Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Facebook Marketing

    Jak zweryfikować domenę na Facebooku? Poradnik dla początkujących

    Jakub Papuga | 6 lutego, 2023

    Weryfikacja domeny, na którą kierowani są użytkownicy z płatnych kampanii reklamowych na Facebooku jest niezbędna, aby wyniki osiągane przez Meta Ads były efektywne. W tym artykule odpowiemy na pytanie – jak zweryfikować domenę na Facebooku.


    Dlaczego warto zweryfikować domenę na Facebooku?

    Proces weryfikacji domeny polega na udowodnieniu własności strony i zwiększeniu jej wiarygodności dla algorytmów Meta. Zweryfikowana domena uzyskuje również dostęp do kilku nowych funkcji związanych z reklamowaniem i analizą danych.

    Ponadto, jeśli Twoja domena jest zweryfikowana, to otrzymujesz możliwość edycji poglądu linków bezpośrednio w portalach Meta.

    Możesz również edytować nagłówki linków umieszczanych w postach organicznych na Facebooku.

    Najważniejszym jednak powodem, który powinien motywować Cię do zweryfikowania domeny, to fakt, że otwiera ona furtkę do instalacji zbierania zdarzeń przez api konwersji. Metoda ta jest o wiele dokładniejsza niż klasyczny Piksel Facebooka, co przekłada się na poprawę wyników w kampaniach reklamowych Meta Ads.

    Jak zweryfikować domenę na Facebooku? Instrukcja

    Na skróty:

    Przejdź do Ustawień Firmowych, a następnie do zakładki Bezpieczeństwo marki i Domeny. Kliknij w niebieski przycisk Dodaj i wprowadź Nazwę domeny. Wybierz jedna z trzech dostępnych opcji weryfikacji domeny i postępuj zgodnie z instrukcjami. Najprościej będzie dodać odpowiedni znacznik w kodzie strony w sekcji </head>. Kolejno naciśnij przycisk Zweryfikuj. W ostatnim kroku należy połączyć zweryfikowaną domenę ze stroną na Facebooku (fanpage). Pozostając w sekcji Domeny, przejdź do zakładki Połączone zasoby, kliknij w szary przycisk Dodaj zasoby, wybierz odpowiednią stronę i naciśnij Dodaj. Gratulacje, domena została prawidłowo zweryfikowana i połączona ze stroną firmową na Facebooku.

    Jeśli powyższy opis wydaje się dla Ciebie zbyt skomplikowany, to o nic się nie martw. Poniżej zostawiamy rozpisaną całą instrukcję krok po kroku, razem z zrzutami ekranu.

    Krok 1 – dodawanie domeny

    Cały proces weryfikacji domeny odbywa się w Ustawieniach Firmowych. Przejdź do nich klikając w ten link i z menu po lewej stronie wybierz zakładkę Bezpieczeństwo marki, a następnie Domeny.

    Ustawienia firmowe - bezpieczeństwo marki i domeny. Instrukcja
    Ustawienia Firmowe Meta – Bezpieczeństwo marki i weryfikacja domeny

    Jeśli w tym miejscu nie wyświetla się żadna domena, to znak, że żadna nie została jeszcze zweryfikowana.

    Aby dodać nową domenę, wystarczy, że naciśniesz niebieski przycisk Dodaj. Znajduje isę on w górnej sekcji ekranu, w środkowej kolumnie.

    Jak dodać domenę w Ustawieniach Firmowych? Instrukcja
    Dodawanie domeny do Business Managera Meta

    Na ekranie wyświetli się okno, w którym powinieneś wpisać adres dodawanej domeny. Domena została dodana, co dalej?

    Krok 2 – weryfikacja domeny

    Twoja domena powinna znajdować się na liście, dokładnie w tym miejscu, do którego pokierowałem Cię na początku poradnika. Dodaję link ponownie, dla przypomnienia.

    Weryfikacja domeny na kilka sposobów. Facebook - instrukcja
    Widok domeny w panelu Business Managera Meta

    Przy Twojej domenie, będzie widniał czerwony napis – niezweryfikowana, a poniżej zobaczysz trzy instrukcję jak zweryfikować domenę.

    Wybierz opcję Weryfikacja w oparciu o metaznacznik. To najprostsza metoda, wystarczy że skopiujesz wyświetlany na ekranie fragment kodu i dodasz go do pomiędzy znaczniki <head> </head> w kodzie swojej strony.

    Najbardziej uniwersalnym i niezawodnym sposobem na edycję tego fragmentu kodu jest instalacja Google Tag Managera lub w przypadku strony opartej na WordPressie – integracji z odpowiednią wtyczką, jak np. Head & Footer Code.

    Po implementacji znacznika na stronie, wróć do Ustawień firmowych i kliknij przycisk Zweryfikuj.

    Jeśli na ekranie wyświetlił się negatywny komunikat, to nie panikuj! Z reguły potrzeba około 15 – 30 minut, a czasami nawet paru godzin, aby weryfikacja domeny zakończyła się sukcesem. Poczekaj cierpliwie.

    Krok 3 – łączenie domeny ze stroną firmową

    Ostatni krok to najczęściej pomijany etap weryfikacji domeny. Wszak jest ona zweryfikowana, ale wciąż nie jest połączona z żadną stroną firmową, co skutecznie blokuje benefity płynące z jej weryfikacji.

    Pozostając dalej w tym samym miejscu, przejdź do zakładki Połączone zasoby i kliknij przycisk Dodaj zasoby i wybierz stronę firmową, którą chcesz połączyć.

    Pamiętaj o połączeniu strony firmowej ze zweryfikowaną nową domeną.
    Połączone zasoby w Ustawieniach Firmowych

    Gratulacje, wszystko gotowe! Od teraz możesz w pełni cieszyć się możliwościami reklamowymi w Menedżerze Reklam.

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj