Klient to prężnie działająca marka specjalizująca się w sektorze zdrowej żywności. Pomimo wysokiej jakości oferowanych produktów, firma zmagała się z kilkoma istotnymi wyzwaniami biznesowymi. Dysponowała stosunkowo niewielkim budżetem reklamowym, co znacząco ograniczało możliwości marketingowe. Dodatkowo, wskaźnik zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS) utrzymywał się na niezadowalającym poziomie, co sygnalizowało problem z efektywnością dotychczasowych działań promocyjnych. Szczególnie istotnym wyzwaniem była niska marża produktowa, która wymuszała konieczność optymalizacji i obniżenia kosztów pozyskania klienta, aby prowadzone kampanie reklamowe przynosiły realny zysk i były ekonomicznie uzasadnione.
Cele kampanii
Na początku współpracy założono następujące cele:
✔️ Zwiększenie liczby zakupów,
✔️ Obniżenie kosztu pozyskania zakupu,
✔️ Zwiększenie rozpoznawalności marki,
✔️ Zwiększenie zainteresowania premierami nowych produktów,
✔️ Powiększenie bazy mailingowej.
Strategia i działania
Po analizie dotychczasowych wyników zdecydowaliśmy się na kampanię w Meta Ads, ponieważ klient posiada bardzo zaangażowaną społeczność na Instagramie, która jest bardziej skłonna do zakupów niż subskrybenci na YouTube (231 tys. subskrybentów).
1. Struktura kampanii i optymalizacja
Na początku wdrożyliśmy trzy kluczowe typy kampanii:
- ✔️ Sprzedażowa – optymalizacja pod zakupy,
- ✔️ Ruch – optymalizacja pod wyświetlenia strony docelowej, aby zwiększyć świadomość oferty,
- ✔️ Rozpoznawalność – optymalizacja pod zasięg, aby dotrzeć do nowych klientów.
Dzięki tym działaniom w pierwszych 3 miesiącach udało się obniżyć koszt pozyskania zakupu z 33 zł do 14,60 zł, co stanowiło istotną poprawę w porównaniu do poprzedniej agencji.
2. Kluczowe zmiany w optymalizacji
✅ Zmiana umiejscowień reklam – wykluczyliśmy nieopłacalne lokalizacje, takie jak Audience Network, które tylko przepalały budżet.
✅ Wykluczenie grup remarketingowych w zestawach reklam skierowanych do nowych odbiorców, aby uniknąć ponownego dotarcia do tych samych osób.
✅ Rezygnacja z Advantage+ w kampaniach, gdzie celem nie była sprzedaż – pozwoliło to na dotarcie do bardziej wartościowych użytkowników.
✅ Bardziej precyzyjne targetowanie – oddzieliliśmy nowych odbiorców od grup podobnych, co pozwoliło na lepszą analizę skuteczności reklam.
3. Testowanie kreacji reklamowych
- ✔️ Zwiększyliśmy liczbę testowanych materiałów wideo, co pozwoliło poprawić skuteczność kampanii,
- ✔️ Wprowadziliśmy kampanie remarketingowe do osób, które obejrzały nasze reklamy wideo,
- ✔️ Testowaliśmy nowe kreacje reklamowe z opiniami klientów, które zwiększały zaufanie.
- ✔️ Kontynuowaliśmy kreacje reklamowe zawierające wizerunek klientki, gdyż to ona budzi największe zaufanie oraz autorytet wśród grup remarketingowych.
Efekty i wyniki
Po 3 miesiącach współpracy osiągnęliśmy następujące rezultaty:
✅ Koszt pozyskania zakupu spadł do 14,60 zł co było znaczącą poprawą w porównaniu do 33 zł na początku działań.
✅ Lepsza segmentacja użytkowników pozwoliła na skuteczniejsze zarządzanie budżetem i maksymalizację efektów.
✅ Większa skuteczność reklam remarketingowych, dzięki nowym grupom docelowym.
✅ Większa efektywność kampanii w Meta Ads, co skłoniło nas do rekomendacji rezygnacji z Google Ads i zwiększenia budżetu na Facebooka i Instagram.
Podsumowanie
Dzięki strategicznemu podejściu, precyzyjnej optymalizacji oraz testowaniu nowych kreacji reklamowych udało się znacznie obniżyć koszt pozyskania zakupu, gdyż obecnie wynosi on 11,19 zł i poprawić efektywność kampanii PPC dla klienta. Współpraca trwa nadal, a dalsze działania koncentrują się na dalszym zwiększaniu efektywności kampanii Meta Ads oraz rozszerzaniu działań o nowe kanały np. TikTok Ads.
Działania poprzedniej agencji:
Porównaliśmy dane z pierwszych trzech miesięcy naszej współpracy z danymi z najdłuższego okresu współpracy klientki z poprzednią agencją. Analiza obejmuje wszystkie działania prowadzone na koncie reklamowym, zarówno przez nas, jak i przez poprzednią agencję (nie tylko działania bezpośrednio sprzedażowe).

Wyniki Happy Parrots po 3 pierwszych miesiącach współpracy:


Wyniki Happy Parrots od 01.09 2023 do dziś (co ważne ROAS, jak i wartość konwersji mają zawyżone dane przez chwilowy problem w analityce, dlatego opieraliśmy się głównie na kosztach pozyskania zakupu oraz danych ze sklepu klientki):

Przykład jednej z kampanii sprzedażowej, którą prowadziliśmy w styczniu (wyniki tej kampanii są efektem dobrze zaplanowanego lejka sprzedażowego). Tutaj ROAS, jak i wartość konwersji są poprawne. Tutaj na screenie widać również, jakie wyniki generowały zestawy reklamowe kierowane do osób, które obejrzały filmiki.

Opis założeń prowadzonych działań w celu uzyskania takich wyników:
Okres kampanii podzieliliśmy na trzy etapy, a ich wyświetlanie rozpoczęliśmy w grudniu:
- Budowanie świadomości nowego produktu
- Zapisy na listę zainteresowanych
- Sprzedaż
Dzięki wcześniejszym działaniom skupionym nie tylko na liście zainteresowanych, zyskaliśmy więcej grup remarketingowych.
W liczbach wyglądało to tak (uwzględnia to wszystkie kampanie związane z premierą nowego produktu). Co ważne, inne kampanie (nie tylko sprzedażowa) również generowały sprzedaż:

