Say hello

    Happy Parrots - Meta Business Partners & Hubspot Certified Partner

    Facebook Marketing

    Facebook Lead Ads w nowej odsłonie. Poznaj nowe możliwości tworzenia reklam

    Jakub Pałucha | 18 stycznia, 2023

    Wraz z początkiem grudnia Meta ogłosiła aktualizację dotyczącą kampanii Lead Ads. Na kontach reklamowych już pojawiły się nowe opcje. Jesteście ciekawi co nowego przygotowali? Sprawdźmy to i poznajmy nowości w Facebook Lead Ads!


    Nowości w zasadach tworzenia reklam Lead Ads na Facebooku

    Reklamodawcy będą teraz mogli na etapie formularza kontaktowego przybliżyć odbiorcom historię firmy. Wydaje się to ciekawy kierunek, dający ogromne możliwości jeszcze lepszej prezentacji produktów czy usług. Można powiedzieć, że kampanie Lead Ads w końcu doczekały się zmiany i mamy nadzieję, że będzie to zmiana na lepsze. Zacznijmy więc od początku – czyli wyboru rodzaju formularza. Właśnie w tym miejscu pojawiła się nowa możliwość.

    Niestandardowy rodzaj formularza – nowość!

    Dotychczas mieliśmy możliwość zaznaczenia większego wolumenu, kiedy liczyła się dla nas ilość leadów lub mocniejszego zamiaru. Teraz możesz zaznaczyć nową opcję, czyli “niestandardowy”.  Ta druga opcja miała kluczowe znaczenie w kampaniach, gdzie najważniejsza była jakość kontaktów.

    Jak stworzyć kampanię Lead Ads na Facebooku? Wybór rodzaju formularza
    Rodzaje formularza – Facebook Lead Ads

    Wprowadzenie do formularza – nowość!

    Na tym etapie mamy największe zmiany i jest to również moment, aby przekonać odbiorców do wypełnienia formularza. Mamy kilka interesujących opcji, które pomogą w ciekawy sposób zaprezentować naszą firmę.

    Wprowadzenie do leadów
    Wprowadzenie – Facebook Lead Ads

    W pierwszym kroku powinniśmy dostarczyć grafikę w wymiarze 1080×1080 oraz napisać nagłówek. Wypełniając kolejne elementy formularza cały czas możemy obserwować jego finalny wygląd po prawej stronie.

    Po przesłaniu obrazu, formularz automatycznie wyodrębni schemat kolorów. Nie możesz ręcznie zmienić tego schematu, więc będzie on zależał od kolorów znajdujących się na grafice.

    Jaki schemat kolorów wybrać w kampanii reklamowej?
    Schemat kolorów – Facebook Lead Ads

    Schemat kolorów będzie miał zastosowanie do przycisków, tekstu i kolorystyki całego formularza.

    Kolejnym etapem jest opisanie 2-3 korzyści naszego produktu lub usługi: jest to opcjonalne jednak warto wykorzystać każdą okazję do przekonania potencjalnego klienta.

    Korzyści - nowa opcja w reklamach Lead Ads
    Korzyści – formularz kontaktowy na Facebooku

    Stwórz historię – nowość!

    Na tym etapie formularza zaczyna się prawdziwa zabawa. Do wyboru mamy 4 całkowicie nowe sekcje. Na uwagę zasługuje fakt, że możemy zaznaczyć wszystkie opcje lub tylko jedną z nich. To jest moment aby zastanowić się, która z nich najlepiej odda charakter naszej firmy. Warto przemyśleć, czy zbyt duża ilość informacji nie przytłoczy naszego potencjalnego klienta. Z drugiej strony, jeżeli nasz produkt wymaga dokładnego przedstawienia, to lepszej okazji w kampaniach Lead Ads nie będzie.

    Kampania reklamowa i opowiadanie historii
    Opowiedz historię swoim odbiorcom – reklama Facebook Ads

    Omówmy więc każdą z tych sekcji.

    Jak to działa? – nowe pole w formularzu kontaktowym Facebook Ads.

    Pierwsza sekcja to możliwość pokazania krok po kroku, jak działa nasz produkt lub usługa.

    nowości w reklamie lead ads
    Jak to działa – nowość w Lead Ads

    Ciekawą opcją jest możliwość zmiany nagłówka. Mamy 5 opcji do wyboru.

    Nagłówek sekcji - nowość
    Nagłówek sekcji – kampania Lead Ads

    Możesz w tym miejscu zastanowić się, na co zwracają szczególną uwagę Twoi klienci i przeprowadzić ich przez ten proces. Ten zabieg na pewno pomoże osiągać lepsze wyniki i płacić mniej za reklamy na Facebooku.

    Produkty – dodaj do widoku formularza kontaktowego

    Kolejna sekcja poświęcona jest produktom. Opcja jest na tyle ciekawa, że w formularzu tworzy nam się format karuzeli. Każdy produkt musi posiadać zdjęcie, tytuł, opis oraz opcjonalnie 2-3 korzyści.

    Fb ads - formularz kontaktowy
    Produkty – formularz kontaktowy
    Kampania z produktami na Facebooku
    Dodaj produkty do kampanii Lead Ads

    Jeżeli nie masz produktów, a sprzedajesz usługi lub kursy, to w tej sekcji możesz wybrać inną opcję i dostosować formularz do swoich potrzeb.

    sprzedawaj usługi przez kampanie reklamowe lead ads
    Nagłówek sekcji – produkty i usługi

    Dowody społecznościowe – czyli social proof w Twoich kampaniach reklamowych

    Masz świetne recenzje na Facebooku a ocena w wizytówce to 5/5? Teraz masz możliwość pokazać to w formularzu kontaktowym. Wystarczy wybrać opcję: dowody społecznościowe. Tak jak w przypadku produktów, można tutaj dodać maksymalnie pięć opinii. Wygląd tej sekcji jest bardzo podobny do produktowej.

    Dowody społecznościowe
    Facebook Ads – Social Proof

    W nagłówku tej sekcji mamy do wyboru jeszcze inne opcje. Jeżeli nie masz jeszcze opinii warto pokazać certyfikaty – odbiorcy na pewno to docenią.

    nagłowek sekcji social proof
    Nagłówek sekcji – social proof

    Korzyści – nowa opcja w Lead Ads

    Oferta specjalna dla osób, które wypełnią formularz? Ostatnia sekcja: korzyści to idealne miejsce na taką właśnie promocje. 

    Odkryj korzyści kampanii Facebook Lead Ads
    Korzyści – Facebook Lead Ads
    korzyści lead ads
    Przykładowa korzyść w reklamie

    Minusem tej sekcji jest ograniczona ilość tekstu, którą możemy napisać. 

    W kwestii nowości to tyle 🙂 w dalszych krokach możemy już znaleźć klasyczne pytania z formularza, zasady ochrony prywatności oraz wiadomość z podziękowaniem za wypełnienie formularza. A dalej to już tylko pobierać leady z kampanii reklamowych na Facebooku!

    Zostaw komentarz

    Twój adres nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera by otrzymywać zaawansowane treści dla doświadczonych marketerów!



      * Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Happy Parrots sp. z o.o informacji o aktualnościach i promocjach na podany adres e-mail. Więcej informacji w polityce prywatności tutaj