Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Facebook Google Marketing Success Stories

    Success Stories: ponad trzykroktny wzrost ROAS oraz przychodów

    Justyna Dębowska | 6 lipca, 2023


    Brak satysfakcji z działań poprzedniej, popularnej agencji marketingowej był bezpośrednim powodem, dla którego Damian wraz z zespołem zdecydował się rozpocząć współpracę z Happy Parrots. Jego sklep internetowy borykał się z problemami technicznymi, a Google Analytics nie zbierał wartości konwersji. Dodatkowo jednymi z głównych bodźców do zmiany firmy marketingowej był brak satysfakcji z dostarczanych przez agencję kreacji reklamowych.

    Nasz zespół stanął przed zadaniem optymalizacji wymienionych elementów, co miało przełożyć się na zwiększenie sprzedaży w e-commerce.

    Produkt

    Warsztat Nauki to miejsce, w którym można znaleźć kursy online z zakresu dietetyki, fitness i zdrowego stylu życia od profesjonalnych i certyfikowanych specjalistów, w tym niezwykle popularnego doktora nauk medycznych – Damiana Parola

    Cel

    Naszym głównym celem było zbudowanie skutecznego lejka sprzedażowego przy wykorzystaniu kampanii reklamowych Meta Ads i Google Ads. Dodatkowym, celem długodystansowym było zbudowanie wizerunku sklepu ze szkoleniami online, który jest jednym z dodatkowych działań Damiana Parola. 

    Wyniki

    Przygotowane kampanie w Meta Ads (Facebook oraz Instagram) i Google Ads, z miesiąca na miesiąc przyniosły coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Znacząco zwiększyliśmy liczbę użytkowników, którzy przechodzą na landingpage wybranego kursu, w zależności od jego kategorii i rodzaju. Wprowadzenie zmian nie tylko na kontach reklamowych, ale także właściwe ukierunkowanie działań marketingowych całej marki przyczyniło się do znacznego wzrostu przychodów sklepu internetowego już od pierwszych miesięcy współpracy. 

    Zwiększyliśmy ROAS z kampanii reklamowych z 300% do 3605% oraz uzyskaliśmy ponad trzykrotnie lepszy wynik sprzedażowy podczas Black Week w porównaniu z latami poprzednimi. A także zadbaliśmy o stabilizację biznesu i dywersyfikację źródeł przychodów, dzięki kampanii reklamowej w Google Ads.

    Fakty

    Ponad trzykrotny wzrost przychodów z kampanii reklamowych Meta Ads oraz Google Ads

    Realizacja

    Pierwszym i najważniejszym aspektem rozpoczęcia działań była dokładna analiza konta reklamowego Meta Ads. Naszym celem było wyciągnięcie lekcji z działań poprzedniej agencji. 

    Przeanalizowaliśmy grupę docelową, potencjał sprzedażowy wszystkich produktów oraz uzasadnienie biznesowe do ich promowania.

    Odświeżyliśmy kreacje reklamowe, dzięki czemu zwiększyliśmy współczynnik klikalności i obniżyliśmy koszt kliknięcia, co przełożyło się na zdecydowanie większy wolumen ruchu, który następnie w kampaniach remarketingowych dokonywał konwersji.

    Przyjęliśmy strategię lead magnet i przyciągneliśmy użytkowników do witryny poprzez promocję darmowych kursów. Użytkownicy zapoznał się z materiałami i pod wpływem pozytywnych odczuć i szczelnego remarketingu, powrócili zakupić płatne kursy.

    Od czerwca rozpoczęliśmy działania reklamowe w systemie Meta Ads starannie budując lejek sprzedażowy. W pierwszych trzech miesiącach skupiliśmy się na budowaniu relacji z odbiorcami i kierowaniu ich na stronę z kursami, aby zapoznali się z szeroką ofertą. 

    ROAS jaki osiągnęliśmy w czerwcu i lipcu oscylował w okolicach 300%. W sierpniu rozpoczęliśmy realizację kolejnego etapu lejka sprzedażowego i skupiliśmy się na domykaniu sprzedaży. Wspólnie z naszym partnerem ustaliliśmy harmonogram promocji oraz wspieraliśmy działania sprzedażowe nową kampanią w Google Ads w sieci wyszukiwania.

    ROAS Meta Ads w sierpniu wyniósł aż 916%. To był bardzo duży sukces, ponieważ nigdy wcześniej w historii tego konta reklamowego nie udało się uzyskać wyniku na chociaż zbliżonym poziomie. Analizując statystyki i zachowania użytkowników, zauważyliśmy zasadę, że w przypadku produktu, jaki oferuje Warsztat Nauki ścieżka zakupowa jest wydłużona i bardzo ważne są działania na górze lejka marketingowego.

    Z taką wiedzą rozpoczęliśmy przygotowania do najlepszego okresu sprzedażowego, jakim niewątpliwe jest Q4 i Black Week. 

    Już na początku listopada, w social mediach informowaliśmy o promocjach z okazji Black Week.

    Reklama Black Week
    Reklama Black Week - agencja reklamowa

    Stworzyliśmy również dedykowane kreacje reklamowe i rozpoczęliśmy emisję kampanii reklamowych do nowych odbiorców oraz do tych, którzy już odwiedzili stronę lub reagowali na materiały publikowane w social media. 

    Listopad zakończył się rekordową sprzedażą, a kampanie reklamowe osiągnęły ROAS na poziomie 3605%, co jest wynikiem ponad trzykrotnie lepszym niż w poprzednim roku wygenerowała inna agencja reklamowa. 

    W kulminacyjnym momencie w roku, dostarczyliśmy rekordową liczbę użytkowników i uzyskaliśmy historycznie najwyższy przychód. Budowanie lejka sprzedażowego od podstaw przyniosło oczekiwane efekty.

    Oprócz wysokiej rentowności sklepu, zbudowaliśmy bazę klientów, do której marka może regularnie kierować najnowsze wiadomości, promocje oraz wizerunek sklepu.

    Obsługa płatnych kampanii reklamowych
    Przykładowa reklama social media
    Kampania Facebook Ads Success Stories
    Jak osiągnąć sukces w social mediach? Marketing

    One thought on “Success Stories: ponad trzykroktny wzrost ROAS oraz przychodów

    1. Naprawdę dobrze napisane. Wielu autorom wydaje się, że posiadają rzetelną wiedzę na opisywany temat, ale zazwyczaj tak nie jest. Stąd też moje zaskoczenie. Po prostu świetny artykuł. Koniecznie będę rekomendował to miejsce i częściej wpadał, żeby zobaczyć nowe posty.

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj