Współpracę rozpoczęliśmy od zbudowania lejka sprzedażowego w Social Mediach, a w 2020 roku rozszerzyliśmy zakres o tworzenie Contentu oraz Sesje Fotograficzne. Wszystko po to, aby nadać marce profesjonalny wizerunek oraz zwiększyć zaangażowanie fanów i klientów. Problem z zaangażowanie odbiorców pojawiał się od dłuższego czasu. Przeprowadziliśmy analizę dotychczasowych działań i doszliśmy do wniosku, że publikowane treści są zbyt mało life stylowe. Zabraliśmy się więc do pracy, aby to zmienić i zorganizowaliśmy profesjonalną sesję zdjęciową.
Produkt
Świeżo Palona to jeden z liderów w branży Kaw Speciality w Polsce. To sklep dla ludzi, którzy kochają kawę i od filiżanki tego napoju wymagają czegoś więcej niż produkty oferowane w marketach. Poza kawą w sklepie internetowym dostępny jest szeroki asortyment produktów spożywczych oraz akcesoriów do parzenia kawy i herbaty.
Produkty, które chcieliśmy pokazać na zdjęciach to przede wszystkim kawa i kawiarka, ale również herbata i słodkości, które idealnie komponują się uwielbianego przez wielu czarnego napoju.
Cel
Naszym cele było stworzenie lifestylowych treści, które zwiększą wskaźnik zaangażowania fanów, co przełoży się również bezpośrednio na pozyskanie nowych fanów oraz zwiększenie zasięgu marki.
Dodatkowo, treści te miały być przeznaczone do kampanii reklamowych w social mediach, a ich zadaniem było zwiększenie współczynnika klikalności, a także konwersji.
Wynik
Content, który powstał dzięki naszej współpracy, był eksponowany we wszystkich działaniach marketingowych marki. Począwszy od social mediów (Facebook & Instagram), poprzez e-mail marketing, kampanie reklamowe w Google i na Facebooku, a także na sklepowych landing page.
Treści oparte na lifestylowych zdjęciach wygenerowały prawie dwukrotny wzrost zaangażowania w porównaniu z okresem sprzed profesjonalnej sesji zdjęciowej.
Większe zaangażowanie z kolei przyczyniło się do zwiększenia liczby fanów o ponad 43% w skali kilku tygodni używania nowych zdjęć.
Nowy Content przyczynił się również do wzrostu sprzedaży jak i ogólnej klikalności reklam o ponad 25% względem poprzednich miesięcy.
Fakty
- Wzrost zaangażowania o 96,84 %
- Wzrost liczby fanów o 43,02 %
- Wzrost CTR w reklamach o 25,47 %
- Wzrost przychodów w kampaniach reklamowych o 25,86 %
Realizacja
Przygotowania do realizacji sesji zdjęciowej rozpoczęliśmy od zespołowej burzy mózgów. Zderzyliśmy i przepracowaliśmy mnóstwo pomysłów na temat motywu przewodniego sesji zdjęciowej. Postawiliśmy na lifestyle i codzienne kawowe rytuały.
W kolejnym kroku zabraliśmy się na dobranie odpowiedniej modelki do wybranego tematu. Chcieliśmy, aby jej uroda była klasyczna, ponieważ całą uwagę odbiorcy chcieliśmy skupić na produkcie i kawowym rytuale. Wybór padł na Julię, z którą świetnie nam się współpracowało.
Do kompletu brakowało nam jeszcze idealnej scenerii oraz scenariusza. Wybraliśmy sesję w domowym zaciszu eleganckiego apartamentu. Rozpisaliśmy kilkadziesiąt ujęć w scenariuszu i spotkaliśmy się na sesji zdjęciowej, której realizacją zajęliśmy się wspólnie z Izą.
Aby dodać więcej uroku i prawdziwości porannych rytuałach podjęliśmy współpracę kolaboracyjną z naszym innym partnerem biznesowym – marką Dreamcatcher z branży fashion, która w swoim asortymencie posiada szeroki wybór kimon.
Realizacja sesji zdjęciowej to była świetna zabawa i znakomita smakowa podróż, dzięki Świeżo Palonym ziarnom kawy z całego świata!
Wspólnie przygotowaliśmy mnóstwo ujęć, a na planie zdjęciowym spędziliśmy niemal cały dzień. Mając obrobione zdjęcia, zabraliśmy się za tworzenie nowej komunikacji marketingowej.
Zmiany jakie przeszła komunikacji marki były widoczne gołym okiem. Poniżej przykład tego, jak zmienił się feed instagramowy marki.
Użytkownicy zaczęli chętniej wchodzić w interakcję, a posty zaczęły uzyskiwać większe zasięgi.
Zdjęcia zostały też wykorzystane do kreacji reklamowych, których efektywność poprawiła się o ponad 25%. Content ma olbrzymie znaczenie w odbiorze reklamy, dlatego warto nad nim pracować.
Dzięki temu, że wiele zdjęć jest przygotowana w dość uniwersalnej formie (bez etykiety kawy), to można ich używać przez bardzo długi czas, niezależnie od zmieniającej się oferty sklepu. Taki też był cel, który udało nam się osiągnąć.