Say hello


    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Biznes Facebook Marketing

    Jak przygotować się na Black Friday? 5 szybkich porad

    Monika Paszkiewicz | 31 października, 2022

    Dzisiaj będzie krótko, bo do Black Friday zostało niewiele czasu, a to jest moment, którego nie warto przespać. Solidne przygotowanie sklepu internetowego do tego kluczowego momentu w roku, może przyczynić się nawet do dwukrotnie większego zysku z tego okresu. O czym należy pamiętać przygotowując się na Black Friday?


    Jak przygotować się na Black Friday?

    1. Zastanów się nad strategią.
    2. Sporządź harmonogram działań.
    3. Zabezpiecz zasoby.
    4. Popracuj nad kampaniami reklamowymi.
    5. Bądź gotowy na zatory.

    1. Zastanów się nad strategią.

    Jeśli jeszcze nie masz przygotowanej strategii ani mechaniki promocji, zacznij od przeanalizowania poprzednich działań i danych historycznych. Sprawdź, który rodzaj promocji był najbardziej efektywny w przeszłości. Paradoksalnie bardzo często darmowa dostawa działa lepiej niż rabat procentowy. Spójrz na swoje stany magazynowe oraz dane sprzedażowe z poprzednie roku. Czy masz w asortymencie zapas produktów, które w tamtym roku sprzedały się na pniu?

    2. Sporządź harmonogram działań.

    Zaplanuj publikacje w Social Media. Black Friday to nie tylko konkurowanie w płatnych kampaniach reklamowych, ale przede wszystkim w działaniach organicznych. Jeśli planujesz w tym roku Black WEEK, możesz przygotować serię codziennych stories z ankietami, w który zapytasz swoich klientów o to, na który produkt chcieliby dostać rabat lub w każdy dzień o 12 publikować stories i odkrywać przed fanami przeceniony produkt. Zbuduj napięcie i utrzymuj zainteresowanie fanów. Pamiętaj, że większość tych działań możesz zaplanować wcześniej i w pełni zautomatyzować, po to, aby w największym szale zakupowym mieć wolne ręce do pracy.

    3. Zabezpiecz zasoby.

    Ten punkt łączy się bezpośrednio z poradą nr 2. Naprawdę porządnie przygotuj się do działań z zakresu obsługi klienta. Takie okazje jak BF to wzmożony ruch w na platformach Social Media. Klienci wysyłają wiadomości korzystając z różnych komunikatorów. Wyjdź im naprzeciw i bądź dostępna/y na Messengerze, pod mailem i na Instagramie. Możesz też na bieżąco wrzucać w Insta Stories odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Budowanie zaufania i chęć pomocy, szczególnie teraz jest na wagę złota. Klienci chcą się czuć zaopiekowani i pewni, że dokonali słusznego wyboru, wybierając Twój produkt.

    To szczyt sezonu, czas największych żniw. Zadbaj o to, aby w ciągu tego tygodnia w Twoim życiu nie było zbędnych rozpraszaczy. Bądź zaangażowany w 100% w Twój biznes.

    4. Popracuj nad kampaniami reklamowymi.

    Przygotuj szczelne grupy remarketingowe np. wykluczając w zestawach reklam osoby, które dokonały zakupy w przeciągu ostatnich 7 dni. Dodatkowo możesz pokombinować ze spersonalizowanymi komunikatami. Stwórz grupę remarketingową z osób, które oglądały sukienki z letniej kolekcji i do nich skieruj grafikę informującą o rabacie na tę konkretną grupę produktową.

    PS. Możesz też poświęcić nieco więcej czasu na przygotowanie się do Black Friday i zajrzeć do artykułu 5 grup lookalike, które musisz uwzględnić w swoim lejku sprzedażowym na Facebooku!”

    5. Bądź gotowy na zatory.

    Dodaj kreacje reklamowe na 1-2 dni przed planowanym startem promocji. Bardzo często w natłoku obowiązków robimy na to na ostatnią chwilę, czyli rankiem w dniu startu promocji. W przypadku Black Friday ‘rano’, to już dawno za późno. Reklamy muszą przejść proces weryfikacji i uczenia. Przy takim natężeniu działań reklamodawców z jakimi mamy do czynienia w BF proces ten może wydłużyć się nawet do kilkudziesięciu godzin. Szczególnie jeśli planujesz jednodniową promocję! 
    Zastanów się czy są jeszcze jakieś inne miejsca, gdzie mogą powstać zatory. Jeśli tak, to zadbaj o to, aby udrożnić je odpowiednio wcześniej. Na braku organizacji można stracić naprawdę wiele.

    Jeśli potrzebujesz pomocy przy przygotowaniu do Black Friday, to zespół Happy Parrots pozostaje w gotowości! 🙂

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!


      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj