Wraz z początkiem grudnia Meta ogłosiła aktualizację dotyczącą kampanii Lead Ads. Na kontach reklamowych już pojawiły się nowe opcje. Jesteście ciekawi co nowego przygotowali? Sprawdźmy to i poznajmy nowości w Facebook Lead Ads!
Nowości w zasadach tworzenia reklam Lead Ads na Facebooku
Reklamodawcy będą teraz mogli na etapie formularza kontaktowego przybliżyć odbiorcom historię firmy. Wydaje się to ciekawy kierunek, dający ogromne możliwości jeszcze lepszej prezentacji produktów czy usług. Można powiedzieć, że kampanie Lead Ads w końcu doczekały się zmiany i mamy nadzieję, że będzie to zmiana na lepsze. Zacznijmy więc od początku – czyli wyboru rodzaju formularza. Właśnie w tym miejscu pojawiła się nowa możliwość.
Niestandardowy rodzaj formularza – nowość!
Dotychczas mieliśmy możliwość zaznaczenia większego wolumenu, kiedy liczyła się dla nas ilość leadów lub mocniejszego zamiaru. Teraz możesz zaznaczyć nową opcję, czyli “niestandardowy”. Ta druga opcja miała kluczowe znaczenie w kampaniach, gdzie najważniejsza była jakość kontaktów.
Wprowadzenie do formularza – nowość!
Na tym etapie mamy największe zmiany i jest to również moment, aby przekonać odbiorców do wypełnienia formularza. Mamy kilka interesujących opcji, które pomogą w ciekawy sposób zaprezentować naszą firmę.
W pierwszym kroku powinniśmy dostarczyć grafikę w wymiarze 1080×1080 oraz napisać nagłówek. Wypełniając kolejne elementy formularza cały czas możemy obserwować jego finalny wygląd po prawej stronie.
Po przesłaniu obrazu, formularz automatycznie wyodrębni schemat kolorów. Nie możesz ręcznie zmienić tego schematu, więc będzie on zależał od kolorów znajdujących się na grafice.
Schemat kolorów będzie miał zastosowanie do przycisków, tekstu i kolorystyki całego formularza.
Kolejnym etapem jest opisanie 2-3 korzyści naszego produktu lub usługi: jest to opcjonalne jednak warto wykorzystać każdą okazję do przekonania potencjalnego klienta.
Stwórz historię – nowość!
Na tym etapie formularza zaczyna się prawdziwa zabawa. Do wyboru mamy 4 całkowicie nowe sekcje. Na uwagę zasługuje fakt, że możemy zaznaczyć wszystkie opcje lub tylko jedną z nich. To jest moment aby zastanowić się, która z nich najlepiej odda charakter naszej firmy. Warto przemyśleć, czy zbyt duża ilość informacji nie przytłoczy naszego potencjalnego klienta. Z drugiej strony, jeżeli nasz produkt wymaga dokładnego przedstawienia, to lepszej okazji w kampaniach Lead Ads nie będzie.
Omówmy więc każdą z tych sekcji.
Jak to działa? – nowe pole w formularzu kontaktowym Facebook Ads.
Pierwsza sekcja to możliwość pokazania krok po kroku, jak działa nasz produkt lub usługa.
Ciekawą opcją jest możliwość zmiany nagłówka. Mamy 5 opcji do wyboru.
Możesz w tym miejscu zastanowić się, na co zwracają szczególną uwagę Twoi klienci i przeprowadzić ich przez ten proces. Ten zabieg na pewno pomoże osiągać lepsze wyniki i płacić mniej za reklamy na Facebooku.
Produkty – dodaj do widoku formularza kontaktowego
Kolejna sekcja poświęcona jest produktom. Opcja jest na tyle ciekawa, że w formularzu tworzy nam się format karuzeli. Każdy produkt musi posiadać zdjęcie, tytuł, opis oraz opcjonalnie 2-3 korzyści.
Jeżeli nie masz produktów, a sprzedajesz usługi lub kursy, to w tej sekcji możesz wybrać inną opcję i dostosować formularz do swoich potrzeb.
Dowody społecznościowe – czyli social proof w Twoich kampaniach reklamowych
Masz świetne recenzje na Facebooku a ocena w wizytówce to 5/5? Teraz masz możliwość pokazać to w formularzu kontaktowym. Wystarczy wybrać opcję: dowody społecznościowe. Tak jak w przypadku produktów, można tutaj dodać maksymalnie pięć opinii. Wygląd tej sekcji jest bardzo podobny do produktowej.
W nagłówku tej sekcji mamy do wyboru jeszcze inne opcje. Jeżeli nie masz jeszcze opinii warto pokazać certyfikaty – odbiorcy na pewno to docenią.
Korzyści – nowa opcja w Lead Ads
Oferta specjalna dla osób, które wypełnią formularz? Ostatnia sekcja: korzyści to idealne miejsce na taką właśnie promocje.
Minusem tej sekcji jest ograniczona ilość tekstu, którą możemy napisać.
W kwestii nowości to tyle 🙂 w dalszych krokach możemy już znaleźć klasyczne pytania z formularza, zasady ochrony prywatności oraz wiadomość z podziękowaniem za wypełnienie formularza. A dalej to już tylko pobierać leady z kampanii reklamowych na Facebooku!