Jeśli często zastanawiasz się jak sprawdzić kampanie reklamowe Twojej konkurencji w Google Ads, to dziś poznasz sposób jak je podejrzeć. Wiedza, którą możesz pozyskać w ten sposób, może mieć nieoceniony wpływ na rozwój Twojego biznesu.
Po co sprawdzać reklamy konkurencji?
Przede wszystkim, audyt działań reklamowych konkurencji pozwoli Ci ją lepiej poznać. Z reklam dowiesz się jakie słowa kluczowe stosują, jak komunikują się w reklamach oraz jaką ofertę promują. To pozwoli Ci zrozumieć, jakie kanały reklamowe są skuteczne w danej branży. Wiedząc jak działa Twoja konkurencja, będziesz w stanie przygotować skuteczną odpowiedź.
Reklamy konkurencji można sprawdzić też z przesłanek czysto edukacyjnych, bowiem analiza reklam konkurencji może pomóc Ci w optymalizacji własnych kampanii reklamowych Google Ads. Dzięki sprawdzeniu reklam konkurencji możesz poznać, jakie kreacje są skuteczne i co przyciąga uwagę użytkowników. Analiza pierwszych pozycji w reklamach Google Ads pozwoli Ci przenieść najlepsza rozwiązania do swoich kampanii reklamowych, a zatem zoptymalizować je w taki sposób, aby wyświetlały się na pierwszej pozycji i były atrakcyjne dla odbiorców.
Analiza działań konkurencji może też być świetną dawką inspiracji. Jeśli w Twojej branży rywalizujesz z firmami, które znają się na marketingu, to taki szybki audyt działań Google Ads na pewno przyniesie Ci wiele nowych pomysłów.
Jak sprawdzić reklamy konkurencji w Google Ads?
Aby sprawdzić reklamy konkurencji w Google Ads musisz wykonać kilka prostych kroków. Zacznij od wpisania nazwy konkurencyjnej firmy w wyszukiwarkę Google. Powinna wyświetlić Ci się ich reklama brandowa, jeśli to się nie stanie – to wyszukaj jeden z ich najpopularniejszych produktów. Tak jak na załączonym zrzucie ekranu, może to być np. kawa ziarnista.
Gdy wyświetli Ci się reklama w wyszukiwarce, kliknij w niewielki trójkąt tuż obok linku reklamodawcy.
Po kliknięciu, Twoim oczom powinien ukazać się pop-up z informacjami na temat reklamodawcy. W tym miejscu możesz zaznaczyć, że reklama Ci się podoba lub zgłosić ją, jeśli uważasz że narusza zasady regulaminu.
To co powinno Cię interesować, to rozwinięcie zakładki “O tym reklamodawcy”. Gdy to zrobisz, na ekranie pojawi się link “zobacz więcej reklam”. Śmiało, kliknij w niego 🙂
W tym momencie, w nowej karcie powinna otworzyć Ci strona z wszystkimi reklamami aktualnie wyświetlanymi przez tego reklamodawcę. Co ważne, widoczne dla Ciebie będą reklamy w sieci wyszukiwania, ale też graficzne i wideo.
Usługa ta nazywa się Transparency Google Ads i jest dostępna dla każdego użytkownika korzystającego z wyszukiwarki. Teraz już wiesz jak sprawdzić reklamy konkurencji w Google Ads, możesz śmiało wykorzystać tą wiedzę do swoich działań marketingowych.
Przeczytaj także: jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku.