Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Biznes Kalendarz Marketera Marketing

    Walentynki w polskim e-commerce. Marketingowe inspiracje i statystki

    Kasia Sobótka | 1 lutego, 2023

    Można je lubić lub nie, ale jedno jest pewne: Walentynki to dzień, który sprzyja działaniom marketingowym. Dane nie pozostawiają wątpliwości: to nie tylko święto miłości, ale także – święto zakupów. Sprawdź, jak zachowują się konsumenci i bądź dobrze przygotowany na to, jakie działania podjąć by osiągnąć sukces. Poznaj marketingowe inspiracje i sprawdź statystyki o konsumentach, dzięki przygotowanej przez nas infografice.


    Zachowania konsumentów w sieci, tuż przed walentynkami

    Trend kupowania walentynkowych prezentów w sieci narasta – w 2022 roku, zapytań o prezenty walentynkowe było ponad 15% więcej niż przed rokiem.

    Nie tylko szukają, ale także wydają więcej z okazji walentynek. Jak podaje Mastercard w ciągu ostatnich lat wydatki te wzrosły aż o 63%.

    Z zestawienia wynika również, że z roku na rok decydujemy się na coraz wcześniejszy zakup upominków. W 2019 r. większość prezentów walentynkowych kupiliśmy już 11 lutego. To widoczna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, że w 2018 r. zakupy robiliśmy głównie 12 lutego, a w 2017 r. w przeddzień walentynek, czyli 13 lutego.

    Poniżej, czeka na Ciebie walentynkowa infografika z najważniejszymi danymi na temat zachowań konsumentów w Polsce ?

    Infografika o walentynkach w polskim e-commerce 2023
    Infografika – walentynki w polskim e-commerce. Zachowania konsumentów.

    Jak wyglądają walentynki w polskim e-commerce?

    ✅ Ilu Polaków obchodzi walentynki?
    77% – tak
    33% – nie

    ✅ Ile Polacy wydają na walentynki?
    155 zł – kobiety
    236 zł – mężczyźni
    195 zł – średnio

    ✅ Jak to wygląda na tle innych krajów?
    127 euro – Hiszpania
    125 euro – USA
    121 euro – Francja
    120 euro – Włochy
    95 euro – Niemcy
    55 euro – Wielka Brytania
    41 euro – Polska

    ✅ Co polacy kupują na Walentynki?
    Mężczyźni:
    24% – kwiaty
    22% – romantyczna kolacja
    18% – wyjście do kina / do teatru
    14% – perfumy

    Kobiety:
    25% – słodycze
    25% – perfumy
    23% – wyjście do kina / do teatru
    18% – odzież
    16% – romantyczna kolacja

    Na kolejnych miejscach uplasowały się jeszcze: biżuteria, wino, buty, bielizna, seks zabawki, a nawet… zwierzęta domowe.

    ✅ Anty Prezenty – czego Polacy nie chcą otrzymać na Walentynki?
    Mężczyźni:
    22% – romantyczna kolacja
    15% – karty podarunkowe
    12% – bielizna

    Kobiety:
    35% – sprzęt AGD
    30% – pieniądze
    25% – seks zabawki

    ✅ Wyszukiwania online “prezent na walentynki”:

    2019 – 153 100 osób
    2020 – 241 500 osób
    2021 – 361 500 osób
    2022 – 417 500 osób

    Walentynki w e-commerce – marketingowe inspiracje

    Walentynki to jedno z ulubionych świąt marketerów. Charakterystyka i kontrowersyjność tego dnia powoduje, że mówi się o nim sporo, a kampanie reklamowe mogą przyjąć formę szydzenia ze święta, nawiązywania do miłości w każdej postaci, ale również mogą po prostu skupić się na produkcie i przedstawić go w kontekście prezentu okazjonalnego. Przygotowaliśmy 5 inspiracyjnych kreacji, które świetnie pokazują jak różnorodne treści możemy w ten dzień przedstawić.

    1. Kampania McDonalds – Still single?

    Przyjazny zwrot do singli w kampanii McDonald’s udowadnia, że w kontekście Walentynek możemy komunikować się do wszystkich, bazując na zakochanych, jak i tych samotnych, którzy nie obchodzą tego święta.

    inspiracje marketingowe na walentynki - mcdonalds
    Kampania Still Single? McDonalds na walentynki

    2. Kampania Lot – Lot na Walentynki

    Przedstawienie standardowej oferty w walentynkowej komunikacji, może skutecznie zbudować potrzebę zakupową. No bo przecież zwykły lot do Paryża, w tym dniu może być wyjątkową randką. Nie musisz więc przygotowywać specjalnych promocji, wystarczy że przedstawisz w odpowiedni sposób swój produkt czy usługę

    kampania walentynkowa lot - inspiracyjne grafiki
    Kampania walentynkowa LOT na Walentynki

    3. Ciastkożercy.pl – konkurs walentynkowy

    Konkurs z okazji Walentynek, to zawsze dobry pomysł. Pozwala osadzić w kontekście tego święta produkt czy usługę, a dodatkowo – uzyskać UGC, czyli user generated content.

    walentynkowy konkurs jako inspiracja marketingowa
    Ciastkożercy.pl – walentynkowy konkurs

    4. YES – promocja na kolejne sztuki

    Klasyczna promocja, w której kontekst promocji wiąże się z Walentynkami – jednocześnie taki format promocji zachęca do zwiększenia wartości koszyka zakupowego. Pamiętaj, że z okazji tego święta prezenty często kupuje się parami!

    drugi produkt taniej na walentynki - kreacja reklamowa
    Walentynkowe wielopary od YES

    5. Huawei – walentynkowe promocje

    Przykład promocji Huawei pokazuje, że nawet dysponując produktem całkowicie niezwiązanym z samymi Walentynkami, można do nich nawiązać tonem komunikacji i przemycić ofertę do każdego – zakochanego, czy singla, koncentrując uwagę i emocje na atrakcyjności promocji. 

    inspiracja dla branży agd & rtv
    Walentynkowe promocje w branży AGD. Inspiracja marketingowa.

    Lista ‘to do’ dla marketera:

    ✅ Przygotuj landing page z walentynkową ofertą,
    ✅ Rozpocznij emisję reklam walentynkowych z dniem 01/02/2023*
    ✅ Przygotuj punkt kulminacyjny budżetów marketingowych w dniach 5 – 12 luty,
    ✅ Zaplanuj treści PR, które pojawią się 14 lutego w Social Mediach.

    • Pamiętaj, by w pierwszych dniach kampanii skupić sie na budowaniu góry lejka, sprzedaż przyjdzie bliżej święta.

    Jeśli jesteś zainteresowany regularnym otrzymywaniem inspiracyjnych treści na Twój adres e-mail, to koniecznie zapoznaj się z naszym Kalendarzem Marketera 2023.

    Kliknij i zapisz się na nowoczesny Kalendarz Marketera od Happy Parrots
    Kalendarz Marketera 2023 – zapisz się!

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj