Aby lepiej zrozumieć, jak producenci i widzowie z pokolenia Z wpływają na najnowsze trendy w wideo, YouTube opublikował właśnie nowe badanie Culture & Trends.
Aby zapewnić użytkownikom głębsze zrozumienie tego, co jest obecnie popularne w popkulturze, badanie zawiera dane badawcze z ponad 10 różnych narodów.
Według badania, osobiście istotne materiały są tym, co wyróżnia dzisiejszą kulturę cyfrową. W rzeczywistości 65% Generacji Z (18-24 lata) uważa, że przyciągające uwagę treści, które są autentyczne i osobiste, są znacznie bardziej kluczowe niż treści, które są szeroko dyskutowane, takie jak viral videos.
U podstaw wszystkich badań pojawiły się trzy podstawowe rodzaje wzorców:
Kreatywność wspólnotowa
W erze cyfrowej grupy ludzi łączą się wokół wyspecjalizowanych zainteresowań, aby tworzyć szersze wspólne doświadczenia.
YouTube stał się kluczową platformą dla rozwoju tych internetowych społeczności, czyniąc z tych grup i ich producentów główne źródła informacji o popkulturze.
Przy 61% pokolenia Z identyfikujących się jako wielcy fani czegoś lub kogoś, fandomy są jedną z najbardziej wpływowych form społeczności, twierdzi YouTube.
Te sieci fanów były kiedyś produktem ubocznym rozrywki, ale teraz tworzą jej rdzeń. Tak jest w przypadku entuzjastów K-Popu, którzy mają ogromne grono oddanych zwolenników i miliardy wyświetleń na kanałach YouTube poświęconych tej szybko rozwijającej się społeczności.
Kreatywność w różnych formach
Większy zakres mediów i form wykazuje trendy. Jedną z ilustracji tego zjawiska jest rosnąca popularność krótkich form wideo, która pobudziła twórców do tworzenia różnych form krótkich, starających się wykorzystać istotne trendy i poszerzyć swoją publiczność.
Filmy wideo nie mają już ograniczeń wynikających z posiadania jednego opłacalnego formatu. Krótkie i długie formy zjawisk kulturowych są dynamicznie wymienne. Świadczy o tym fakt, że 59% osób z pokolenia Z korzysta z aplikacji do obsługi krótkich form wideo w celu znalezienia treści, które mogą później obejrzeć w większym formacie.
Aby rozwijać i wzmacniać interakcję z odbiorcami, twórcy hybrydowi wykorzystują swoje doświadczenie w produkcji różnych mediów. Dlatego bardzo prawdopodobne jest, że ci hybrydowi twórcy i stale remiksowane trendy staną się nową normą.
- Memy są aktualnym trendem w tworzeniu i konsumpcji remiksowalnych treści, oprócz filmów wideo.
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy 63% Generacji Z śledziło jedno lub więcej kont z memami.
Wśród Generacji Z, 57% respondentów zgadza się, że woli, gdy marki wchodzą w interakcję z memami.
Ten styl jest bardzo interaktywną ekspresją kulturową, która może wytworzyć szeroki zakres oryginalnych treści.
Kreatywność adaptacyjna
Skłonność do wytwarzania i konsumowania informacji w odpowiedzi na wymagania psychologiczne i emocjonalne określa się mianem kreatywności responsywnej.
Wraz z rozprzestrzenianiem się epidemii, coraz większą popularność zyskiwały filmy ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response), które według YouTube zaspokajają specyficzne osobiste potrzeby.
W konsekwencji 83% osób z Pokolenia Z oglądało filmy relaksacyjne na YouTube.
Nowszym zjawiskiem jest identyfikacja “twórców komfortu”, czyli producentów, których znajomość sprawia, że ludzie czują się bezpiecznie.
82% osób z pokolenia Z używało YouTube do oglądania nostalgicznych filmów, a 69% z nich przyznaje, że często ogląda treści od producentów, których uważa za pocieszających.
Horrory mogą czasem dawać ukojenie, czyż nie?
Aż 53% Millenialsów zgadza się z tym stwierdzeniem!
Choć może się to wydawać paradoksalne, treści grozy mogą być zarówno uspokajające, jak i stanowić formę “kojącego balsamu” dla niektórych osób w tym wieku, którzy doświadczają niepokoju i traumy.
W skrócie, przyszłość kreatywności jest:
gdzie istnieje interakcja ze społecznościami internetowymi; treść jest płynnie dostarczana w różnych mediach; i odpowiada na prośby odbiorców.
W efekcie bogactwo i personalizacja informacji będzie coraz ważniejsze i kluczowe dla sukcesu marki. To oczywiste, że popkultura ewoluuje, a nowoczesna technologia wideo musi zmieniać się wraz z nią!