Wielu marketerów każdego dnia głowi się w jaki sposób dotrzeć do osób decyzyjnych w wielkich firmach, zatrudniających setki lub tysiące osób. Jak targetować do nich reklamy? Rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki, bowiem dzięki kampaniom reklamowym na LinkedIn, dotarcie do prezesów, dyrektorów czy osób decyzyjnych w firmach o określonej wielkości jest relatywnie proste.
Jak targetować reklamy na LinkedIn?
Ekosystem reklamowy LinkedIn Ads jest bliźniaczo podobny do jego popularniejszego odpowiednika, czyli Meta Ads. Struktura kampanii reklamowej składa się z trzech elementów: wyboru celu, doboru grupy odbiorców oraz stworzeniu kreacji reklamowej.
Jedną z największych przewag ekosystemu reklamowego LinkedIn w porównaniu z konkurencją taką jak Meta Ads, Google Ads czy TikTok Ads jest możliwość precyzyjnego targetowania reklam.
LinkedIn umożliwia dobór grupy odbiorców na podstawie stanowiska, które zajmują użytkownicy, ile lat mają doświadczenia, branży w której pracują czy nawet… konkretnej firmy, w której aktualnie są zatrudnieni.
W ten sposób jesteśmy w stanie wyświetlać reklamę prezesom firm, które zatrudniają co najmniej 100 osób. Na Facebooku czy w Google nie ma takiej możliwości, a na LinkedIn to coś zupełnie zwykłego.
Jak targetować reklamy na prezesów wielkich firm lub innych ważnych osób w konkretnych branżach? Zapraszam do krótkiego poradnika, w którym przeprowadzę Cię krok po kroku przez Menedżer Reklam.
Krok 1: Kampania
Przejdź do swojego LinkedIn Ads Menedżera Reklam, wybierz odpowiednie konto reklamowe i w górnej sekcji menu kliknij w niebieski przycisk Utwórz > Kampania.

Uzupełnij podstawowe dane o kampanii, czyli jej nazwę, status (ma być aktywna czy tylko draftem?), budżet i harmonogram. Uwaga! Minimalny budżet dzienny kampanii nie może być niższy niż 10 euro. Wybierz datę rozpoczęcia i zakończenia lub wybierz sposób wyświetlania reklam jako ciągły, bez daty końcowej.

W kolejnym kroku zdefiniuj swój cel. Wizyty w witrynie, konwersje czy pozyskiwanie kontaktów – działa to dokładnie tak samo jak w przypadku Meta Ads. Pamiętaj, że wybierając optymalizację pod konwersje w witrynie, musisz mieć zainstalowany kod śledzenia konwersji LinkedIn.

Krok 2: Grupa odbiorców
W drugim kroku przechodzimy do sedna, czyli odpowiedzi na pytanie: jak targetować reklamy na prezesów firm i osoby decydujące? LinkedIn Ads umożliwia wybór grupy odbiorców w tym miejscu.

Sam system targetowania działa tak jak w przypadku Meta Ads. Możemy więc tworzyć zbiory, zawężenia i wykluczenia na podstawie danych demograficznych, behawioralnych czy zawodowych. To właśnie o tych ostatnich opowiemy dzisiaj.
Aby dotrzeć do prezesów firm, wybierz opcję Doświadczenie Zawodowe > Poziomy w hierarchii, a następnie Właściciel czy Wiceprezes.


Po zaznaczeniu powyższych opcji, wciąż możesz zwiększyć wolumen grupy odbiorców. Dodaj więc kolejne doświadczenia zawodowe wskazujące na osoby pracujące na odpowiednich stanowiskach. Wybierz Doświadczenie zawodowe > Stanowiska i wpisz frazy typu prezes, CEO, dyrektor. W tym miejscu bowiem wyszukasz osoby, które same określiły swoje stanowisko w ten sposób.

Krok 3: Kreacja reklamowa
To już ostatni krok, ale nie mniej ważny niż poprzednie. Pamiętaj o tym, że to właśnie kreacja reklamowa przykuwa uwagę i odpowiada za końcowy sukces kampanii reklamowej.
Czas prezesów jest bardzo cenny, niech Twoja reklama nie zabiera im go jeśli nie ma do przekazania nic wartościowego, bo kampania przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego.
Wybierz jedna z wielu dostępnych opcji ekspozycji treści, są one zbieżne z tymi znanymi z Meta Ads.

Promowanie postów, które są opublikowane na Twojej stronie firmowej to dobry pomysł, bowiem wszystkie interakcje i komentarze pozostaną widoczne dla szerszego grona odbiorców. To ważne jeśli chcesz zbudować social proof dla swoich działań.

Opublikuj reklamy i czekaj jak prezesi wielkich firm zaczną do Ciebie wydzwaniać 🙂
A tak poważnie, to ważne abyś uzbroił się w cierpliwość. Musisz być świadomy, że im większa firma, tym dłuższe procesy decyzyjne. Reklamy targetowane do osób decyzyjnych w dużych firmach, bez odpowiednio ocieplonego wizerunku i brand awareness na niewiele się zdadzą. Miej to na uwadzę nim ruszysz podbijać świat rekinów biznesu. Jeśli więc nie masz odpowiedniej pozycji na rynku, budżetu marketingowego i doświadczenia zawodowego, to zastanów się czy dotarcie do dużych firm i ich prezesów to najlepsza inwestycja marketingowa na tym etapie rozwoju Twojej firmy.