Jednym z najczęściej pojawiających się pytań od początkujących przedsiębiorców i digital marketerów jest: Jak założyć fanpage? Użytkownicy sieci często szukają poradnika krok po kroku, który wytłumaczy im jak założyć swoją pierwszą stronę firmową na Facebooku. W tym artykule pokażemy Ci jak krok po kroku założyć fanpage na Facebooku.
Co to jest fanpage na Facebooku?
Ale po kolei, bowiem nie każdy wie co to w ogóle jest fanpage na Facebooku. Fanpage, to strona firmowa na obecnie najpopularniejszej platformie social media na świecie. Założenie fanpage (strona firmowa) jest proste i otwiera wiele nowych opcji dla każdego przedsiębiorcy. Jako administrator fanpage masz możliwość publikowania treści pod szyldem Twojej firmy, możesz monitorować zaawansowane statystyki o Twoich odbiorcach oraz rozpocząć emisję pierwszej kampanii reklamowej Facebook Ads.
Więcej o stronach, wydarzeniach czy grupach na Facebooku przeczytasz w oficjalnych dokumentacjach Meta.
Jak założyć fanpage na Facebooku?
Założenie fanpage, profilu firmowego czy profilu artysty jest bardzo proste! Jedynym warunkiem jaki musisz spełnić to posiadanie konta osobiste na Facebooku. Jeśli jeszcze go nie masz, to nie zwlekaj i załóż je na stronie głównej serwisu społecznościowego.
Jeśli natomiast aktualnie jesteś zalogowany na swoim koncie osobistym, to wystarczy, że klikniesz w ten link i założysz fanpage. Twoim oczom ukaże się panel tworzenia strony firmowej, powinna ona wyglądać w ten sposób:
Niezależnie od wybranej opcji, będziesz musiał jednak powiązać nowy fanpage z kontem osobistym. Jest to krok wymagany do stworzenia nowej strony, niezależnie czy tworzysz profil firmowy, czy konkretnej społeczności.
Uzupełnij dane o fanpage
W następnej części będziemy musieli zdecydować czy strona, którą tworzymy, ma być fanpage’em firmy, artysty, a może reprezentować jakąś społeczność lub produkt? Wybór jest spory i jest to wbrew pozorom ważny moment, bowiem każdy typ fanpage charakteryzuje się innymi dostępnymi opcjami oraz przede wszystkim – Twoja strona będzie rekomendowana użytkownik wyrażającym zainteresowanie tematyką powiązaną z Twoją stroną.
W kolejnym kroku będziesz musiał wybrać nazwę fanpage. Znowu jest to ważny moment, bowiem nazwa strony powinna jasno wskazywać czym zajmuje się Twoja firma. Na przykład sama nazwa “Jakub Papuga” może użytkownikom Facebooka niewiele mówić, ale już nazwa “Jakub Papuga – Marketing dla e-commerce” wyraźnie wskazuje jakie treści mogą znajdować się na profilu. Jaką nazwę fanpage wybrać? Postaw na nazwę firmy + krótkie rozwinięcie profilu działalności.
W dalszej części wystarczy że uzupełnisz podstawowe informacje o stronie, takie jak: opis, godziny otwarcia, adres www, lokalizacja i dane kontaktowe.
Co jeszcze? Koniecznie uzupełnij zdjęcie profilowe oraz w zdjęcie tle. Fanpage to Twoja wizytówka i od samego początku musi wyglądać profesjonalnie i przyjaźnie. Jaki wymiar powinna mieć grafika na social mediach? Pisałem o tym jakiś czas temu na moim blogu. Warto go odwiedzić.
Ostatnia prosta – czyli ustaw swoją grupę docelową
W ostatniej części mamy za zadanie wybrać, do jakiej grupy odbiorców chcesz docierać publikując treści na nowo utworzonej stronie firmowej. Do wyboru masz takie opcje jak lokalizacja, wiek, płeć czy zainteresowania. Na tym etapie możesz utworzyć wykluczenia jeśli chcemy zawęzić grono odbiorców do bardziej specyficznej grupy.
To wstęp do targetowania reklam na Facebooku. Dużo więcej opcji znajdziesz w Menedżerze Reklam Facebook Ads. Jeśli jesteś zainteresowany promocją swojego biznesu w sieci, to dobry moment, aby odesłać Cię do artykułu Jak skutecznie promować markę przy ograniczonym budżecie marketingowym?
To wszystko! Właśnie utworzyłeś swój pierwszy fanpage na Facebooku! Gratulację! Co dalej? Zacznij publikować, regularnie i ciekawie 🙂
A i pamiętaj o tym, że wszystkie ustawienia, które ustawiłeś – możesz edytować w Ustawieniach strony.