O tym, jak ważny i efektowny jest marketing internetowy, wiemy już od bardzo dawna. Promowanie swojej firmy poprzez Meta Ads, to pierwszy krok ku zwiększeniu rozpoznawalności, budowania wizerunku marki i oczywiście pozyskiwania klientów. Jednak wielu początkujących marketerów swoją przygodę z Meta Ads rozpoczyna od pytania: Jak założyć konto reklamowe na Facebooku?
W tym artykule przeprowadzę Cię przez najważniejsze kroki, które musisz wykonać, aby założyć nowe konto reklamowe, na którym będziesz mógł przygotowywać swoją pierwszą kampanię reklamową.
Jak założyć fanpage na Facebooku?
Pierwszym krokiem w utworzeniu konta reklamowego jest stworzenie własnego fanpage’a na Facebooku. I choć jest to rzecz, którą prawdopodobnie masz już za sobą, wolimy przypomnieć. Cały proces jest niezwykle prosty i został opisany w naszym poradniku – Jak założyć fanpage krok po kroku?
Jak założyć konto reklamowe na Facebooku?
Konto reklamowe na Facebooku możesz założyć w przestrzeni dla firm Meta, czyli tzw. Business Manager. Uzupełnij w nim podstawowe dane o Twojej firmie oraz wyślij wniosek.
Gratulacje, właśnie utworzyłeś konto firmowe w Business Managerze! Pierwszy ważny krok za Tobą, bowiem Twoje konto w Business Managerze to zbiór firmowy, w którym mogą znajdować się inne zasoby, takie jak konto reklamowe, fanpage, piksel czy katalog produktów.
Business Manager posiada zaawansowane funkcje, które z pewnością przydadzą Ci się podczas szukania statystyk i planowania kampanii reklamowych. Jestem pewna, że już w krótkim czasie stanie się Twoim osobistym przyjacielem od zadań specjalnych 😉
Samo utworzenie konta w Menadżerze Firmy to jednak nie wszystko. Aby mieć możliwość stworzenia swojej pierwszej kampanii reklamowej musisz wykonać jeszcze założyć konto reklamowe.
Wejdź w swoje konto Menedżera Firmy, a następnie w “Ustawienia firmowe”. Facebook przeniesie Cię w miejsce, gdzie możesz całkowicie zarządzać swoim kontem. Z bocznej listy wybierz “Konta reklamowe”.
Przeniesiesz się w odpowiednie miejsce, gdzie założysz konto reklamowe na Facebooku. Kliknij niebieski przycisk “Dodaj”, a następnie “Utwórz nowe konto reklamowe”.
Po pojawieniu się nowego okna, uzupełnij informację o strefie czasowej i walucie, a także nazwie konta.
WAŻNE! Musisz wybrać odpowiednią walutę oraz strefę, ponieważ nie możesz ich w późniejszym czasie zmienić w ustawieniach.
Po kliknięciu “Dalej” zobaczysz kolejne pola do uzupełnienia. W tym kroku musisz określić, kto jest właścicielem konta. W tym przypadku jest nią Twoja firma, więc zaznaczasz opcję pierwszą.
Następnym krokiem w ustawieniach konta jest nadawanie dostępów do Menedżera dla odpowiednich osób. Dzięki temu, będą one mogły wprowadzać zmiany w kampaniach reklamowych.
Jeśli jesteś jedyną osobą, która będzie działać na tym koncie, pamiętaj aby nadać swojemu profilowi osobistemu wszystkie dostępy – w tym do zarządzania kontem reklamowym!
Kolejnym krokiem, który obowiązkowo musisz wykonać, aby Twoje konto reklamowe było w pełni aktywne, to dodanie sposobów płatności w jaki opłacisz rachunki za emisję reklam.
Po utworzeniu konta i przejściu powyższych kroków, zobaczysz okno, gdzie Facebook każe Ci przejść do “Sposobów płatności”.
Możesz to również zrobić samodzielnie, przechodząc do tej sekcji z nawigacji po lewej stronie lub klikając w ten link.
Następnie uzupełnij po kolei wszystkie niezbędne dane.
Gratulacje! Twoje konto reklamowe na Facebooku jest gotowe do pracy!