Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Facebook

    Reklama na Messengerze – co musisz wiedzieć?

    Jakub Papuga | 6 czerwca, 2024

    Menedżer reklam Meta Ads jest świetnym narzędziem do tworzenia i konfiguracji efektywnych kampanii reklamowych. Reklama na Messengerze, może być jedną z nich. Co musisz wiedzieć? Liczba opcji dostępnych w Menedżerze Reklam potrafi jednak czasami być naprawdę przytłaczająca i dlatego właśnie powstał ten artykuł.


    Aplikacja Messenger – dlaczego stała się tak popularna?

    Messenger, aplikacja do komunikacji opracowana przez Facebooka, stała się jednym z najpopularniejszych narzędzi do wysyłania wiadomości na świecie. Umożliwia użytkownikom nie tylko wysyłanie tekstów, zdjęć i filmów, ale również prowadzenie wideorozmów oraz wymianę plików. Według najnowszych danych, z aplikacji korzysta ponad 1,3 miliarda użytkowników miesięcznie, co czyni ją atrakcyjną platformą dla reklamodawców.

    Obecnie, dostępnych jest kilka formatów reklamowych, od grafik statycznych, przez wideo reklamowe, a także bezpośrednie wiadomości do profili.

    Jakie są rodzaje reklam na Messengerze?

    W ramach tego umiejscowienia możemy emitować tak naprawdę, aż 3 rodzaje reklam. Do wyboru mamy takie możliwości jak:

    Baner reklamowy w skrzynce odbiorczej

    Reklama będzie wyświetlać się w aplikacji Messenger, pomiędzy wiadomościami od Twoich znajomych. Z reguły będzie to 5 pozycja od góry. Kliknięcie w tego typu reklamę, może prowadzić bezpośrednio do wskazanej przez reklamodawcę strony docelowej lub na profil  marki w mediach społecznościowych.

    Reklama zajmuje niewielką przestrzeń ekranu, zawiera logotyp marki, nazwę strony, jedną linijkę na treść CTA oraz niewielki kafelek graficzny. Takie zestawienie powoduje, że reklamodawca nie ma dużych możliwości przekonania użytkownika, by ten kliknął w reklamę.

    Jeśli do tego dodamy fakt, że Messenger jest aplikacją typowo zadaniową, to znaczy że użytkownicy uruchamiają ją z jasnym celem, np. odpisanie na wiadomość lub napisanie wiadomości do kogoś, to mamy połączenie, które powoduje że reklama ma niskie CTR. Innymi słowy, jest widziana, ale nie jest chętnie klikana. To oznacza, że świetnie sprawdzi się do budowania świadomości marki, do przypomnienia o marce w nienachalny sposób, tak by w świadomości utrwalał się logtyp i slogan.

    Zdecydowanie odradzam ten format reklamy, jeśli zależy Ci na konwersji bezpośredniej.

    Modivo - Reklama na Messengerze
    Reklama na Messengerze – baner graficzny

    Reklama w Stories Messenger

    Od jakiegoś już czasu, w aplikacji Messenger pojawiła się opcja Relacji – bliźniaczych jak w aplikacji Facebook czy Instagram. Również w tym miejscu, reklamodawca ma możliwość emisji reklam.

    Nie będzie jednak odkryciem, że jest to najmniej popularna wersja popularnych Stories, jest stosunkowo rzadko odwiedzana przez użytkowników. Dlatego też, zasięg dla reklam wyświetlanych w tym umiejscowieniu, nie będzie spektakularnie wysoki. 

    Czy w związku z tym warto wyświetlać reklamę w tym miejscu? Warto, bo jakość ruchu i klikalność jest porównywalna do Stories z Facebooka czy Instagrama. Trzeba jednak nastawić się, że reklama w Stories na Messengerze, ze względu na swoją małą popularność, zawsze będzie tylko dodatkiem i uzupełnieniem kampanii reklamowej.

    Reklama Meta Ads Messenger Stories
    Reklama na Messengerze – wideo Stories

    Reklama rozpoczynająca konwersację w Messengerze

    To format reklamowy, który daje zdecydowanie największe możliwości reklamodawcom. Reklama ta może wyświetlać się w dowolnej formie: aktualności na Facebooku, aktualności na Instagramie, Stories, Rolka, Prawa kolumna, Wideo, itp.

    Reklama na Facebooku kierująca do konwersacji na Messengerze
    Reklama na Facebooku kierująca do konwersacji na Messengerze

    Każdorazowe kliknięcie w tą reklamę, skutkuje rozpoczęciem konwersacji w Messengerze, zgodnie z ustalonym szablonem wiadomośc. Przykład poniżej.

    Szablon wiadomości w reklamie Meta Ads
    Szablon wiadomości w reklamie na Messengerze

    Ten format reklamowy jest najefektywniejszy spośród wszystkich dostosowanych do emisji reklam na Messengerze.

    Przeczytaj także: Jak tworzyć grafiki na Facebooka.

    Jak zrobić reklamę na Messengerze?

    Aby utworzyć kampanię reklamową z emisją reklam na Messengerze, należy przejść do Business Managera i rozpocząć tworzenie nowej kampanii.

    W następnym kroku wybierz odpowiedni cel reklamowy:

    Jeśli chcesz emitować reklamę banerową w skrzynce odbiorczej, wybierz cel reklamowy: Ruch.

    Jeśli chcesz emitować reklamę Stories w Messengerze, wybierz cel reklamowy: Rozpoznawalność, Ruch, Aktywność, Kontakty lub Sprzedaż.

    Jeśli chcesz emitować reklamę rozpoczynającą konwersację w Messengerze, wybierz cel reklamowy: Ruch, Aktywność lub Kontakty.

    Jakie cele reklamowe wybrać w kampanii Meta Ads?
    Cele reklamowe w kampaniach reklamowych Meta Ads

    W kolejnych krokach ustal odpowiednią grupę odbiorców, która zobaczy reklamę, a następnie w widoku Zestaw Reklam, na dole strony zobaczysz opcję Umiejscowienia.

    Jakie umiejscowienie reklam Meta Ads wybrać?
    Ustawienia umiejscowień emisji reklam Meta Ads

    Wybierz opcję Ręczne umiejscowienia, a następnie zaznacz odpowiednie opcje emisji reklam.

    Jeśli chcesz emitować reklamę banerową w skrzynce odbiorczej, wybierz umiejscowienie: Skrzynka odbiorcza Messengera.

    Jeśli chcesz emitować reklamę rozpoczynającą konwersację w Messengerze, wybierz dowolne umiejscowienie.

    Reklama na Messengerze, dzięki swojej niszowej popularności potrafi docierać do nowych odbiorców niskim kosztem, co powoduje że jest świetnym sposobem na dywersyfikację lejka sprzedażowego.

    Ponadto, kampania reklamowa z celem Kontakty, kierująca do konwersacji na Messengerze potrafi generować leady wysokiej jakości, niskim kosztem. Tak jak w przypadku kampanii reklamowej dla jednej z firmy z branży suplementów diety, którą mieliśmy przyjemność realizować jako agencja reklamowa Happy Parrots.

    Meta Ads Lead Ads wyniki kampanii
    Wyniki kampanii reklamowej na Messengerze, branża: suplementy diety

    Dlatego jeśli zastanawiasz się, czy warto uruchomić kampanię reklamową Meta Ads z umiejscowieniem emisji na Messengerze – to warto, jeśli wiesz jak to zrobić. A dzięki temu artykułowi, mam nadzieję że już wiesz!


    Dowiedz się również jak lojalizować klientów poprzez personalizację reklam w Meta Ads.

    Kampanie reklamowe Meta Ads dla firm, agencja reklamowa Happy Parrots

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj