Zajmując się reklamami w obszarze Meta Ads, zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby dobrać odpowiedni cel kampanii, grupę odbiorców, czy nawet kreację reklamową. Jednak zdarzają się sytuację, że mimo dobrze przygotowanej kampanii wynik nie jest zadowalający. Czasem pomijamy z pozoru drobne szczegóły, które jednak mogą mieć duży wpływ na rezultat reklamy.
Zebrałam 6 najczęstszych błędów popełnianych przez reklamodawców, które powodują że kampanie reklamowe Meta Ads nie odnoszą zadowalającego zwrotu.
#1 Brak dopasowania grafiki reklamowej do umiejscowienia
Reklamodawcy bardzo często zapominają o dopasowaniu rozmiaru grafik w zależności od umiejscowienia. W rezultacie grafiki pojawiające się np. w prawej kolumnie, czy nawet w wynikach wyszukiwania są przycięte, przez co treść nie jest przejrzysta i wygląda to zwyczajnie źle, jednocześnie zniechęcając odbiorcę do odwiedzenia strony internetowej. Bo przecież to właśnie pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a my mamy tylko kilka sekund na złapanie uwagi potencjalnego klienta. Brak atencji użytkowników to drastyczne zwiększenie kosztów emisji reklam, ponieważ system reklamowy Meta oceni tą treść jako nieinteresującą.
#2 Brak Call To Action (CTA)
Call to action, to jak sama nazwa wskazuje wezwanie do działania. Stosujemy go, aby osiągnąć określony cel. Ten wyróżniający się element może wpłynąć na kolejny ruch odbiorcy. Dlatego, jeśli dążymy do tego, by użytkownik np. kliknął w reklamę, dokonał zakupu, a nawet pobrał aplikację, warto mu to zasugerować. Testy, które wielokrotnie przeprowadzaliśmy, pokazują, że reklama z CTA zwiększa jej klikalność nawet dwukrotnie.
Pamiętajmy, aby call to action był prosty w odbiorze, pokazywał korzyści oraz nie męczył odbiorcy — nikt nie będzie chciał wykonać czegoś, co może wydawać się męczące, np. zamiast dołącz do godzinnego spotkania online, użyj — weź udział w naszym webinarze.
Targetując reklamy do starszych odbiorców, pamiętaj o tym, że komunikat “kup teraz” może wydawać się dla nich zobowiązujący. Postaw na empatię i dopasowaną komunikację.
#3 Brak personalizacji reklam
Czasem bywają sytuację, że mimo atrakcyjnych kreacji reklama nie przekłada się na sprzedaż, dlatego właśnie tworząc reklamę na Facebooku, czy innych mediach społecznościowych musimy mieć na uwadze, że dla różnych grup odbiorców, atrakcyjne mogą być różne treści. Inna grafika przyciągnie wzrok 16-latki, a inna grafika będzie atrakcyjna dla 60-latki.
Na przykład tworząc kreację reklamową dla seniorów, pamiętaj aby copy na grafice było duże i kontrastowe, co ułatwi przeczytanie przekazu.
#4 Źle przygotowana strona lądowania
Bardzo ważną kwestię odgrywa nie tylko sama reklama na Facebooku, która ma przyciągnąć odbiorców, ale również miejsce, w którym nasi potencjalni klienci lądują, czyli landing page, czy strona internetowa sklepu. Długi czas ładowania strony, nieintuicyjny UXUI czy mało informacji na temat firmy, usługi jak i produktu może spowodować, że rozczarowany użytkownik szybko opuści stronę internetową.
Warto zadbać, aby znajdowała się na niej nie tylko atrakcyjna treść, ale również mocne podkreślenie CTA, które doprowadzi użytkownika do konwersji.
Pokazując zestaw korzyści oraz przejrzystą treść, znacząco zwiększamy szanse na uzyskanie oczekiwanej przez nas konwersji.
#5 Zbyt wysoka częstotliwość wyświetlania reklam
Częstotliwość w reklamach na Facebooku to nic innego jak średnia liczba wyświetleń reklam na osobę. Jeśli zbyt często wyświetlamy tę samą reklamę jednej osobie, może to bardzo negatywnie wpłynąć na jej odbiór przez użytkownika, który najzwyczajniej będzie zmęczony i znudzony tym materiałem. Poza negatywnym odczuciem, będzie się to również wiązać ze zwiększeniem kosztów emisji reklam, bowiem mniejsze zainteresowanie promowanymi treściami oznacza niższą ocenę reklamy przez algorytmy.
W takiej sytuacji warto rozważyć odświeżenie kreacji reklamowych, a gdy zobaczymy spadek wyników, to nawet całej grupy odbiorców.
#6 Brak testowania nowych rozwiązań
W dzisiejszy czasach, to kreacja reklamowa odgrywa ważniejszą rolę niż grupa odbiorców, do której kierujemy komunikat, dlatego, nawet jeśli wydaje Ci się, że stworzyłeś idealną reklamę na Facebooku, nie zamykaj się na testowanie innych opcji.
Algorytm Facebooka, tak czy inaczej, będzie częściej wyświetlał tą kreacje, która według niego radzi sobie lepiej. Korzystnie jest testować nie tylko grafiki, ale również grupy odbiorców, czy nawet cele reklamowe.
Dlatego, jeśli szukasz inspiracji, zajrzyj do naszego artykułu Jak targetować reklamy do nowych odbiorców, a z pewnością znajdziesz coś, co da Ci pomysł na odświeżenie i przetestowanie innych możliwości. Natomiast w przypadku braku kreatywności przy tworzeniu nowych copy i grafik zobacz, co przygotowała konkurencja, a z pewności wymyślisz nowe rozwiązanie. Pomóc może Ci w tym biblioteka reklam, gdzie są aktywne wszystkie reklamy udostępniane za pomocą Meta Ads.
Oczywiście czynników, o których powinniśmy pamiętać podczas tworzenia, czy optymalizacji reklamy na Facebooku jest znacznie więcej, ale łatwo można zauważyć, że te często przez reklamodawców są pomijane bądź uważane za nieistotne. Jednak dla niektórych może być miłym zaskoczeniem, to jak wiele potrafią one zmienić.