Weryfikacja domeny, na którą kierowani są użytkownicy z płatnych kampanii reklamowych na Facebooku jest niezbędna, aby wyniki osiągane przez Meta Ads były efektywne. W tym artykule odpowiemy na pytanie – jak zweryfikować domenę na Facebooku.
Dlaczego warto zweryfikować domenę na Facebooku?
Proces weryfikacji domeny polega na udowodnieniu własności strony i zwiększeniu jej wiarygodności dla algorytmów Meta. Zweryfikowana domena uzyskuje również dostęp do kilku nowych funkcji związanych z reklamowaniem i analizą danych.
Ponadto, jeśli Twoja domena jest zweryfikowana, to otrzymujesz możliwość edycji poglądu linków bezpośrednio w portalach Meta.
Możesz również edytować nagłówki linków umieszczanych w postach organicznych na Facebooku.
Najważniejszym jednak powodem, który powinien motywować Cię do zweryfikowania domeny, to fakt, że otwiera ona furtkę do instalacji zbierania zdarzeń przez api konwersji. Metoda ta jest o wiele dokładniejsza niż klasyczny Piksel Facebooka, co przekłada się na poprawę wyników w kampaniach reklamowych Meta Ads.
Jak zweryfikować domenę na Facebooku? Instrukcja
Na skróty:
Przejdź do Ustawień Firmowych, a następnie do zakładki Bezpieczeństwo marki i Domeny. Kliknij w niebieski przycisk Dodaj i wprowadź Nazwę domeny. Wybierz jedna z trzech dostępnych opcji weryfikacji domeny i postępuj zgodnie z instrukcjami. Najprościej będzie dodać odpowiedni znacznik w kodzie strony w sekcji </head>. Kolejno naciśnij przycisk Zweryfikuj. W ostatnim kroku należy połączyć zweryfikowaną domenę ze stroną na Facebooku (fanpage). Pozostając w sekcji Domeny, przejdź do zakładki Połączone zasoby, kliknij w szary przycisk Dodaj zasoby, wybierz odpowiednią stronę i naciśnij Dodaj. Gratulacje, domena została prawidłowo zweryfikowana i połączona ze stroną firmową na Facebooku.
Jeśli powyższy opis wydaje się dla Ciebie zbyt skomplikowany, to o nic się nie martw. Poniżej zostawiamy rozpisaną całą instrukcję krok po kroku, razem z zrzutami ekranu.
Krok 1 – dodawanie domeny
Cały proces weryfikacji domeny odbywa się w Ustawieniach Firmowych. Przejdź do nich klikając w ten link i z menu po lewej stronie wybierz zakładkę Bezpieczeństwo marki, a następnie Domeny.
Jeśli w tym miejscu nie wyświetla się żadna domena, to znak, że żadna nie została jeszcze zweryfikowana.
Aby dodać nową domenę, wystarczy, że naciśniesz niebieski przycisk Dodaj. Znajduje isę on w górnej sekcji ekranu, w środkowej kolumnie.
Na ekranie wyświetli się okno, w którym powinieneś wpisać adres dodawanej domeny. Domena została dodana, co dalej?
Krok 2 – weryfikacja domeny
Twoja domena powinna znajdować się na liście, dokładnie w tym miejscu, do którego pokierowałem Cię na początku poradnika. Dodaję link ponownie, dla przypomnienia.
Przy Twojej domenie, będzie widniał czerwony napis – niezweryfikowana, a poniżej zobaczysz trzy instrukcję jak zweryfikować domenę.
Wybierz opcję Weryfikacja w oparciu o metaznacznik. To najprostsza metoda, wystarczy że skopiujesz wyświetlany na ekranie fragment kodu i dodasz go do pomiędzy znaczniki <head> </head> w kodzie swojej strony.
Najbardziej uniwersalnym i niezawodnym sposobem na edycję tego fragmentu kodu jest instalacja Google Tag Managera lub w przypadku strony opartej na WordPressie – integracji z odpowiednią wtyczką, jak np. Head & Footer Code.
Po implementacji znacznika na stronie, wróć do Ustawień firmowych i kliknij przycisk Zweryfikuj.
Krok 3 – łączenie domeny ze stroną firmową
Ostatni krok to najczęściej pomijany etap weryfikacji domeny. Wszak jest ona zweryfikowana, ale wciąż nie jest połączona z żadną stroną firmową, co skutecznie blokuje benefity płynące z jej weryfikacji.
Pozostając dalej w tym samym miejscu, przejdź do zakładki Połączone zasoby i kliknij przycisk Dodaj zasoby i wybierz stronę firmową, którą chcesz połączyć.
Gratulacje, wszystko gotowe! Od teraz możesz w pełni cieszyć się możliwościami reklamowymi w Menedżerze Reklam.