżeniami. 

    Wyszukiwanie – pozwala jedynie na znalezienie kont innych użytkowników, a co ciekawe, w aplikacji Threads nie działają hashtagi.

    Dodawanie multimediów – skoro aplikacja jest zintegrowana z Instagramem, nie mogło zabraknąć tutaj również możliwości publikacji zdjęć, gifów, filmów, itp. co sprawia, że wątki jeszcze bardziej przyciągają wzrok i mogą zaciekawić odbiorców.

    Notatki głosowe – użytkownicy mają możliwość dodawania notatek głosowych, które automatycznie są konwertowane na transkrypcję. Ta funkcja działa efektywnie, umożliwiając błyskawiczne przekazywanie informacji.

    Ankiety – aplikacja umożliwia dodawanie ankiet do wątków, które znikają automatycznie po 24h. 

    Screen z aplikacji Threads profilu Couple Away,  na którym widać dwa wpisy. Jeden z nich obrazuje scenę z serialu The Crown
    Źródło: Threads @couple.away

    Czym Threads różni się od aplikacji X?

    Threads:

    • – Rejestracja tylko przez konto Instagram.
    • – Limit 500 znaków na post tekstowy, wideo do 5 minut.
    • – Możliwość dodawania obrazów, GIFów i linków.
    • – Maksymalnie 10 elementów na wątek.
    • – Możliwość nagrywania wiadomości głosowych, konwertowanych na tekst.
    • – Podstawowy algorytm prezentujący wątki, brak hashtagów.
    • – Wyszukiwanie ograniczone do nazw użytkowników.
    • – Automatyczna synchronizacja z Instagramem.
    • – Opcje dotyczące prywatności i personalizacji, np. ukrycie liczby polubień.
    • – Całkowicie darmowy, jeszcze bez reklam.

    X:

    • – Rejestracja poprzez e-mail, numer telefonu, konta Google lub Apple.
    • – Bazowy limit 280 znaków, rozszerzony do 25k za opłatą.
    • – Wideo do 140 sekund, rozszerzane do 2 godzin za opłatą.
    • – Zawansowane narzędzia do odkrywania treści, przeglądanie np. po hashtagach.
    • – Możliwość filtrowania kanału.
    • – Wiadomości bezpośrednie, prywatne grupy.
    • – Możliwość tworzenia przestrzeni do rozmów na żywo.
    • – Płatne subskrypcje i dodatkowe opcje, np. niebieska odznaka.
    • – Darmowy z opcjonalnymi płatnymi funkcjami.
    • – Zawiera reklamy, możliwość redukcji przez subskrypcję.
    Dwie aplikacje na czarnym tle X i Threads, obok nich inne kolorowe aplikacje
    Threads vs. X

    Jak wykorzystać aplikację w marketingu?

    Reklama na tej nowej platformie stanowi fascynującą szansę dla firm pragnących nawiązać bardziej osobisty kontakt z klientami. Wykorzystanie aplikacji w tym momencie może stanowić szansę dla małych i średnich firm, które nie są w stanie konkurować z dużymi markami na innych kanałach społecznościowych.

    W tej aplikacji stawia się na autentyczność, a więc warto jest zrezygnować z nachalnych reklam na rzecz storytellingu, okazania wsparcia klientom, pokazania zaplecza swojej działalności itp. Pamiętając, że jest to aplikacja głównie tekstowa, należy skupić się na tonie wypowiedzi oraz zachęcaniu do komentowania i udostępnianiu wątków. Zamiast hashtagów warto dodać do treści słowa kluczowe.

    Zobacz także:Jak lojalizować klientów? Personalizacja reklam Meta Ads

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj