Jeszcze w 2023 roku Polacy mają możliwość skorzystać z nowej aplikacji tekstowej od META. Threads, bo tak nazywa się nowe medium społecznościowe, zostało uruchomione 6 lipca 2023 r. W ciągu 5 dni od premiery aplikacja zgromadziła ponad 100 milionów użytkowników. Początkiem tego miesiąca kanał trafił także do Polski i już teraz cieszy się sporym zainteresowaniem! Co to jest Threads, jakie są jego funkcje i czym różni się od popularnej aplikacji X? Tego dowiesz się z tego artykułu.
Co to jest Threads?
Aplikacja Threads, opracowana przez firmę Meta, jest innowacyjnym narzędziem tekstowym. Podobnie jak serwis X (dawniej Twitter) umożliwia publikowanie krótkich postów, a także plików, zdjęć, filmów, linków oraz wiadomości. Użytkownicy mogą dzielić się swoimi opiniami, komentować wpisy innych osób oraz zachęcać swoich obserwatorów do dyskusji na różne tematy. Aby skorzystać z aplikacji należy posiadać konto na Instagramie, gdyż oba serwisy są ze sobą zintegrowane. Dzięki temu można automatycznie śledzić te same osoby i importować swoją biografię.
Już w 2019 roku powstał prototyp aplikacji Threads, stworzony również przez firmę Meta. Miała ona być wówczas konkurencją dla innej popularnej platformy – Snapchata i wyglądała zupełnie inaczej niż obecna platforma. Została jednak bardzo szybko zamknięta, a obecna wersja w żaden sposób nie przypomina tej sprzed kilku lat.
Obecna wersja jest połączeniem funkcjonalności serwisu X z popularnością Instagrama. Jest prosta w obsłudze i intuicyjna, co może stanowić klucz do jej sukcesu.
Jakie są najważniejsze funkcje aplikacji?
Publikowanie treści tekstowych – W Threads można dodawać krótkie treści nazywane nie postami, a „wątkami”. Długość wątków nie może przekraczać 500 znaków, dzięki użytkownicy mają w szybki i zwięzły sposób przekazywać swoje myśli i informacje. Dodatkowo aplikacja umożliwia dodawanie kolejnych treści do istniejących już wątków za pomocą funkcji „Dodaj do wątku”. Dzięki tej opcji użytkownicy mogą tworzyć rozbudowane dyskusje i dzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Wyszukiwanie – pozwala jedynie na znalezienie kont innych użytkowników, a co ciekawe, w aplikacji Threads nie działają hashtagi.
Dodawanie multimediów – skoro aplikacja jest zintegrowana z Instagramem, nie mogło zabraknąć tutaj również możliwości publikacji zdjęć, gifów, filmów, itp. co sprawia, że wątki jeszcze bardziej przyciągają wzrok i mogą zaciekawić odbiorców.
Notatki głosowe – użytkownicy mają możliwość dodawania notatek głosowych, które automatycznie są konwertowane na transkrypcję. Ta funkcja działa efektywnie, umożliwiając błyskawiczne przekazywanie informacji.
Ankiety – aplikacja umożliwia dodawanie ankiet do wątków, które znikają automatycznie po 24h.
Czym Threads różni się od aplikacji X?
Threads:
- – Rejestracja tylko przez konto Instagram.
- – Limit 500 znaków na post tekstowy, wideo do 5 minut.
- – Możliwość dodawania obrazów, GIFów i linków.
- – Maksymalnie 10 elementów na wątek.
- – Możliwość nagrywania wiadomości głosowych, konwertowanych na tekst.
- – Podstawowy algorytm prezentujący wątki, brak hashtagów.
- – Wyszukiwanie ograniczone do nazw użytkowników.
- – Automatyczna synchronizacja z Instagramem.
- – Opcje dotyczące prywatności i personalizacji, np. ukrycie liczby polubień.
- – Całkowicie darmowy, jeszcze bez reklam.
X:
- – Rejestracja poprzez e-mail, numer telefonu, konta Google lub Apple.
- – Bazowy limit 280 znaków, rozszerzony do 25k za opłatą.
- – Wideo do 140 sekund, rozszerzane do 2 godzin za opłatą.
- – Zawansowane narzędzia do odkrywania treści, przeglądanie np. po hashtagach.
- – Możliwość filtrowania kanału.
- – Wiadomości bezpośrednie, prywatne grupy.
- – Możliwość tworzenia przestrzeni do rozmów na żywo.
- – Płatne subskrypcje i dodatkowe opcje, np. niebieska odznaka.
- – Darmowy z opcjonalnymi płatnymi funkcjami.
- – Zawiera reklamy, możliwość redukcji przez subskrypcję.
Jak wykorzystać aplikację w marketingu?
Reklama na tej nowej platformie stanowi fascynującą szansę dla firm pragnących nawiązać bardziej osobisty kontakt z klientami. Wykorzystanie aplikacji w tym momencie może stanowić szansę dla małych i średnich firm, które nie są w stanie konkurować z dużymi markami na innych kanałach społecznościowych.
W tej aplikacji stawia się na autentyczność, a więc warto jest zrezygnować z nachalnych reklam na rzecz storytellingu, okazania wsparcia klientom, pokazania zaplecza swojej działalności itp. Pamiętając, że jest to aplikacja głównie tekstowa, należy skupić się na tonie wypowiedzi oraz zachęcaniu do komentowania i udostępnianiu wątków. Zamiast hashtagów warto dodać do treści słowa kluczowe.
Zobacz także:Jak lojalizować klientów? Personalizacja reklam Meta Ads