Początek roku to z reguły dobry czas na zmiany. Decyzję o zmianie agencji obsługującej płatne kampanie reklamowe w social mediach podjęła firma Wisan i w ten sposób nasze drogi się zeszły, a rozpoczęta wówczas współpraca trwa, aż po dziś dzień. Wspólnie rozwijamy skrzydła i zwiększamy sprzedaż w e-commerce.
Sklep Internetowy Wisan borykał się z problemem rentowności kampanii na Facebooku i Instagramie, zwrot generowany z reklam nie był satysfakcjonujący, a ilość zamówień realizowanych pod wpływem reklam była zbyt niska.
Produkt
Marka Wisan to lider w swojej branży. Od ponad 70 lat zajmująca się produkcja i sprzedażą takich produktów jak: firanki, zasłony, obrusy, pościel oraz inne akcesoria wystroju wnętrz.
Cel
Naszym celem było zbudowanie lejka sprzedaży z wykorzystaniem kampanii Meta Ads, co miało przełożyć się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.
Wynik
Przygotowane przez nas kampanie reklamowe w systemie reklamowym Meta Advertisement (Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp) odniosły sukces i doprowadziły do 39-krotnego wzrostu przychodów z reklam według modelu atrybucji last clicks w Google Analytics.
Warto odnotować, że budżet mediowy pozostał bez zmian w stosunku do poprzednich miesięcy, co oznacza, że udało nam się zwiększyć efektywność kampanii o ponad 3900% w ramach takiego samego budżetu mediowego.
Kampanie reklamowe wygenerowały ponad 600 zamówień i wciąż odnotowują progres z miesiąca na miesiąc.
Fakty
- ROAS: 3900%
- Zamówienia: +600
- Sesje: +22000
Realizacja
Kampanię rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu wcześniejszych działań reklamowych. Szybko dostrzegliśmy problem w słabo rozbudowanym lejku sprzedażowym, który pomijał kilka ważnych etapów. W dużym uproszczeniu – próbowano sprzedawać już podczas pierwszego kontaktu odbiorcy z marką, co było sporym błędem.
Drugim popełnianym dotychczas błędem było tworzenie contentu niedostosowanego do persony klienta. W naszych działań postawiliśmy na podkreślenie cech produktów ważnych dla domatorów oraz na stworzeniu prostych materiałów graficznych, które będą podobać się pokoleniu X.
Kolejnym etapem prac nad kampanią było przeprowadzenie sporych testów zestawów reklam do nowych odbiorców. Stworzyliśmy ponad 70 personalizowanych treści reklam i grup odbiorców, w ciągu zaledwie kilku pierwszych tygodni współpracy.
Połączenie dywersyfikacji contentu oraz zbudowanie dostosowanego lejka sprzedażowego zaowocowało stopniowym, ale bardzo dynamicznym wzrostem zwrotu z inwestycji.
Pozwoliło nam dojść do poziomu zwrotu na poziomie 390 zł przychodu na każdą wydaną złotówkę – to wynik lepszy o ponad 2700% w stosunku do wyników przed rozpoczęciem współpracy z zespołem Happy Parrots.
ROAS przy stosunkowo niewielkiej skali działalności lub przy produktach o wysokiej wartości można relatywnie łatwo osiągnąć. Natomiast w przypadku tej współpracy liczby robią wrażenie, ponieważ skala to ponad 600 nowych zamówień i sporo ponad 22.000 nowych użytkowników na stronie internetowej sklepu Wisan.