Skarpety Eltom to polska firma zajmująca się produkcją i sprzedażą wysokiej jakości skarpet. Osoby odpowiedzialne za rozwój firmy zgłosiły się do nas końcem 2023 roku z problemem niskiej efektywności działań marketingowych. Wcześniejsza agencja reklamowa, z którą współpracowali, nie była w stanie dostarczyć zadowalających wyników sprzedażowych, nawet w trakcie wysokiego sezonu. Klient zmagał się z niskim zwrotem z wydatków na reklamę (ROAS) oraz stagnacją w wynikach sprzedaży, co znacznie osłabiało sytuację firmy.
Cele współpracy
Cel główny:
Osiągnięcie ROAS z kampanii Google Ads oraz Meta Ads na poziomie 240% w przeciągu pierwszych 3 miesięcy od rozpoczęcia współpracy.
Cele dodatkowe:
– Poprawa współczynnika konwersji oraz osiągnięcie jak największej liczby słów kluczowych w top 10 i top 3 wyników wyszukiwania,
– Stworzenie spójnej strategii marketingowej i rozwój profili w social mediach (FB, IG, TT),
– Zwiększenie sprzedaży w e-commerce.
Co zrobiliśmy?
Po szczegółowej analizie sytuacji, wspólnie z klientem podjęliśmy decyzję o przejęciu pełnej odpowiedzialności za działania marketingowe i rozpoczęliśmy współpracę w formule zewnętrznego działu marketingu. Kompleksowe podejście do biznesu klienta zaowocowało wynikami znacznie przerastającymi oczekiwania klienta.
Osiągnięte wyniki
Płatne kampanie reklamowe
Wyniki kampanii reklamowych po pierwszych 7 miesiącach współpracy:
Kampanie Google Ads od początku naszej współpracy notowały świetne wyniki, a mimo niskiego sezonu, ROAS wynosił co najmniej 400%. To rekordowe wyniki prowadzonych kampanii Google Ads w historii firmy, co pozwala na skalowanie biznesu oraz przygotowanie odpowiedniej strategii na Q4, w których spodziewamy się jeszcze lepszych efektów.
Pierwsze miesiące działań w Meta Ads przeznaczone były na testy różnych hipotez, które postawiliśmy na początku. Klient testował już wielokrotnie kampanie reklamowe w tym medium, jednak bezskutecznie. Postawiliśmy na wykorzystanie Meta Ads jako budowy góry lejka, docierając głównie do nowych odbiorców. Efekt? Już od 2 miesiąca prowadzenia kampanii przez Happy Parrots inwestycja zaczęła się zwracać, a w kolejnych miesiącach osiągany ROAS został potrojony i wyniósł ponad 300%.
SEO
Już od pierwszych miesięcy współpracy, postawiliśmy na intensywne działania content marketingowe, które zapoczątkowały wzrostowy trend.
Jakie działania powodują sukces? Obecnie skupiamy się na regularnym publikowaniu wartościowych treści na blogu, które są zoptymalizowane pod kątem jak największej liczby słów kluczowych oraz linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Istotne jest dla nas tworzenie treści, które odpowiadają na bieżące potrzeby użytkowników oraz są zgodne z aktualnymi trendami wyszukiwania. Dodatkowo, systematycznie pozyskujemy wysokiej jakości linki zewnętrzne, co zwiększa autorytet domeny i wspiera wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania. Współpracujemy z zewnętrznymi serwisami, na których publikujemy artykuły, co dodatkowo zwiększa widoczność strony w sieci.
Content Marketing: Facebook, Instagram i TikTok
W ramach działań na social mediach opracowaliśmy nową, spójną strategię komunikacji, która odświeżyła wizerunek marki. Zadbaliśmy o nową identyfikację wizualną, stawiając na intensywne i przyciągające wzrok grafiki, które są stylistycznie spójne, ale jednocześnie dopasowane do charakterystyki konkretnych produktów.
Zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie działań na Instagramie i TikToku od zera. Szczególnie na Facebooku osiągnęliśmy znaczący wzrost zaangażowania, tworząc treści, które docierają do tysięcy użytkowników. Regularne publikacje, oparte na starannie zaplanowanych grafikach oraz angażujących treściach, przyciągają uwagę i budują lojalną społeczność wokół marki. A co najważniejsze, fani pozyskiwani przez social media również stają się klientami sklepu internetowego.
Zadbaliśmy również o stronę internetową, nie tylko przekazując wskazówki do optymalizacji, ale też dbając o spójność przekazu w każdym medium, w tym www.
Sesje fotograficzne
Z naszego wieloletniego doświadczenia wynika, że materiały reklamowe oparte o realne zdjęcia produktów, ukazane w lifestylowy sposób, dzięki profesjonalnej sesji zdjęciowej – osiągają znacznie wyższe wyniki klikalności i zaangażowania. Dlatego też, ważnym elementem naszej strategii marketingowej była sesja zdjęciowa, którą zrealizowaliśmy, aby wprowadzić do komunikacji marki materiały dopasowane do sezonu i stylu życia klientów. Zamiast standardowych zdjęć produktowych, postawiliśmy na lifestylowe ujęcia. Skarpety Eltom w nowej i nowoczesnej odsłonie stanowią wsparcie dla działań sprzedażowych i marketingowych, wzmacniając wizerunek marki z którą można się utożsamić.
Osiągnięte wyniki
Już po pierwszych miesiącach współpracy klient zauważył ogromną różnicę biorąc pod uwagę poziom zaangażowania zespołu oraz realnych efektów w postaci zwrotu z inwestycji. Zaledwie w przeciągu 7 miesięcy zwiększyliśmy ilość zamówień sumarycznie o 114%, a wartość zakupów o 116%. A to, co cieszy zarówno nas jak i klienta to fakt, że każda wydana złotówka na reklamę przynosi o wiele wyższy zwrot z inwestycji niż oczekiwaliśmy.
Wygląda imponująco? To nie jedyna współpraca, w której wykręcamy świetne wyniki. Skontaktuj się z nami – wspólnie ustalimy, czy i w jaki sposób jesteśmy w stanie pomóc w rozwoju Twojego biznesu.