Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Biznes Marketing

    Zewnętrzny dział marketingu czy działania in house? Co zapewni lepszy rozwój Twojej firmie?

    Natalia Wróbel-Owsianka | 6 października, 2024

    Osoby odpowiadające za marketing firm stoją przed wyzwaniem budowania skutecznej strategii marketingowej, która spowoduje, że dany produkt czy usługa zostaną zauważone na rynku. Często stoją przed wyborem, czy zainwestować w zewnętrzny dział marketingu czy działania in house? Patrząc na szerokie możliwości digital marketingu i wyzwania z analityką, na które zwraca uwagę większość osób z branży, wyzwanie to staje się jeszcze bardziej skomplikowane. Jak w takim razie upraszczać, a nie utrudniać sobie pracę?


    Realia pracy, czyli wyzwania w zarządzaniu marketingiem w firmie

    Choć sytuacja w działach marketingu różni się w zależności od branży, specyfiki rynku, grupy docelowej czy zasobów, wiele wyzwań pozostaje niezmiennych. Dyrektorzy marketingu pracują w dynamicznie zmieniającym się środowisku, gdzie to, co działało rok temu, dziś może być już przestarzałe. Szybko rozwijające się technologie, takie jak sztuczna inteligencja, wymagają od firm umiejętności dostosowania się do nowych narzędzi, które mogą znacząco uprościć i przyspieszyć pracę.

    Jednocześnie, konieczność zarządzania wielokanałowymi strategiami marketingowymi, osiągania wyznaczonych KPI oraz dbałości o spójność marki i zgodność z regulacjami prawnymi stawia przed marketerami wyzwania, które wymagają elastyczności i szybkiego podejmowania decyzji.

    Współpraca z kilkoma agencjami reklamowymi – ile naprawdę Cię to kosztuje?

    Odpowiadasz całościowo za marketing, a poszczególne obszary zlecasz agencjom bądź freelancerom? A może dodatkowo część zadań realizujesz wewnętrznie? Na pierwszy rzut oka taki model wydaje się prosty i efektywny, ale czy naprawdę tak jest?


    To znany scenariusz, jak i jego częste efekty – nierówny poziom wiedzy u poszczególnych podwykonawców, niespójny poziom kompetencji u podwykonawców, brak spójnej strategii, współpracy i przede wszystkim holistycznego podejścia. Kilka agencji reklamowych we współpracy z Twoją firmą może oznaczać też wyższe koszty, w tym też te, które wynikają z konieczności koordynacji działań między różnymi partnerami oraz dłuższy czas realizacji zadań.


    Bazując na ponad 200 współpracach z firmami z różnego sektora, postanowiliśmy wypracować w Happy Parrots taki model, który jest odpowiedzią właśnie na te problemy, które obserwowaliśmy podczas współpracy z naszymi klientami, a także na bazie rozmów ofertowych.

    Single Sourcing, czyli współpraca z jednym sprawdzonym partnerem

    W Happy Parrots z powodzeniem realizujemy usługę zewnętrznego dział marketingu, zarówno wśród klientów e-commerce jak i z branż usługowych. Co to w praktyce oznacza?

    Firmy, które współpracują z nami w tym modelu, powierzają nam kompleksowo działania marketingowe.


    Dzięki temu firma może skupić się na rozwijaniu biznesu, a wszystkie aspekty marketingowe są koordynowane przez doświadczonego project managera. Zaś zadania realizowane przez zespół specjalistów z różnych branż. Tworząc tym samym sieć wzajemnie uzupełniających się kompetencji.


    Co więcej, zmiana zakresu działań jest w pełni elastyczna i co najważniejsze – nie generuje wzrostu kosztów. Umawiamy się na stałą, z góry określoną stawkę miesięczną, co daje pełną kontrolę nad budżetem. Jednocześnie, klient ma swobodę w dowolnym modyfikowaniu usług – w zależności od aktualnych potrzeb firmy, które mogą zmieniać się sezonowo.

    Zewnętrzny dział marketingu – dlaczego inni wybierają tę formę współpracy z agencją reklamową?

    Dostęp do zespołu 12 doświadczonych specjalistów.


    Pracując z agencją reklamową Happy Parrots, zyskujesz wsparcie pełnego zespołu profesjonalistów, którzy posiadają bogate doświadczenie w różnych obszarach marketingu (np. kampanie Meta Ads, Google Ads, Allegro Ads, kampanie na Librusie, content marketing, strategie kreatywne, SEO, RODO czy CRM Hubspot).

    Zamiast polegać na jednym pracowniku czy kilku agencjach, otrzymujesz dostęp do szerokiej gamy kompetencji. Korzystasz z nich dowolnie – elastycznie zmieniając zakres usług, tak jak tego potrzebujesz. A to wszystko w ramach stałego abonamentu.

    Pełna elastyczność współpracy

    Elastyczność to kluczowy atut tego modelu. Potrzebujesz kampanii reklamowej na Facebooku? A może strategii SEO? Dzięki Happy Parrots możesz dowolnie zmieniać zakres usług, w zależności od tego, co jest dla Ciebie priorytetem w danym momencie. Jeden miesiąc to więcej działań w social media, kolejny – intensywna kampania reklamowa.

    Project Manager koordynujący współpracę

    W ramach współpracy otrzymujesz dedykowanego Project Managera, który pełni rolę odpowiednika dyrektora marketingu. To on odpowiada za koordynację działań, zarządzanie zasobami oraz raportowanie wyników. Zrozumienie Twojego biznesu i sprawna komunikacja są priorytetami, które zapewniają spójność działań.

    Zewnętrzny dział marketingu, czyli niższe koszty

    Outsourcing marketingu do jednej agencji reklamowej, eliminuje konieczność zatrudniania wielu specjalistów wewnętrznie, co znacznie obniża wydatki na marketing. Dodatkowo, unikasz koordynacji współpracy z kilkoma różnymi firmami, co oszczędza czas i redukuje ryzyko rozbieżnych strategii czy braku odpowiedzialności za prowadzone działania. Dzięki stałej cenie współpracy, masz pełną kontrolę nad budżetem, a wszystkie działania marketingowe są zintegrowane i spójne.

    Brak ryzyka podczas nagłych chorób czy urlopów

    Zatrudnianie pracowników zawsze wiąże się z ryzykiem, że w razie urlopu lub choroby działania marketingowe zostaną wstrzymane. W przypadku współpracy z agencją Happy Parrots tego problemu nie ma – zawsze masz zagwarantowane zastępstwo przez osobę, która jest wdrożona w działania, które dla Ciebie realizujemy. Wszystko dzięki wdrożeniu systemu zaangażowania wielu pracowników tego samego szczebla w jeden projekt.

    Zewnętrzny dział marketingu - czy to dobra opcja dla twojej firmy?

    Dlaczego zewnętrzny dział marketingu w Happy Parrots?

    Średni czas współpracy z klientami wynosi u nas 2,5 roku, a 95% partnerów wyraża pełne zadowolenie z efektów pracy.

    Nasze działania opieramy na solidnych wartościach – innowacyjność i zaangażowanie w sukces każdego klienta są fundamentem naszego podejścia. Dbamy o budowanie długofalowych, opartych na zaufaniu relacji, a nasza etyka pracy gwarantuje pełen szacunek i otwartość na potrzeby Twojego biznesu.

    Jako jedna z najszybciej rozwijających się agencji reklamowych w Polsce, jesteśmy obecni na branżowych wydarzeniach i publikujemy w magazynach eksperckich. Wybierając nas, masz pewność, że Twój marketing trafi w ręce specjalistów, którym naprawdę zależy na Twoim sukcesie.

    Natalia Wróbel-Owsianka
    Project & New Business Manager
    +48 571 289 546
    natalia.wrobel@happyparrots.pl

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj