Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Facebook Marketing

    Jak wykorzystać marketing obrazowy, aby zwiększyć sprzedaż?

    Paulina Smagacz | 13 maja, 2022

    Bez względu na to, czy tworzysz reklamę do telewizji, czy po prostu na media społecznościowe zapewne zastanawiasz się jak poszczególne elementy, wpływają na odbiorcę. Poza podstawowymi wyznacznikami takimi jak dobrze dobrany tekst, nagłówek, czy nawet atrakcyjna oferta, którą próbujesz zareklamować, istnieją jeszcze inne równie ważne czynniki. Jednym z nich jest właśnie obraz, który może zachęcać za pomocą filmiku, ale także grafik. Zatem jak wykorzystać marketing obrazowy, aby przynosił on jak największe korzyści?


    1. Skup wzrok odbiorcy na kluczowym elemencie

    Tworząc reklamę prawie każdy z nas, już na starcie wie, które jej części powinny odgrywać najważniejszą rolę. Przykładowo – reklamując, najnowszy model telefonu, którego atutem jest możliwość zrobienia wysokiej jakości zdjęć, chcemy, aby odbiorca właśnie na to zwrócił uwagę, a nie na dłoń osoby trzymającej tego smartphona. To dobrej jakości urządzenie powinno skupiać wzrok potencjalnych klientów, ponieważ właśnie ten produkt chcemy wypromować. Zatem co robić, by nie rozpraszać atencji naszych adresatów? Odpowiedź jest prosta – jeśli w Twojej reklamie występuje jakaś osoba, to jej wzrok powinien prowadzić wzrok odbiorcy. Wracając do przykładu smartphona – osoba, która reklamuje telefon, a także wszystkie inne, które być może stoją w oddali, niech patrzą na Twój produkt, usługę bądź inny kluczowy element. Zasada ta dotyczy także zdjęć, które planujesz wykorzystać, tworząc reklamę na facebooku czy innym portalu.

    Odbiorca podąża za wzrokiem

    2. Reklamy lubią małe dzieci

    Jak się okazuje, nie tylko intuicja, ale także badania naukowe wykonane z pomocą magnetoencefalografii potwierdzają, że ludzki mózg zdecydowanie szybciej reaguje na niemowlaka, niż dorosłego człowieka. W końcu to właśnie dzieci kojarzą nam się ze szczerością i bezinteresownością. Wykorzystanie wizerunku malucha w reklamie, w łatwy sposób pomoże Ci przykuć uwagę odbiorcy, mimo że ten zrobi to raczej nieświadomie. Jednak wciąż pamiętaj, że to właśnie Twój produkt powinien odgrywać najważniejszą rolę, a przekierowanie wzroku odbiorcy z dziecka na kluczowy element, może być zdecydowanie trudniejsze.

    Dziecko symbolizuje niewinność

    3. Kobiety mogą zwiększyć sprzedaż

    W zależności od naszej grupy docelowej, fotografie osób mogą mieć znaczący wpływ na reakcję odbiorców na produkt bądź usługę. Zazwyczaj to właśnie zdjęcie kobiety wpływa korzystniej na wynik reklamy, zwłaszcza gdy grupą docelową są mężczyźni. Męski mózg bez jakiejkolwiek kontroli bardziej ulega na taki przekaz, nawet gdy oferta pozostaje bez zmian. Co ciekawe na żeńskiej płci postać kobiety w reklamie nie wywiera żadnych emocji, również tych nieświadomych. Inną kwestią jest użycie dość odważniejszej wersji kobiet w reklamach. Mimo że często pomaga to jeszcze bardziej przekonać męskiego odbiorcę, to należy z tym stanowczo uważać. Obecnie coraz większą uwagę zaczyna przyciągać sposób przedstawiania wizerunku kobiety w reklamie czy mediach społecznościowych, dlatego warto zastanowić się, z czym chcemy, aby nasza marka była kojarzona, a dopiero później przystąpić do realizacji.

    Płeć piękna przyciąga

    4. Zdjęcia ludzi pomagają wzbudzić emocje

    Użycie zdjęć przedstawiających człowieka może mieć szczególne znaczenie, gdy chcemy, aby wśród naszych odbiorców zrodziła się empatia. Dlatego właśnie, oglądając promocje różnych organizacji pozarządowych, takich jak Amnesty International, czy Human Rights Watch można natrafić na wizerunek poszkodowanych. Organizacje te, próbując trafić do szerszego grona odbiorców, często na zdjęciach ukazując ofiary. Taki zabieg wzbudza większe współczucie i pozwala odbiorcy utożsamić się z tymi, którzy potrzebują jego pomocy.

    Ludzie budują wiarygodność

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj