Kampania reklamowa dotyczyła kursu Full Stack UXUI Designer przygotowującego kursantów do podjęcia pracy jako Full Stack UXIUI Designer. Zajęcia odbywały się stacjonarnie w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Koszt zapisu na semestr w pakiecie professional wynosił 12 990,00 zł, a zajęcia startowały we wrześniu.
Cel
Naszym celem było zwiększenie liczby uczestników kursu o 33% poprzez działania efektywnościowe Facebook Ads oraz Google Ads.
Wynik
Cel zrealizowaliśmy w ciągu kilkunastu dni od startu kampanii. Zamknęliśmy kampanię, zwiększając ilość uczestników kursu o ponad 241%, co wymagało utworzenia kilku nowych grup dla kursantów oraz dodatkowej rekrutacji trenerów.
Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, a kampania okazała się ogromnym sukcesem, co poskutkowało rozszerzeniem współpracy. W momencie pisania tego success stories, właśnie trwa kolejna edycja kursu i wszystko wskazuje na to, że lada chwila padnie kolejny rekord sprzedaży… Mimo to, że poprzeczka została zawieszona bardzo wysoko.
Fakty
Wzrost liczby kursantów o 241% w stosunku do poprzedniej edycji kursu. Ponad 10 tys. użytkowników odwiedzających landing page pod wpływem reklamy. Zwrot z inwestycji (ROI) na poziomie 5610%.
Realizacja
Współpracę rozpoczęliśmy od przygotowania strategii działań, która zakładała podział budżetu reklamowego na poszczególne media, rozbudowaną strukturę lejka konwersji oraz wykorzystanie języka korzyści w komunikacji do tworzonych treści.
Przed rozpoczęciem emisji reklam postanowiliśmy wykonać rutynowy audyt prawidłowości zainstalowanej analityki. Okazało się, że narzędzia analityczne takie jak Google Analytics i Piksel Facebooka nie działają poprawnie.
Na szczęście w naszym zespole mamy osoby z wysokimi umiejętnościami technicznymi i daliśmy radę skonfigurować wszystkie narzędzia właściwie od zera. Do dnia dzisiejszego wszystkie dane odbierane są prawidłowo, dzięki czemu możliwa jest zaawansowana analiza wyników, a algorytmy Facebooka czy Google otrzymują dane wysokiej jakości do optymalizacji reklam, co przekłada się na lepsze wyniki kampanii reklamowych.
Projektując lejek konwersji, dużą uwagę poświęciliśmy dywersyfikacji treści, które miały być emitowane odbiorcom. Postawiliśmy na język korzyści, a każda kreacja reklamowa podawała jak na tacy coraz to inne argumenty zachęcające do zapisania się na kurs.
Poza kampanią do nowych odbiorców w social mediach, prężnie pracowaliśmy nad pozyskiwaniem ruchu z sieci wyszukiwania Google, gdzie co prawda koszt kliknięcia był wysoki, ale trafiliśmy do mocno sprofilowanych użytkowników, którzy szukali właśnie tego typu kursu.
Jednak kluczowym elementem układanki był dolny etap lejka, gdzie zastosowaliśmy regułę niedostępności. W ten oto sposób, w kolejnych miastach informowaliśmy o tym, że kończą się miejsca. To właśnie w tym momencie ilość zapisów wystrzeliła w górę, ponieważ każdy zainteresowany obawiał się, że może dla niego zabraknąć miejsca. Czy można było wyobrazić sobie silniejszy bodziec, dla osób, którym podoba się produkt, ale nie byli przekonani czy to jest odpowiedni czas na skorzystanie z niego?
Tak przygotowana kampania przeszła najśmielsze oczekiwania naszego partnera biznesowego. Cóż… to był kolejny zwykły dzień w biurze Happy Parrots. Napisz do nas, by porozmawiać o tym, co możemy zrobić dla Twojego biznesu.