Jeśli pracujesz w marketingu, to pewnie obiło Ci się o uszy hasło – Audience Network. Czy jednak zastanawiałeś się co to jest? To jedno z popularnych umiejscowień kampanii reklamowych Meta Ads (Facebook Ads). Ale czym dokładnie jest i jak wyświetlać tam reklamy? W dzisiejszym artykule przybliżymy Ci to pojęcie.
Co to jest Audience Network?
Audience Network to sieć reklamowa Meta (Facebook), dzięki której możemy rozszerzyć zasięg kampanii reklamowej, tak aby trafiała nawet do tych osób, które nigdy nie korzystały z jego platformy społecznościowej. Bowiem na sieć tą, składają się witryny internetowe i aplikacje mobilne wydawców, którzy współpracują z Meta (Facebookiem). Jedną z najpopularniejszych aplikacji współpracujących z niebieskim gigantem jest Tinder.
Sporo na temat tej platformy możesz przeczytać w oficjalnych materiałach od supportu Meta
Jak wygląda reklama w Audience Network?
Reklamę, która będzie wyświetlać się w Audience Network tworzymy bezpośrednio w panelu reklamowym Meta Ads. Na etapie zestawu reklam, czyli momentu w którym wybieramy komu wyświetlać się będzie reklama – z menu umiejscowień wybieramy interesującą nas platformę.
Reklama, wizualnie może przyjąć różne formy – w zależności od aplikacji czy strony internetowej, w której będzie się wyświetlać. Algorytm dobierze odpowiedni rozmiar i zaciągnie nagłówek oraz treść reklamy wyświetlając je w odpowiednim miejscu.
W innym z naszych artykułów opowiadamy o tym jak skutecznie targetować reklamy na Facebooku. To dobry moment, aby odesłać Cię do tego miejsca, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o targetowaniu reklam.
Jakie są zalety korzystania z Audience Network?
Największą zaletą korzystania z tego umiejscowienia jest możliwość dotarcia do osób, które nie korzystały nigdy z portalu społecznościowego, jakim jest Facebook, czy inny w rękach tego samego właściciela. Sam Facebook zapewnia, że oprócz znacznie większego zasięgu, możemy uzyskać też najniższy koszt tysiąca wyświetleń, kliknięcia, czy też dotarcia do 1000 osób.
Tak więc reklama w Audience Network to świetne narzędzie do generowania dużych zasięgów dla naszych kampanii reklamowych.
Jakie są wady korzystania z Audience Network?
O ile niskie CPM są kuszącą propozycja, to warto mieć świadomość tego, że reklamy w sieci Audience Network nie są skuteczne i bardzo często są pomijane przez użytkowników. Ich klikalność i współczynnik konwersji jest naprawdę niski, przez co reklamodawcy często mają wrażenie, że nawet niska cena za wyświetlenia nie rekompensuje faktu, że reklamy w Audience Network nie są angażujące dla odbiorców.
Czy warto korzystać z Audience Network?
To wszystko zależy od celu. Jeśli chcesz wygenerować jak największy zasięg jak najniższym kosztem, to targetowanie reklam poprzez wybór umiejscowienia Audience Network będzie świetną decyzją.
Jeśli jednak chcesz docierać do jakościowych, zaangażowanych odbiorców, to rozważ wykluczenie reklam w Audience Network. To szczególnie ważne w przypadku reklam sprzedażowych, optymalizowanych pod konwersję.