Czy chcesz zacząć reklamować swoją firmę w Google Ads? Jeśli tak to idealnie trafiłeś! W tym artykule znajdziesz szczegółowy poradnik, który krok po kroku odpowie na pytanie jak założyć konto reklamowe Google Ads (dawniej AdWords).
Co to jest Google Ads?
Google Ads (dawniej Google AdWords), to platforma reklamowa stworzona przez Google, która umożliwia firmom wyświetlanie płatnych reklam w wynikach wyszukiwania Google, na stronach partnerskich oraz w aplikacjach mobilnych. Aby utworzyć kampanię reklamowę w Google Ads, reklamodawca powinien uprzednio założyć konto reklamowe Google Ads.
Jak założyć konto reklamowe Google Ads?
Aby rozpocząć konfigurację konta reklamowego, kliknij w link, który przeniesie Cię na stronę platformy reklamowej Google Ads. Następnie kliknij przycisk “Zacznij teraz”, znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu.
Jeśli w przeszłości zakładałeś już konto reklamowe wybierz opcję “Nowe konto Google Ads“.
Co dalej? Na początku podaj nazwę Twojej firmy. Następnie dodaj informację, gdzie użytkownicy zostaną przekierowani po kliknięciu reklamy. Możesz wybrać tylko jedną opcję:
- – adres URL Twojej strony,
- – numer telefonu Twojej firmy,
- – stronę, na której użytkownik może pobrać aplikację.
Ja wybrałam stronę internetową Happy Parrots, ponieważ to właśnie tam chcę kierować użytkowników.
Kolejnym krokiem jest połączenie Twojego konta Google Ads z innymi kontami, które posiadasz. Ja zdecydowałam się na dodanie numeru telefonu, co pozwala użytkownikom na bezpośredni kontakt z reklam.
Przeczytaj także: Jak sprawdzić reklamy konkurencji w Google Ads?
Dotarliśmy do etapu, w którym możesz stworzyć swoją pierwszą kampanię. Ja jednak pominę ten krok, ponieważ w tym poradniku chciałabym skupić się tylko na tym jak założyć konto reklamowe Google Ads.
Ty również możesz teraz przejść bezpośrednio do dokończenia konfiguracji swojego konta Google Ads, klikając przycisk “Pomiń“, który znajduje się pod oknem celu kampanii.
Gdy pominiesz kroki związane z tworzeniem kampanii w Google Ads, pojawi się pytanie o przerwanie procesu. W tym momencie kliknij “Przerwij tworzenie kampanii“.
Na przedostatnim etapie upewnij się, że ustawienia konta, takie jak kraj rozliczenia, strefa czasowa oraz waluta, są prawidłowe i zgodne z Twoimi oczekiwaniami.
Utwórz profil płatności, w którym należy wprowadzić podstawowe informacje, takie jak nazwa organizacji, imię i nazwisko oraz adres.
Na końcu należy dodać takie informacje, jak NIP i numer VAT, a także wskazać preferowaną formę płatności. Po wprowadzeniu wszystkich danych kliknij przycisk “Prześlij“.
Super, właśnie założyłeś konto Google Ads – teraz czas na stworzenie kampanii, która pomoże Ci dotrzeć do nowych klientów i rozwinąć Twój biznes!Aby dowiedzieć się, jak optymalizować kampanie Google Ads, przeczytaj w naszym artykule: Jak optymalizować kampanie Google Ads? Poznaj 3 najlepsze sposoby.