Menedżer reklam Meta Ads jest świetnym narzędziem do tworzenia i konfiguracji efektywnych kampanii reklamowych. Reklama na Messengerze, może być jedną z nich. Co musisz wiedzieć? Liczba opcji dostępnych w Menedżerze Reklam potrafi jednak czasami być naprawdę przytłaczająca i dlatego właśnie powstał ten artykuł.
Aplikacja Messenger – dlaczego stała się tak popularna?
Messenger, aplikacja do komunikacji opracowana przez Facebooka, stała się jednym z najpopularniejszych narzędzi do wysyłania wiadomości na świecie. Umożliwia użytkownikom nie tylko wysyłanie tekstów, zdjęć i filmów, ale również prowadzenie wideorozmów oraz wymianę plików. Według najnowszych danych, z aplikacji korzysta ponad 1,3 miliarda użytkowników miesięcznie, co czyni ją atrakcyjną platformą dla reklamodawców.
Obecnie, dostępnych jest kilka formatów reklamowych, od grafik statycznych, przez wideo reklamowe, a także bezpośrednie wiadomości do profili.
Jakie są rodzaje reklam na Messengerze?
W ramach tego umiejscowienia możemy emitować tak naprawdę, aż 3 rodzaje reklam. Do wyboru mamy takie możliwości jak:
Baner reklamowy w skrzynce odbiorczej
Reklama będzie wyświetlać się w aplikacji Messenger, pomiędzy wiadomościami od Twoich znajomych. Z reguły będzie to 5 pozycja od góry. Kliknięcie w tego typu reklamę, może prowadzić bezpośrednio do wskazanej przez reklamodawcę strony docelowej lub na profil marki w mediach społecznościowych.
Reklama zajmuje niewielką przestrzeń ekranu, zawiera logotyp marki, nazwę strony, jedną linijkę na treść CTA oraz niewielki kafelek graficzny. Takie zestawienie powoduje, że reklamodawca nie ma dużych możliwości przekonania użytkownika, by ten kliknął w reklamę.
Jeśli do tego dodamy fakt, że Messenger jest aplikacją typowo zadaniową, to znaczy że użytkownicy uruchamiają ją z jasnym celem, np. odpisanie na wiadomość lub napisanie wiadomości do kogoś, to mamy połączenie, które powoduje że reklama ma niskie CTR. Innymi słowy, jest widziana, ale nie jest chętnie klikana. To oznacza, że świetnie sprawdzi się do budowania świadomości marki, do przypomnienia o marce w nienachalny sposób, tak by w świadomości utrwalał się logtyp i slogan.
Zdecydowanie odradzam ten format reklamy, jeśli zależy Ci na konwersji bezpośredniej.
Reklama w Stories Messenger
Od jakiegoś już czasu, w aplikacji Messenger pojawiła się opcja Relacji – bliźniaczych jak w aplikacji Facebook czy Instagram. Również w tym miejscu, reklamodawca ma możliwość emisji reklam.
Nie będzie jednak odkryciem, że jest to najmniej popularna wersja popularnych Stories, jest stosunkowo rzadko odwiedzana przez użytkowników. Dlatego też, zasięg dla reklam wyświetlanych w tym umiejscowieniu, nie będzie spektakularnie wysoki.
Czy w związku z tym warto wyświetlać reklamę w tym miejscu? Warto, bo jakość ruchu i klikalność jest porównywalna do Stories z Facebooka czy Instagrama. Trzeba jednak nastawić się, że reklama w Stories na Messengerze, ze względu na swoją małą popularność, zawsze będzie tylko dodatkiem i uzupełnieniem kampanii reklamowej.
Reklama rozpoczynająca konwersację w Messengerze
To format reklamowy, który daje zdecydowanie największe możliwości reklamodawcom. Reklama ta może wyświetlać się w dowolnej formie: aktualności na Facebooku, aktualności na Instagramie, Stories, Rolka, Prawa kolumna, Wideo, itp.
Każdorazowe kliknięcie w tą reklamę, skutkuje rozpoczęciem konwersacji w Messengerze, zgodnie z ustalonym szablonem wiadomośc. Przykład poniżej.
Ten format reklamowy jest najefektywniejszy spośród wszystkich dostosowanych do emisji reklam na Messengerze.
Przeczytaj także: Jak tworzyć grafiki na Facebooka.
Jak zrobić reklamę na Messengerze?
Aby utworzyć kampanię reklamową z emisją reklam na Messengerze, należy przejść do Business Managera i rozpocząć tworzenie nowej kampanii.
W następnym kroku wybierz odpowiedni cel reklamowy:
Jeśli chcesz emitować reklamę banerową w skrzynce odbiorczej, wybierz cel reklamowy: Ruch.
Jeśli chcesz emitować reklamę Stories w Messengerze, wybierz cel reklamowy: Rozpoznawalność, Ruch, Aktywność, Kontakty lub Sprzedaż.
Jeśli chcesz emitować reklamę rozpoczynającą konwersację w Messengerze, wybierz cel reklamowy: Ruch, Aktywność lub Kontakty.
W kolejnych krokach ustal odpowiednią grupę odbiorców, która zobaczy reklamę, a następnie w widoku Zestaw Reklam, na dole strony zobaczysz opcję Umiejscowienia.
Wybierz opcję Ręczne umiejscowienia, a następnie zaznacz odpowiednie opcje emisji reklam.
Jeśli chcesz emitować reklamę banerową w skrzynce odbiorczej, wybierz umiejscowienie: Skrzynka odbiorcza Messengera.
Jeśli chcesz emitować reklamę rozpoczynającą konwersację w Messengerze, wybierz dowolne umiejscowienie.
Reklama na Messengerze, dzięki swojej niszowej popularności potrafi docierać do nowych odbiorców niskim kosztem, co powoduje że jest świetnym sposobem na dywersyfikację lejka sprzedażowego.
Ponadto, kampania reklamowa z celem Kontakty, kierująca do konwersacji na Messengerze potrafi generować leady wysokiej jakości, niskim kosztem. Tak jak w przypadku kampanii reklamowej dla jednej z firmy z branży suplementów diety, którą mieliśmy przyjemność realizować jako agencja reklamowa Happy Parrots.
Dlatego jeśli zastanawiasz się, czy warto uruchomić kampanię reklamową Meta Ads z umiejscowieniem emisji na Messengerze – to warto, jeśli wiesz jak to zrobić. A dzięki temu artykułowi, mam nadzieję że już wiesz!
Dowiedz się również jak lojalizować klientów poprzez personalizację reklam w Meta Ads.