Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Pinterest

    Jak założyć konto reklamowe na Pinterest? Poradnik krok po kroku

    Monika Paszkiewicz | 7 września, 2022

    Pinterest to jedno z szybciej rozwijających się mediów społecznościowych. Jego specyfika pozwala na wzmocnioną ekspozycję marki lub produktu poprzez obraz. Dla użytkowników tej platformy to przede wszystkim swoisty kontener, w którym mogą zapisywać wszystkie interesujące treści znalezione w sieci (Piny), a zatem i również dzielić się nimi z innymi użytkownikami platformy.


    Co to jest Pinterest Ads?

    Pinterest Ads to system reklamowy umożliwiający emisję reklam na platformie społecznościowej Pinterest. Jest bardzo zbliżony do panelu reklamowego Facebook Ads, TikTok Ads czy LinkedIn Ads i takie same cele realizuje.

    Reklama na Pintereście wyświetla się w modelu aukcyjnym i tak jak w pozostałych mediach społecznościowych może być optymalizowana chociażby pod ruch lub konwersję. 

    Pomimo, że stawki za kliknięcie w reklamę potrafią być kilkukrotnie niższe niż chociażby na Facebooku, to wielu marketerów wciąż omija tę platformę reklamową. Ale skoro już tutaj dotarłeś, to prawdopodobnie chcesz to zmienić. Brawo! 🙂

    Jak założyć konto reklamowe na Pinterest?

    Konto reklamowe na platformie Pinterest możemy założyć na dwa sposoby:


    1. Tworząc nowe konto firmowe na stronie głównej klikając przycisk “zarejestruj się

    Krok 1 – jak założyć konto na Pinterest Ads? Opcja #1

    2. Albo zmieniając swoje dotychczasowe konto osobiste na firmowe, w ustawieniach konta:
    Dzisiaj przeprowadzę Cię przez opcję numer 2. 

    Krok 1 – jak założyć konto na Pinterest Ads? Opcja #2

    Po kliknięciu “zmień na konto firmowe” czeka nas kilka kroków, w których będziemy musieli uzupełnić informacje o nowym profilu. Wpisać nazwę marki, podać adres strony internetowej, branżę etc.

    Krok 2 – jak założyć konto reklamowe na Pinterest

    Jeśli nie posiadasz doświadczenia w prowadzeniu kampanii reklamowych lub nie korzystasz z pomocy zewnętrznej agencji reklamowej, ciekawym punktem będzie możliwość umówienia się na darmowe konsultacje z ekspertem marketingowym Pinteresta.

    Krok 3 – jak zacząć reklamować się na Pinterest?

    Możesz także pominąć ten punkt i skorzystać z konsultacji w innym czasie.
    Po uzupełnieniu podstawowych informacji pojawi się bardzo ważny krok, który radzimy wykonać od razu, aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki kampanii reklamowej. Niezbędna będzie implementacja kodu śledzenia – Pinterest Tag.

    Krok 4 – Aby zacząć reklamować się na Pinterest zainstaluje Pinterest Tag

    Jak zainstalować Tag Pinteresta?

    Tag Pinteresta to wtyczka, która pozwala śledzić zachowania użytkowników w twojej witrynie (dokładnie tak jak działa Piksel Facebooka). Integracji można dokonać albo przez Google Tag Manager albo przez integrację partnerską z WordPress. 


    Słowem wyjaśnienia, dlaczego wpięcie wtyczki jest ważne od razu? Żeby najzwyczajniej w świecie o tym nie zapomnieć, gdy już zaczniemy prowadzić pierwsze działania reklamowe i nie stracić cennych danych. Algorytmy na Pintereście, tak jak na każdej innej platformie potrzebują danych, do jak najlepszej optymalizacji reklam. Szczególnie na początku kampanii są one bardzo cenne i mogą znacząco wpłynąć na efektywność działań. Pamiętaj, im więcej danych tym lepiej! 
    Kolejny krok to nadanie dostępu do konta innym użytkownikom. Jeśli prowadzisz firmę samodzielnie, ten punkt nie będzie dla Ciebie istotny. Jeśli w Twojej firmie są osoby odpowiedzialne za marketing lub zlecasz działania na zewnątrz, ten punkt jest równie istotny co poprzednie. 

    Krok 5 – nadaj dostęp do konta reklamowego na Pinterest

    Jak dodać dostęp pracownikowi do Pinterest Ads?

    We wspomnianej wcześniej zakładce Business Access, w menu z lewej strony wybierz opcję “Pracownicy”, a następnie po prawej stronie kliknij czerwony przycisk “dodaj pracowników”. Dostęp może zostać przydzielony na 2 poziomach “pracownik” (niższy zakres dostępu) i “manager” (wyższy zakres dostępu tzw. zarządzanie kontem). Z doświadczenia zalecamy, aby do każdego konta reklamowego było przypisanych min. 2 managerów (ze względu bezpieczeństwa, gdyby jeden z przypisanych managerów utracił dostęp do konta, drugi będzie mógł zarządzać kontem bez niepotrzebnych turbulencji).

    Jak dać dostęp agencji reklamowej do Pinterest Ads?

    Jeśli chcemy, aby w naszym imieniu kampanię prowadziła zewnętrzna agencja marketingowa to w tym samym menu poniżej pola “pracownicy” znajdziesz pole ‘partnerzy’, po kliknięciu zobaczysz opcję ‘zaproś partnerów’. Dostęp zostanie nadany po podaniu identyfikatora partnera tzn identyfikatora firmowego konta agencji, a nie tak jak w przypadku pracowników adresu e-mail.  

    Na koniec musisz już tylko przejść do sekcji rozliczeń, uzupełnić dane potrzebne do wystawiania faktur oraz dodać metodę płatności i możesz startować z pierwszą kampanią.

    Krok 6 – Pinterest Ads – dodaj informacje rozliczeniowe

    Potrzebujesz pomocy? Chętnie pomożemy Ci z konfiguracją konta reklamowego na Pintereście. Odezwij się!

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!


      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj