Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Facebook Kalendarz Marketera Marketing

    Dzień babci i dziadka w marketingu. Co musisz wiedzieć?

    Kasia Sobótka | 16 stycznia, 2023

    Dzień Babci i Dziadka, to pomimo aury charakterystycznej dla polskiej zimy, jeden z najsłoneczniejszych dni w roku. Jeśli prowadzisz e-sklep lub pracujesz w marketingu, to najwyższy czas, by przygotować go na tę okazję. Ale jak zrobić to dobrze?


    Dzień dziadków – strategia marketingowa

    Dzień Babci i Dziadka to po okresie świątecznych zakupów, poświątecznych wyprzedaży i Blue Monday pierwsza gorąca data dla e-sklepów. Dobrze więc przygotować się na niego już dziś. Wbrew stereotypowym opiniom, że babci i dziadkowi niewiele do szczęścia potrzeba, może to być świetny czas nie tylko dla firm oferujących produkty wspierające zdrowie, czy sprawność. Popuść wodze fantazji i zastanów się w jaki sposób przedstawić Twoje produkty, aby odbiorca zdecydował się na ich zakup w kontekście prezentu dla babci czy dziadka.

    Statystki – potencjał sprzedażowy

    Czy warto przygotowywać dedykowane kampanie i akcje promocyjne z okazji święta babci i dziadka? Statystyki jasno pokazują, że warto. Ilość zapytań o prezentowe inspiracje dla dziadków z roku na rok wzrasta.

    Dzień babci i dziadka w marketingowych liczbach
    Liczba wyszukiwań haseł związanymi z prezentami na dzień babci i dziadka w sieci na przestrzeni lat

    Zainteresowanie prezentem dla babci jest nieznacznie większe niż w przypadku dziadka, ale może to wynikać przede wszystkim z faktu, że kobiety żyją dłużej niż mężczyźni, a więc statystycznie więcej osób ma babcie niż dziadków.

    Jeśli więc w swojej ofercie masz produkty typowo męskie nadające się na promocję z okazji tego święta, to rozważ rozszerzenie asortymentu również o damskie odpowiedniki, prawdopodobnie zwiększysz obroty dwukrotnie.

    Potencjał haseł z planera słów kluczowych
    Planer słów kluczowych Google Ads – dzień babci i dziadka

    Samych zapytań przybywa z roku na rok. W styczniu 2022 było ich prawie 600 tysięcy, z czego ponad 90% pochodzi z wyszukiwarek mobilnych. Te statystyki dosadnie pokazują, że warto zastanowić się czy Twoja strona internetowa jest przystosowana do przeglądarek mobilnych.

    Gogle - sieć wyszukiwania - dzień babci i dziadka
    Liczba zapytań o dzień babci i dziadka w Google

    To tyle, jeśli chodzi o garść statystyk, a co z konkretnymi działaniami, które możesz z okazji Dnia Babci i Dziadka podjąć?

    Jak przygotować marketing na dzień babci i dziadka?

    #1 Dostosuj komunikację do kontekstu.

    Zastanów się, które produkty z Twojej oferty będą świetnym pomysłem na prezent z okazji dnia babci i dziadka. Spójrz na te produkty z nowej perspektywy i przedstaw je w social mediach jak i na stronie internetowej jako rzecz, z której ucieszy się senior, jako rzecz, która ułatwi mu życie.

    Dobry pomysłem jest przygotowanie dedykowanego landing page lub wpisu blogowe, na którym przedstawisz swoje propozycje prezentów z okazji tego święta. 


    Zainspiruj się dobrze przygotowanymi landing page: Media Expert lub Świeżo Palona.

    #2 Przygotuj promocje odpowiednio wcześniej.

    Tak aby zakup z intencją wręczenia w prezencie, zgrał się w czasie z datami świąt – uwzględnij też czas na wysyłkę. Dobrym pomysłem jest przygotowanie darmowej dostawy na 2-3 dni przed świętem, tak aby w kluczowym momencie zachęcić odbiorcę do złożenia zamówienia z gwarancją dostawy na czas.

    #3 Zdywersyfikuj działania.

    Prawie 600 tys osób szuka inspiracji prezentowych w wyszukiwarce Google, ale pamiętaj o tym, że dzięki działaniom w social mediach: na facebooku, instagramie czy tik toku – możesz zbudować potrzebę zakupową. Zdecydowana większość wnuków pielęgnuje to święto. Warto więc dotrzeć do nich z przekonującą reklamą, tak aby nie szukali oni inspiracji w sieci. Dobra reklama spowoduje, że podejmą decyzję zakupową tu i teraz.

    #4 Nie ignoruj rodziców.

    Samo targetowanie na wnuków (18 – 25l) to nie wszystko. Pamiętaj o tym, że w przypadku gdy wnuki dziadków mają do kilku lub kilkunastu lat, to prezenty dla dziadków kupują ich rodzice, a więc dzieci dziadków. Nie pomijaj ich w komunikacji! Targetuj działania i reklamy również do osób w wieku 25-40l.

     

    Dzień babci i dziadka – marketingowe inspiracje.

    Pyszne.pl w swojej kampanii na Facebooku nawiązało grą słów do słynnego babcinego powiedzenia “najpierw obiad, a potem słodycze” – sprytnie przemycając przy tym swoją ofertę.

    dzień babci facebook
    pyszne.pl – dzień babci

    Polski producent telefonów komórkowych myPhone – niemal co roku przygotowuje kampanię reklamową skierowaną do seniorów, w której to promuje swoje telefony dostosowane do potrzeb starszych osób.

    myphone - dzień dziadków
    Telefon dla Seniora – kampania myPhone

    Słynny, wzruszający spot allegro opowiadający historię o dziadku, który kupuje książkę do nauki angielskiego, po to by móc porozmawiać z wnukiem, co prawda jest reklamą świąteczną, ale spokojnie odnalazłaby się w roli kampanii z okazji dnia dziadka.

    kampania allegro
    Allegro – English for beginners

    Niektóre marki próbują wciągnąć odbiorców w interakcję jeszcze mocniej i w swoich reklamach zapraszają do wspólnego tworzenia życzeń dla babci i dziadka – tak jak swego czasu zrobiła to Nivea.

    Nivea na dzień babci i dziadka
    Kampania Nivea – pielęgnuj bliskość

    Jako ostatni przykład przedstawiamy kampanię reklamową Biodermy, w której to skierowali, w ten wyjątkowy dzień zaproponowali kod rabatowy na produkty dla seniorów.

    seniorzy marketing na dzień babci
    Bioderma – kampania rabatowa dla seniorów

    Lista ‘to do’ dla marketera:

    Przygotuj strategię promocji na około tydzień przed dniem babci i dziadka, zastanów się które produkty mogą być dobrym prezentem z tej okazji,

    ✅ Przygotuj landing page w klimacie święta z promowanymi produktami,

    ✅ Uruchom kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania, a także w social mediach na kilka dni przed dniem babci i dziadka

    ✅ Zorganizuj darmową wysyłkę w środę i czwartek,

    ✅ Zaplanuj treści PR, które pojawią się w sobotę i niedzielę w social mediach.

    Jeśli jesteś zainteresowany regularnym otrzymywaniem inspiracyjnych treści na Twój adres e-mail, to koniecznie zapoznaj się z naszym Kalendarzem Marketera 2023.

    Kliknij i zapisz się na nowoczesny Kalendarz Marketera od Happy Parrots
    Kalendarz Marketera 2023 – zapisz się!

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj