Współpracę z marką Skin Project rozpoczęliśmy w połowie 2022 roku od audytu obecnych działań marketingowych marki. Przeprowadzona analiza wykazała problemy z zaangażowaniem odbiorców oraz spójną komunikacją marki.
Zarekomendowaliśmy zaprojektowanie nowej, spójnej strategii komunikacji marki, która uwzględniać będzie również rozbudowę lejka sprzedażowego o efektywnościowe kampanie reklamowe w ekosystemach Meta Ads, Google Ads oraz TikTok Ads.
W ten sposób, nasza długofalowa współpraca rozpoczęła się.
Produkt
Marka Skin Project powstała w trosce o jakość, bezpieczeństwo i wygodę osób poddającym się tatuowaniu ciała. Poza klientem docelowym, czyli osobie wytatuowanej marka chce również docierać i budować relacje z profesjonalnymi tatuatorami. Najpopularniejszym produktem marki jest emulsja w sprayu do pielęgnacji i ochrony tatuażu oraz innowacyjne masło do tatuażu wspomagające proces odbudowy uszkodzonej skóry.
Cel
Celem współpracy jest zwiększenie zaangażowania odbiorców oraz zbudowanie społeczności kochającej tatuaże, jak i relacji z profesjonalnymi tatuatorami, co przekładać ma się na lepszą pozycję marki w branży i zwiększenie sprzedaży.
Wynik
Wdrożenie nowej strategii komunikacji odniosło spektakularny sukces, a zaangażowanie odbiorców w social mediach wzrosło o ponad 1000% przy równoczesnym zmniejszeniu budżetu mediowego! W ciągu pierwszych tygodni współpracy, posty dotarły do prawie 105 tys użytkowników Facebooka, co jest wynikiem o 196% lepszym niż w analogicznym okresie przed wdrożeniem nowej strategii komunikacji.
Zasięg postów na Instagramie wzrósł o 495%, a Relacje zobaczyło ponad 108% więcej użytkowników.
To wszystko w ciągu pierwszych 90 dni wdrożenia nowej komunikacji w social mediach Skin Project.
Fakty
Realizacja
Na podstawie przeprowadzonego audytu komunikacji oraz działań marketingowych marki zabraliśmy się do przygotowania nowej strategii komunikacji.
Jednym z największych problemów marki był brak charakterystycznego tonu wypowiedzi oraz brak wyrazistego hasła, wokół którego można by budować komunikację i więź z odbiorcami.
Postawiliśmy na hasło “Wspomnienia bledną, ze Skin Project – twój tatuaż – nie musi”, ponieważ nawiązuje on bezpośrednio do ważnej części życia, czyli wspomnień, które każdy z nas stara się pielęgnować – zupełnie jak swój tatuaż. Świetnie łączy się to z faktem, że dwa na trzy projektowane tatuaże, dla ich posiadaczy mają wartość sentymentalną, bardzo często związaną ze wspomnieniami.
Posiadają wyraziste hasło zabraliśmy się za przygotowanie pozostałych części strategii komunikacji. Określiliśmy osobowość marki, tone of voice. Szczegółowo zapisaliśmy BIG IDEA oraz grupy docelowe w komunikacji. Spisaliśmy cele działań i rekomendowane kanały dla ich realizacji. Zaprojektowaliśmy obszerny lejek sprzedażowy zakładający m.in. content marketing, influencer marketing oraz płatne kampanie reklamowe, dla których przygotowaliśmy szczegółowy media plan.
Mając plan, zaczęliśmy go skrupulatnie realizować. Dzień po dniu tworząc content w nowym stylu. Efekty były widoczne od pierwszych dni realizacji nowej strategii komunikacji.
Marka zyskała charakter i zaangażowanych odbiorców, którzy chętnie wchodzą w interakcję i udzielają się w dyskusjach.
W contencie, który regularnie przygotowujemy trzymamy spójność z BIG IDEA marki, na każdym kroku chcemy podkreślić wagę przeżyć związanych z tatuażami, nawiązać do intymnej relacji pomiędzy posiadaczem, a tatuażem.
Często też zadajemy luźne, aktywizujące pytania, gdzie każdy użytkownik śledzący markę może bez większego skrępowania wyrazić swoją opinię czy podrzucić w komentarzu tatuaż, który mu się podoba, co z kolei otwiera dyskusję z innymi fanami tatuażów. Co najważniejsze, wszystkie te zaangażowane osoby to potencjalni klienci sklepu internetowego.
Strategia komunikacji dla Skin Project wciąż jest wdrażana. Zrealizowana została tylko jej część, a każdy kolejny tydzień to nowe działania i nowe miejsca dotarcia do potencjalnych klientów. Zapraszamy do śledzenia kanałów Skin Project, bo dopiero się rozkręcamy!