Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Marketing Success Stories

    Success Stories: Jak obniżyliśmy koszt pozyskania klienta o 66% i zwiększyliśmy ROAS dla marki zdrowej żywności

    Polly Headlines | 10 marca, 2025


    Klient to prężnie działająca marka specjalizująca się w sektorze zdrowej żywności. Pomimo wysokiej jakości oferowanych produktów, firma zmagała się z kilkoma istotnymi wyzwaniami biznesowymi. Dysponowała stosunkowo niewielkim budżetem reklamowym, co znacząco ograniczało możliwości marketingowe. Dodatkowo, wskaźnik zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS) utrzymywał się na niezadowalającym poziomie, co sygnalizowało problem z efektywnością dotychczasowych działań promocyjnych. Szczególnie istotnym wyzwaniem była niska marża produktowa, która wymuszała konieczność optymalizacji i obniżenia kosztów pozyskania klienta, aby prowadzone kampanie reklamowe przynosiły realny zysk i były ekonomicznie uzasadnione.

    Cele kampanii

    Na początku współpracy założono następujące cele:

    ✔️ Zwiększenie liczby zakupów,

    ✔️ Obniżenie kosztu pozyskania zakupu,

    ✔️ Zwiększenie rozpoznawalności marki,

    ✔️ Zwiększenie zainteresowania premierami nowych produktów,

    ✔️ Powiększenie bazy mailingowej.

    Strategia i działania

    Po analizie dotychczasowych wyników zdecydowaliśmy się na kampanię w Meta Ads, ponieważ klient posiada bardzo zaangażowaną społeczność na Instagramie, która jest bardziej skłonna do zakupów niż subskrybenci na YouTube (231 tys. subskrybentów).

    1. Struktura kampanii i optymalizacja

    Na początku wdrożyliśmy trzy kluczowe typy kampanii:

    • ✔️ Sprzedażowa – optymalizacja pod zakupy,
    • ✔️ Ruch – optymalizacja pod wyświetlenia strony docelowej, aby zwiększyć świadomość oferty,
    • ✔️ Rozpoznawalność – optymalizacja pod zasięg, aby dotrzeć do nowych klientów.

    Dzięki tym działaniom w pierwszych 3 miesiącach udało się obniżyć koszt pozyskania zakupu z 33 zł do 14,60 zł, co stanowiło istotną poprawę w porównaniu do poprzedniej agencji.

    2. Kluczowe zmiany w optymalizacji

    Zmiana umiejscowień reklam – wykluczyliśmy nieopłacalne lokalizacje, takie jak Audience Network, które tylko przepalały budżet.

    Wykluczenie grup remarketingowych w zestawach reklam skierowanych do nowych odbiorców, aby uniknąć ponownego dotarcia do tych samych osób.

    Rezygnacja z Advantage+ w kampaniach, gdzie celem nie była sprzedaż – pozwoliło to na dotarcie do bardziej wartościowych użytkowników.

    Bardziej precyzyjne targetowanie – oddzieliliśmy nowych odbiorców od grup podobnych, co pozwoliło na lepszą analizę skuteczności reklam.

    3. Testowanie kreacji reklamowych

    • ✔️ Zwiększyliśmy liczbę testowanych materiałów wideo, co pozwoliło poprawić skuteczność kampanii,
    • ✔️ Wprowadziliśmy kampanie remarketingowe do osób, które obejrzały nasze reklamy wideo,
    • ✔️ Testowaliśmy nowe kreacje reklamowe z opiniami klientów, które zwiększały zaufanie.
    • ✔️ Kontynuowaliśmy kreacje reklamowe zawierające wizerunek klientki, gdyż to ona budzi największe zaufanie oraz autorytet wśród grup remarketingowych. 

    Efekty i wyniki

    Po 3 miesiącach współpracy osiągnęliśmy następujące rezultaty: 

    Koszt pozyskania zakupu spadł do 14,60 zł co było znaczącą poprawą w porównaniu do 33 zł na początku działań. 

    Lepsza segmentacja użytkowników pozwoliła na skuteczniejsze zarządzanie budżetem i maksymalizację efektów. 

    Większa skuteczność reklam remarketingowych, dzięki nowym grupom docelowym. 

    Większa efektywność kampanii w Meta Ads, co skłoniło nas do rekomendacji rezygnacji z Google Ads i zwiększenia budżetu na Facebooka i Instagram.

    Podsumowanie

    Dzięki strategicznemu podejściu, precyzyjnej optymalizacji oraz testowaniu nowych kreacji reklamowych udało się znacznie obniżyć koszt pozyskania zakupu, gdyż obecnie wynosi on 11,19 zł i poprawić efektywność kampanii PPC dla klienta. Współpraca trwa nadal, a dalsze działania koncentrują się na dalszym zwiększaniu efektywności kampanii Meta Ads oraz rozszerzaniu działań o nowe kanały np. TikTok Ads.

    Działania poprzedniej agencji: 

    Porównaliśmy dane z pierwszych trzech miesięcy naszej współpracy z danymi z najdłuższego okresu współpracy klientki z poprzednią agencją. Analiza obejmuje wszystkie działania prowadzone na koncie reklamowym, zarówno przez nas, jak i przez poprzednią agencję (nie tylko działania bezpośrednio sprzedażowe).

    Wyniki Happy Parrots po 3 pierwszych miesiącach współpracy:

    Wyniki Happy Parrots od 01.09 2023 do dziś (co ważne ROAS, jak i wartość konwersji mają zawyżone dane przez chwilowy problem w analityce, dlatego opieraliśmy się głównie na kosztach pozyskania zakupu oraz danych ze sklepu klientki):

    Przykład jednej z kampanii sprzedażowej, którą prowadziliśmy w styczniu (wyniki tej kampanii są efektem dobrze zaplanowanego lejka sprzedażowego). Tutaj ROAS, jak i wartość konwersji są poprawne. Tutaj na screenie widać również, jakie wyniki generowały zestawy reklamowe kierowane do osób, które obejrzały filmiki.

    Opis założeń prowadzonych działań w celu uzyskania takich wyników:

    Okres kampanii podzieliliśmy na trzy etapy, a ich wyświetlanie rozpoczęliśmy w grudniu:

    1. Budowanie świadomości nowego produktu 
    2. Zapisy na listę zainteresowanych 
    3. Sprzedaż

    Dzięki wcześniejszym działaniom skupionym nie tylko na liście zainteresowanych, zyskaliśmy więcej grup remarketingowych.

    W liczbach wyglądało to tak (uwzględnia to wszystkie kampanie związane z premierą nowego produktu). Co ważne, inne kampanie (nie tylko sprzedażowa) również generowały sprzedaż:

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj