Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Instagram Marketing

    Jak stworzyć spójną siatkę na Instagramie?

    Karolina Małysz-Czyż | 28 marca, 2024

    Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, na której ludzie dzielą się swoją twórczością. Jednym z kluczowych elementów, który przyciąga uwagę użytkowników na Instagramie, jest spójna siatka (feed), czyli sposób, w jaki prezentowane są zdjęcia i grafiki na profilu. Warto zadbać o to, aby siatka była estetycznie przyjemna dla oka, ponieważ może to przyciągnąć większą uwagę i zaangażowanie followersów. Jak stworzyć spójną siatkę na Instagramie? W tym artykule omówimy kilka prostych kroków, które pomogą Ci wykreować twój feed.


    Dlaczego warto zbudować spójny feed na Instagramie?

    Spójny feed na Instagramie ma wiele korzyści, zarówno dla osób prowadzących osobiste profile, jak i dla firm. Estetyczny wygląd profilu może przyciągać uwagę, budować zaufanie i lojalność użytkowników oraz wyróżniać się wśród konkurencji. Dobrze zorganizowana siatka sprawia, że profil Instagramowy wygląda estetycznie i atrakcyjnie dla odwiedzających. Wyróżnia się on spośród wielu innych profili, co może przyciągać większą uwagę i zachęcać użytkowników do dłuższego pozostania na stronie oraz przeglądania treści.

    W przypadku prowadzenia profilu firmowego spójność wizerunku może przekładać się na większe zaufanie klientów oraz pozytywne postrzeganie marki. Dla osób prowadzących osobiste profile na Instagramie spójny feed może pomóc w budowaniu marki osobistej oraz wyróżnieniu się wśród innych użytkowników. 

    Spójność jest również bardzo ważna w kontekście strategii jaką obierzesz. Każdy materiał, który dodajesz powinien być dopasowany do stylistyki profilu, aby nawet bez wchodzenia w feed, twoje posty były charakterystyczne dla twojego konta i wyróżniały się na tle innych. 

    Warto jest być kojarzonym z danym typem contentu, kolorystyką, rozmieszczeniem grafik czy konkretnymi postami/rolkami. Pozwala to na kreowanie jednolitego przekazu i prezentowanie swoich zainteresowań, pasji czy umiejętności w spójny sposób.

    Trzeba pamiętać, że przeciętny użytkownik Instagrama często przegląda setki profili w ciągu dnia i poświęca każdemu zaledwie kilka sekund uwagi. Dlatego też, aby wyróżnić się i zatrzymać jego uwagę, kluczowe jest stworzenie zapadającego w pamięć feedu. Dopiero wtedy istnieje większa szansa, że użytkownik będzie chciał powrócić do twojego profilu, zapamiętując go jako coś wyjątkowego.

    Screen siatki na Instagramie
      Źródło: Instagram @lostitalianos
    Screen siatki na Instagramie
     Źródło: Instagram @minimalife.planner

    3 kroki: jak stworzyć spójną siatkę na Instagramie?

    x Określ swój cel

    Dobierając odpowiednie kadry do swojego feedu zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki swoim postom i rolkom, jakie zadanie ma spełnić twój profil? Czy zależy ci tylko i wyłącznie na sprzedaży, czy może chcesz zbudować brand awareness poprzez publikację zza kulis, treści edukacyjne i storytelling? Jeśli określisz swój cel, będzie ci łatwiej wybrać formaty, które będziesz publikować na swoim Instagramie. W niektórych przypadkach bardziej sprawdzą się rolki, a w innych zwykłe posty i karuzele. 

    Określenie celu profilu pozwala na wyznaczenie kierunku, w którym chcemy się rozwijać. Dzięki temu łatwiej jest podejmować decyzje dotyczące treści i estetyki profilu, aby osiągnąć zamierzone cele. Zrozumienie celu pozwala zachować konsekwencję w podejmowaniu decyzji dotyczących treści, stylu i układu siatki. Spójność jest kluczowa dla budowania rozpoznawalności i zaufania wśród obserwujących.

    x Ustal paletę kolorów

    Spójna siatka na Instagramie często opiera się na konsekwentnym wykorzystywaniu określonej palety kolorów. Wybierz kilka barw, które będą dominować i staraj się trzymać ich podczas publikowania nowych treści. Może to być na przykład paleta zieleni i brązów dla profilu o tematyce natury lub pastelowe odcienie dla konta poświęconego modzie. 

    Jeżeli publikujesz na profilu marki, to zadbaj o zamieszczanie palety kolorów zgodnej z twoją firmą. Dodawaj logo na grafikach, a także elementy związane bezpośrednio z marką. 

    Jeżeli publikujesz same zdjęcia i nie chcesz trzymać się wciąż jednego koloru, możesz publikować w sekwencjach po 3,6 lub 9 postów. Zachowaj wtedy daną kolorystykę przez te publikacje, a następnie zmień na kolejny motyw. Aby profil był spójny kolorystycznie, możesz zastosować również presety. Postaraj się wybrać 1 lub 2 filtry, aby zdjęcia zachowały podobny klimat.

    Screen siatki na Instagramie
    Źródło: Instagram @platabag 
    Screen siatki na Instagramie
    Źródło: Instagram @bubbletoast_krakow

    x Zaplanuj z wyprzedzeniem

    Dobrym sposobem na to, aby twoja siatka wyglądała spójnie, jest wcześniejsze zaplanowanie publikacji. Możesz to zrobić za pomocą różnych aplikacji specjalnie do tego przeznaczonych, jak Planoly czy Preview, aplikacji do tworzenia grafik, jak Canva lub po prostu stworzyć harmonogram w wordzie czy edytorze zdjęć. Wcześniejsze planowanie umożliwi ci aranżowanie siatki Instagrama, co ułatwia zobaczenie, jak nowe zdjęcie wpisuje się w całość.  

    Najbardziej odpowiednim czasem na planowanie siatki jest robienie tego z tygodniowym wyprzedzeniem. Taka metoda pozwala przemyśleć związek pomiędzy poszczególnymi postami i zobaczyć jak twoja siatka będzie wyglądała w przyszłości, bez konieczności usuwania postów, kiedy coś ci się na spodoba.

    Sprawdź: Jak zwiększyć widoczność konta na Instagramie?

    Jak wybrać odpowiednią estetykę dla swojego konta?

    Jeżeli chcesz stworzyć spójny feed, ale nie wiesz jaką estetykę preferujesz, możesz podejrzeć, jak to robi konkurencja. Przejrzyj konta na Instagramie, zobacz na Pinteresta i zainspiruj się. Zastanów się nad tym, co przyciąga twój wzrok i dlaczego akurat profile, które przeglądasz, ci się podobają. Sprawdź, czy konta, które przeglądasz, nie mają jakichś cech wspólnych. Określ jaki klimat feedu podoba ci się najbardziej: jasny i przejrzysty, kolorowy i przyciągający wzrok, czy może ciemny i klimatyczny?  

    Jeżeli tworzysz profil marki, weź pod uwagę cechy produktów, które chcesz sprzedawać. Klimat boho nie będzie pasował do eleganckich, skórzanych torebek, a stonowane, ciemne grafiki nie sprawdzą się w kontekście cieni do powiek dla nastolatek. Zastanów się, jakie zdjęcia będzie ci najłatwiej zrobić, w jakim otoczeniu mieszkasz, czy masz do dyspozycji różne tła. Pamiętaj, że regularność to podstawa, więc dobrze wybrać taką estetykę feedu, do której będziesz w stanie dopasować swoje zdjęcia.

    Screen siatki na Instagramie
    Źródło: Instagram @saraevyanderson
    Screen siatki na Instagramie
    Źródło: Instagram @aleksandranajda

    Stworzenie spójnej siatki na Instagramie wymaga pewnej pracy i zaangażowania, ale efekt końcowy może być naprawdę satysfakcjonujący. Pamiętaj, że najważniejsze jest, aby pozostać wiernym sobie i swoim zainteresowaniom, a spójność siatki przyjdzie naturalnie wraz z praktyką i eksperymentowaniem.

    Przeczytaj także: Jak zwiększyć wyświetlenia na Instastory?

    Kampanie reklamowe Meta Ads dla firm, agencja reklamowa Happy Parrots

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj