Dzień Kobiet to obchodzone corocznie 8 marca święto, które ma na celu uhonorowanie osiągnięć kobiet oraz walkę o ich prawa i równouprawnienie. W tym czasie, wiele marek przypomina o niezwykłych kobietach, które w historii wykazywały się determinacją, odwagą i siłą, aby przeciwstawić się nierównościom płciowym i społecznym. Sprawdź marketingowe inspiracje z okazji Dnia Kobiet!
Dzień kobiet – popularność święta w digital marketingu
Szybki rzut oka na wykres Google Trends i popularność zapytań “Dzień Kobiet prezent” czy “Co na Dzień Kobiet” i od razu widać, że święto nie jest tak popularne jak chociażby walentynki. Oczywiście, mowa tutaj o digital marketingu i liczbie wyszukiwań w Google. Na uwagę zasługuje też fakt, że pomimo zwiększenia popularności e-commerce w ostatnich latach, ilość zapytań o prezenty online na Dzień Kobiet nie wzrasta.
Niższa popularność tego święta online bierze się prawdopodobnie z tego, że 55% ankietowanych mężczyzn deklaruje zakup kwiatów dla kobiet. Na drugim miejscu w ankiecie uplasowały się czekoladki. Niewątpliwe są to produkty, które kojarzą się z zakupami lokalnymi, tak więc zakupy w sieci ograniczane są do minimum.
Co zatem Polacy kupują online? Są to głównie kosmetyki, perfumy i biżuteria. Jeśli więc pracujesz w branży, która sprzedaje to produkty – to śmiało, przygotuj dedykowaną kampanię reklamową. W przeciwnym razie, pozostają Ci głównie akcje PR-owe, które umocnią pozytywny wizerunek Twojej marki.
Dzień Kobiet – marketingowe inspiracje
Incredible Women – NET-A-PORTER
W poprzednich latach, sklep NET-A-PORTER z okazji dnia kobiet uruchomił podcast „Incredible Women”. Podcast zawiera historie kobiet z całego świata. Każdy film to inspirujące pytania dotyczące życia każdej kobiety i ma na celu przełamanie uprzedzeń dotyczących tego, co to znaczy być kobietą.
Poza podcastem, marka zrealizowała kampanię #PowerToChange obejmującą 12 koszulek z limitowanej edycji, specjalnie zaprojektowanej przez znaną projektantkę. Zyski z kampanii zostały przekazane organizacji non-profit Women for Women International.
Na polskim rynku, podobną komunikacją kieruje się marka luksusowych torebek – PLATA Bag. Każda z torebek została nawiązuje do znanych malarek z całego świata, które swoją postawą i odwagą przyczyniły się do równouprawnienia oraz zmiany roli, jaką kobiety wówczas odgrywały w społeczeństwie.
Make it Make Sense – adidas
Marka sportowa JD Sports dzięki kolaboracji z adidasem, stworzyła event z okazji Dnia Kobiet. W tym samym czasie, wystartowali z nową serią na YouTube: „Make it Make Sense”. Premiera miała miejsce na żywo, podczas wydarzenia, a odcinek dotyczył wszelkiego rodzaju kobiecych problemów i stereotypów, a także co marki mogą zrobić, aby budować poczucie własnej wartości młodych dziewcząt. Przed wydarzeniem zaproszeni influencerzy stworzyli własne treści do udostępnienia, co zwiększyło organiczny zasięg marki wśród docelowych odbiorców. Akcja okazała się ogromnym sukcesem.
Przypomnienie o ważnym dniu – YES
Dzień kobiet dla branży biżuteryjnej czy kosmetycznej, to świetna okazja na zwiększenie sprzedaży w dniach poprzedzających. Mężczyźni jednak często nie mają pamięci do dat i zakupy robią na ostatnią chwilę, przez co cierpi sprzedaż online. Dobrą praktyką jest wysłać e-mail przypominający o nadchodzącym święcie. Właśnie taki mailing przygotowała marka YES.
Promocja z okazji Dnia Kobiet – Dekoria
Dzień kobiet dla wielu branż, to świetna okazja na zwiększenie sprzedaży w dniach poprzedzających. Częstą, skuteczną praktyką marek jest przygotowanie specjalnej, personalizowanej oferty promocyjnej, skierowanej wyłącznie do kobiet. Przed laty, właśnie taką strategię przyjęła marka dekoria.
Odwrócone łuki McDonald’s
Marketing McDonald’s słynący ze swoich kreatywnych akcji reklamowych, przygotował kolejny smaczek dla swoich fanów, a konkretnie dla wszystkich kobiet. Z okazji Dnia Kobiet, marka odwróciła swój złoty łuk i w ten sposób z litery M powstała litera W (z ang. Women). Zmiana dotyczyła jednego lokalu, a także logotypów w mediach społecznościowych. Dodatkowo, marka zaprojektowała czapki, koszulki, torby i opakowania, aby świętować Międzynarodowy Dzień Kobiet.
Jeśli jesteś zainteresowany regularnym otrzymywaniem inspiracyjnych treści na Twój adres e-mail, to koniecznie zapoznaj się z naszym Kalendarzem Marketera 2023.