Dzisiaj będzie krótko, bo do Black Friday zostało niewiele czasu, a to jest moment, którego nie warto przespać. Solidne przygotowanie sklepu internetowego do tego kluczowego momentu w roku, może przyczynić się nawet do dwukrotnie większego zysku z tego okresu. O czym należy pamiętać przygotowując się na Black Friday?
Jak przygotować się na Black Friday?
- Zastanów się nad strategią.
- Sporządź harmonogram działań.
- Zabezpiecz zasoby.
- Popracuj nad kampaniami reklamowymi.
- Bądź gotowy na zatory.
1. Zastanów się nad strategią.
Jeśli jeszcze nie masz przygotowanej strategii ani mechaniki promocji, zacznij od przeanalizowania poprzednich działań i danych historycznych. Sprawdź, który rodzaj promocji był najbardziej efektywny w przeszłości. Paradoksalnie bardzo często darmowa dostawa działa lepiej niż rabat procentowy. Spójrz na swoje stany magazynowe oraz dane sprzedażowe z poprzednie roku. Czy masz w asortymencie zapas produktów, które w tamtym roku sprzedały się na pniu?
2. Sporządź harmonogram działań.
Zaplanuj publikacje w Social Media. Black Friday to nie tylko konkurowanie w płatnych kampaniach reklamowych, ale przede wszystkim w działaniach organicznych. Jeśli planujesz w tym roku Black WEEK, możesz przygotować serię codziennych stories z ankietami, w który zapytasz swoich klientów o to, na który produkt chcieliby dostać rabat lub w każdy dzień o 12 publikować stories i odkrywać przed fanami przeceniony produkt. Zbuduj napięcie i utrzymuj zainteresowanie fanów. Pamiętaj, że większość tych działań możesz zaplanować wcześniej i w pełni zautomatyzować, po to, aby w największym szale zakupowym mieć wolne ręce do pracy.
3. Zabezpiecz zasoby.
Ten punkt łączy się bezpośrednio z poradą nr 2. Naprawdę porządnie przygotuj się do działań z zakresu obsługi klienta. Takie okazje jak BF to wzmożony ruch w na platformach Social Media. Klienci wysyłają wiadomości korzystając z różnych komunikatorów. Wyjdź im naprzeciw i bądź dostępna/y na Messengerze, pod mailem i na Instagramie. Możesz też na bieżąco wrzucać w Insta Stories odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Budowanie zaufania i chęć pomocy, szczególnie teraz jest na wagę złota. Klienci chcą się czuć zaopiekowani i pewni, że dokonali słusznego wyboru, wybierając Twój produkt.
To szczyt sezonu, czas największych żniw. Zadbaj o to, aby w ciągu tego tygodnia w Twoim życiu nie było zbędnych rozpraszaczy. Bądź zaangażowany w 100% w Twój biznes.
4. Popracuj nad kampaniami reklamowymi.
Przygotuj szczelne grupy remarketingowe np. wykluczając w zestawach reklam osoby, które dokonały zakupy w przeciągu ostatnich 7 dni. Dodatkowo możesz pokombinować ze spersonalizowanymi komunikatami. Stwórz grupę remarketingową z osób, które oglądały sukienki z letniej kolekcji i do nich skieruj grafikę informującą o rabacie na tę konkretną grupę produktową.
PS. Możesz też poświęcić nieco więcej czasu na przygotowanie się do Black Friday i zajrzeć do artykułu “5 grup lookalike, które musisz uwzględnić w swoim lejku sprzedażowym na Facebooku!”
5. Bądź gotowy na zatory.
Dodaj kreacje reklamowe na 1-2 dni przed planowanym startem promocji. Bardzo często w natłoku obowiązków robimy na to na ostatnią chwilę, czyli rankiem w dniu startu promocji. W przypadku Black Friday ‘rano’, to już dawno za późno. Reklamy muszą przejść proces weryfikacji i uczenia. Przy takim natężeniu działań reklamodawców z jakimi mamy do czynienia w BF proces ten może wydłużyć się nawet do kilkudziesięciu godzin. Szczególnie jeśli planujesz jednodniową promocję!
Zastanów się czy są jeszcze jakieś inne miejsca, gdzie mogą powstać zatory. Jeśli tak, to zadbaj o to, aby udrożnić je odpowiednio wcześniej. Na braku organizacji można stracić naprawdę wiele.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy przygotowaniu do Black Friday, to zespół Happy Parrots pozostaje w gotowości! 🙂