Trzeci kwartał roku to czas, gdy marketingowe kalendarze zapełniają się wyjątkowo intensywnie – a sezon najbardziej wzmożonych działań przed świętami, sylwestrem i całym zakupowym sezonem otwiera – cały na czarno – kultowy już, Black Friday. Sprawdź 10 gotowych strategii marketingowych, które warto wypróbować z okazji największego święta zakupów i promocji.
Uruchom kampanie reklamowe wcześniej: an early bird gets the worm!
Nie pozwól, aby Twoje kampanie zaginęły wśród innych, gdy rozkręci się prawdziwa gorączka Black Friday. To ważne, aby rozpocząć marketing dotyczący Black Friday odpowiednio wcześnie.
Udostępniaj zwiastuny związane z promocjami na Black Friday w mediach społecznościowych lub w kampaniach e-mail marketingowych. Zaoferuj swoim klientom wcześniejszy dostęp do ofert. Możesz też uruchomić wczesne oferty Black Friday dla wszystkich – to częste zjawisko, że firmy nie zwlekają do dnia, w którym wypada właściwy Black Friday.
Zbuduj oczekiwanie na swoje oferty Black Friday na długo przed wielkim dniem. Odpowiednio wcześnie eksponowane komunikaty budują napięcie i potrzebę zakupu już na wczesnym etapie. Świadomi i oswojeni z reklamami klienci są również mniej skłonni do przegapienia wyprzedaży, gdy ruszy Black Friday.
Uchyl rąbka promocyjnej tajemnicy: czas na Black Fridayowe sneak peek
Nie da się ukryć, że Black Friday to święto mocno konkurencyjne – w okolicy ostatniego czwartku listopada, firmy prześcigają się w informowaniu o promocjach. Wyjdź naprzód oczekiwaniom klientów i pokaż im dokładnie, czego mogą się spodziewać. Wysyłaj zwiastuny zniżek, informuj o przecenach i wysokości rabatów – niech w klientach kiełkuje ekscytacja na myśl o czekających na nich okazjach. To idealny czas na dobrze skonstruowany newsletter lub kampanie w Meta Ads, kierujące do nadchodzących okazji.
Pamiętaj o potędze email marketingu i bazy newsletterowej
Jeśli chodzi o Black Friday marketing, baza mailowa jest jednym z najważniejszych narzędzi w naszym arsenale. Użyj jej, aby dotrzeć do klientów, którzy są najbardziej zainteresowani Twoimi promocjami z okazji Black Friday jako lojalni klienci. Możesz skorzystać z narzędzi, które ułatwiają tworzenie list e-mailowych.
Zacznij od stworzenia specjalnej listy e-mail marketingowej na Black Friday i utwórz formularz rejestracji e-mail na kilka tygodni przed wyprzedażą Black Friday.
Umieść formularz strategicznie na swojej stronie internetowej, na przykład w wyskakującym okienku na stronie głównej. Możesz nawet utworzyć stronę docelową poświęconą ofercie Black Friday. Dodanie atrakcyjnego wezwania do działania to pierwszy krok w nawiązaniu obiecującego kontaktu z potencjalnym klientem.
SMSuj: skorzystaj z bazy numerów telefonów
Dotrzyj do potencjalnych klientów bezpośrednio tam, gdzie zaglądają najczęściej – poprzez ich smartfony.
Marketing SMSowy cechuje wysoka skuteczność – dzieje się tak dlatego, że kampanie SMS mają wysoki wskaźnik otwarć i niemal natychmiastowy czas otwarcia. W rzeczywistości większość SMS-ów jest czytana w ciągu trzech minut od dostarczenia.
Warto z nich skorzystać, aby przypominać klientom o promocjach z okazji Black Friday i udostępniać kody rabatowe. Wysyłaj dedykowane SMS-y z okazji Black Friday oprócz marketingu w mediach społecznościowych i kampanii e-mailowych.
SMS to szybki i bezpośredni sposób na zaangażowanie klientów w okresie świątecznym. Warto rozważyć wykorzystanie tego kanału w swojej strategii marketingowej na Black Friday.
Wykorzystaj personalizowane kampanie na Black Friday
Dodaj odrobinę personalizacji do swoich kampanii marketingowych z okazji Black Friday – osobisty zwrot zawsze świetnie działa. Jest to jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie klientów: personalizacja zwiększa również współczynnik otwarć i pomaga wyróżnić kampanie!
Przyciągnij uwagę subskrybentów, umieszczając imiona w tematach wiadomości e-mail z okazji Black Friday.
Skorzystaj z opcji darmowej dostawy i dodatkowych benefitów
Darmowa wysyłka to jeden z najlepszych sposobów na promocję firmy podczas Black Friday. Oferuj ją przez ograniczony czas. Możesz też podarować swoim klientom darmową wysyłkę jako nagrodę za wydatki (np. darmowa wysyłka za zakupy powyżej 100zł). To jeden z prostszych sposobów na to, aby skłonić klientów do zakupów – i zwiększyć obroty sklepu w trakcie Black Friday oraz całego Cyber Week.
Podczas wprowadzania promocji i obniżek cen, należy kierować się pewnymi zasadami, aby uniknąć potencjalnych skutków prawnych. Chcesz dowiedzieć się jak to zrobić? Sprawdź: Etyczne Black Friday, czyli jak przeprowadzić go zgodnie z prawem
Zaplanuj Black Friday Gift Guide: przewodnik promocji dla klientów
Okres Black Friday oraz następujący po nim Cyber Monday to czas, gdy wiele osób rozpoczyna strategiczne zakupy związane z nadchodzącym sezonem świątecznym. Warto zaproponować równie strategiczne podejście i przedstawić klientom najlepsze okazje, największe przeceny i najbardziej atrakcyjne produkty w formie przewodnika, który pozwoli im szybko zorientować się w ofercie i zaplanować zakupy. Aby to zrobić, zarówno treści w social media, newsletterze czy reklamach, powinny zawierać czytelne kreacje podpowiadające cel i przeznaczenie najlepszych okazji.
Zaproponuj promocje typu Last Minute Deal i wyjątkowe okazje ograniczone czasowo
W projektowaniu promocji i komunikatów wokół niej, bardzo istotny jest element ograniczenia czasu i dostępności. Odliczaj czas, ponaglaj klientów poprzez informowanie o ograniczonej dostępności produktów i pamiętaj o spóźnialskich – uruchomiony strategicznie newsletter czy kampania do osób, które nie dokonały wcześniej zakupów może być strzałem w 10, jako impuls do zakupów tu i teraz.
Wprowadź nowy rodzaj promocji: kupon do wykorzystania na ponowne zakupy
Zamiast oferowania przecenionych produktów, pomyśl o innej formie benefitu dla swoich klientów – kuponie rabatowym na następne zakupy w Twoim sklepie. To nie tylko okazja do tego, aby przekonać do zakupu, ale także do zbudowania lojalności i powrotu do Twoich produktów.
Pamiętaj o upsellingu
Okres Black Week to świetny czas na to, aby zwiększyć obroty poprzez powiększenie koszyków zakupowych w sklepie. Nagradzanie za większe zakupy to skuteczna strategia z punktu widzenia klienta, ale także sprzedającego. Im większe zakupy – tym większy rabat: proste, ale skuteczne. Czasem większe zakupy to nie tylko szansa na sprzedaż – ale i powiększenie bazy klientów, którzy mogą dokonywać zakupów razem z osobami ze swojego otoczenia.
Zainteresował Cię artykuł? Przeczytaj także: Black Week czy Black Friday? Która strategia promocji jest skuteczniejsza?