Masz wrażenie, że twoje konto na Instagramie stanęło w miejscu? Brak nowych obserwatorów, polubień, ogólny brak zainteresowania profilem…Jeżeli myślisz, że takiego konta nie da się już odratować, to jesteś w błędzie! W tym artykule przedstawimy ci kilka sprawdzonych metod na to, jak zwiększyć widoczność konta na Instagramie!
Obserwuj swoją konkurencję
Sprawdź jakie profile na Instagramie odpowiadają kategoriom twojego konta i zainspiruj się. Zamiast bez zastanowienia przeglądać kolejne rolki, spróbuj skupić się na tym, jakie wartości przedstawiają i czy możesz je wykorzystać. Znajdź treści, które zdobywają najwięcej zainteresowania wśród obserwatorów tego konta i spróbuj tworzyć posty do nich podobne. Nie kopiuj trendów, a twórz zbliżone treści, na ich podstawie. Testuj swoje publikacje pod kątem klikalności. To, że jakiś wątek był popularny u innych, nie znaczy, że i dla ciebie będzie on odpowiedni. Metodą prób i błędów dojdź do tego, co najbardziej podoba się twoim obserwatorom. W każdej kategorii tematycznej znajdziesz na Instagramie mnóstwo twórców, którymi możesz się zainspirować. Nie poprzestawaj na jednym koncie, a wybierz kilka, które najbardziej odpowiadają twojej niszy.
Zwiększ swoją aktywność na profilach ze swojej niszy. Regularne komentowanie i lajkowanie treści innych użytkowników sprawia, że stajesz się bardziej widoczny w ich oczach. Kiedy regularnie pojawiasz się na ich profilach i reagujesz na ich treści, zaczynają zauważać twoje konto i być może zainteresują się nim.
Zadbaj o systematyczność publikacji
Systematyczność jest na Instagramie bardzo ważna. Regularne publikowanie treści pozwala utrzymać zainteresowanie i zaangażowanie obserwujących. Kiedy użytkownicy widzą, że konto jest aktywne i regularnie dostarcza wartościową treść, są bardziej skłonni pozostać z nim w interakcji.Co więcej, algorytmy Instagrama faworyzują konta, które publikują regularnie. Regularność sygnalizuje algorytmom, że konto jest aktywne, co z kolei zwiększa szanse na dotarcie do większej ilości obserwatorów. Doskonałym ułatwieniem pracy będzie planowanie postów z wyprzedzeniem, co pozwoli ci zaoszczędzić czas i wprowadzi porządek w treściach. Dzięki temu usystematyzujesz swoje publikacje, a nawet zadbasz o idealny wygląd feedu.
Nie ograniczaj się do jednego formatu
Jeszcze do niedawna najpopularniejszym formatem na Instagramie były nagrania wideo w formie rolek. Obecnie trend ten zaczyna się trochę zmieniać. Warto mieszać formaty, nie skupiając się tylko i wyłącznie na reelsach, a dodawać również zwykłe posty i karuzele. Nie zapominaj o Instastory, które z roku na rok zyskuje swoją popularność dzięki autentyczności, którą przekazują przez nie twórcy. Poza tym warto także eksplorować możliwości live’ów. Transmisje na żywo pozwalają na bezpośrednią interakcję z widzami, co buduje silniejsze więzi i angażuje społeczność. Wszystkie te formaty, w połączeniu mogą tworzyć zróżnicowane i interesujące narracje, które przyciągają uwagę i sprawiają, że konto staje się bardziej interesujące dla obserwatorów.
Przedstaw jakąś wartość
Obecnie ludzie szukają na Instagramie wartościowych profili, które będą przekazywały im pewną merytoryczną wiedzę, wskazówki, porady itp. Era kont lifestylowych już minęła. Oczywiście, warto jest pokazywać swoje życie codzienne, ale może lepiej skupić się w tym wypadku na Instastory. Zamiast dodawać pojedyncze zdjęcia z jedno- lub dwuzdaniowym opisem, zastanów się, co możesz przekazać swoim obserwatorom. Jesteś w pięknym miejscu? Opowiedz coś o tym, jak tam dotarłeś, przedstaw zabawną historię z nim związaną, wskaż tipy, które ułatwiły ci całą podróż. Dodajesz zdjęcie swojego dzisiejszego obiadu? Dodaj przepis, napisz o ważności wspólnych posiłków z rodziną, wskaż, dlaczego to zdjęcie zostało przez ciebie opublikowane. Jeżeli nie masz pomysłów na swoje treści, warto jest pokusić się o stworzenie listy pytań, które ułatwią ci pracę. Możesz posłużyć się w tym celu np. listą najczęściej zadawanych pytań w internecie albo zapytać swoich obserwatorów, jakie treści najbardziej ich interesują.
Dodatkowo tworzenie treści, które angażują naszych obserwatorów, może być kluczowe dla budowania silnej społeczności na Instagramie. Zamiast jedynie publikować treści, możesz zachęcać swoich obserwatorów do zadawania pytań, udzielania odpowiedzi lub dzielenia się swoimi pomysłami i opiniami. Pamiętaj, aby odpowiadać na komentarze i dm, przez co wzbudzisz zaufanie i sprawisz, że obserwator poczuje się doceniony, co zachęci go do dalszego pozostania na twoim profilu.
Zwiększ aktywność na innych portalach społecznościowych
Jak jeszcze można zwiększyć widoczność na Instagramie? Może się to wydawać dość dziwne, ale aktywność na innych portalach społecznościowych zwiększy również zainteresowanie twoim kontem na Instagramie. Ludzie będą widzieli, że dodajesz treści w kilku miejscach i jeżeli ich zaciekawisz, będą chcieli znaleźć twój profil również na Instagramie, aby śledzić cię na bieżąco. Każda platforma społecznościowa ma do zaoferowania coś innego, co oznacza, że można dotrzeć do różnych grup odbiorców. Dzięki twojej obecności na wielu platformach możesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych obserwujących, którzy mogliby być zainteresowani twoją zawartością na Instagramie. Do wyboru masz liczne kanały społecznościowe jak Facebook, Threads, X, Pinterest, TikTok itp. Zastanów się, które medium będzie najbardziej odpowiednie dla kategorii twojego profilu i rozpocznij tam swoją działalność sieciową. O ile to możliwe, staraj się nie powielać treści na różnych profilach, a dostosuj je bezpośrednio pod daną platformę.
Promuj swoje posty
Dobra reklama potrafi zdziałać cuda. Instagram, będący jedną z największych platform społecznościowych na świecie, oferuje różnorodne narzędzia reklamowe, które umożliwiają precyzyjne targetowanie i skuteczne promowanie treści. Przed rozpoczęciem reklamy należy jasno określić cele, jakie chce się osiągnąć. Czy chodzi o zwiększenie świadomości marki, generowanie leadów czy też zwiększenie liczby obserwujących. W przypadku profilu na Instagramie, najlepiej skoncentrować się na kampanii, której celem jest generowanie wartościowego ruchu na profilu. Chodzi o to, aby przyciągnąć jak najwięcej użytkowników do twojego profilu i zachęcić ich do zostania obserwującymi. W praktyce oznacza to, że twoja kampania powinna być zoptymalizowana pod kątem zachęcenia ludzi do kliknięcia w twoje reklamy i odwiedzenia profilu. Możesz to osiągnąć poprzez atrakcyjne treści w reklamach, które skłonią użytkowników do interakcji oraz stosując CTA – call to action, które będą zachęcały do kliknięcia w reklamę. Dobrze ustawione reklamy zwiększają widoczność, a zatem i liczbę fanów.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie ustawiać swoje reklamy na Instagramie, to koniecznie zapisz się na nasz Kurs Online: Kampanie reklamowe Meta Ads od A do Z!
Zoptymalizuj swoje BIO
Optymalizacja BIO na Instagramie jest niezwykle ważna, ponieważ stanowi pierwsze wrażenie, jakie użytkownicy odnoszą o twoim koncie. Jest to krótki opis, który widoczny jest zaraz pod nazwą Twojego profilu i może przekonać ludzi do śledzenia konta. Pamiętaj o tym, że aby znaleźć ciekawe konto, użytkownicy wpisują dane frazy, które ich interesują, w okienko wyszukiwania. Jeżeli twoje bio jest dobrze zoptymalizowane, twoje konto powinno pojawić się w wyszukiwarce.
Jak więc stworzyć skuteczne BIO w kilku krokach?
- Zadbaj o odpowiednią nazwę profilu: niech kojarzy się ona z niszą, którą reprezentujesz, a przy okazji przedstawia ciebie jako twórcę.
- Dodaj krótką informacja o sobie lub marce: może to być twój zawód, pasja, działalność, lub krótka charakterystyka marki. Używaj słów kluczowych, zrezygnuj z pełnych zdań, dodaj przyciągające wzrok emoji.
- Dopracuj swoje zdjęcie profilowe: zdjęcie, to pierwszy element, który rzuca się w oczy, gdy wyszukujemy dany profil. Zadbaj, aby było odpowiednie doprane, przedstawiało ciebie lub coś związanego z twoją marką. Spraw, by przyciągało uwagę odbiorcy, np. za pomocą mocnych kolorów, ciekawych grafik czy wysokiej jakości fotografii.
Jak widać, jest wiele sposobów na to, aby odpowiednio zadbać o widoczność swojego konta na Instagramie. Spróbuj wykorzystać te wskazówki, baw się treściami i pamiętaj, że to ty ustalasz reguły gry na swoim profilu. Uzbrój się w cierpliwość, bo wprowadzenie zmian nie przyniesie rezultatów natychmiast, a będzie to długi proces, który w końcu przyniesie wymarzone rezultaty.
Zobacz także: Visual Storytelling – Jak tworzyć fascynujące narracje za pomocą Pinteresta?