Poznaj historie sukcesów marek, które zwiększyły sprzedaż w czasie akcji Back To School. Analizuj, wyciągaj wnioski i rozwijaj skrzydła w digital marketingu!
Raport kierowany jest do wszystkich właścicieli sklepów internetowych oraz osób nimi zarządzających: Head of E-commerce, E-commerce Manager jak i marketerów – zarówno początkujących i doświadczonych. Jeśli masz więc styczność z e-commerce i ambitnie podchodzisz do rozwoju marki, to ten raport jest właśnie dla Ciebie.
Zebraliśmy dla Ciebie wszystkie najważniejsze statystyki dotyczące akcji marketingowych Back to school – czyli okresu z największym potencjałem sprzedażowym w tej części roku. Przeanalizowaliśmy historie sukcesów 12 firm, które odniosły niespodziewanie wysokie zyski podczas tego zakupowego święta. Staples, Argos, Empik, Amazon, Decathlon, Apple, H&M, ASDA, Sephora i Media Expert.
I. Wprowadzenie
Definicja marketingu “Back-to-School”
Znaczenie sezonu Back-to-School
Europe vs. USA: An Overview
II. Kontekst i zakres raportu
Kontekst historyczny
Kontekst geopolityczny
Kontekst demograficzny
Trendy na rynku szkolnym w Europie
Trendy na rynku szkolnym w USA
Analiza porównawcza Back-to-School: Europa vs. USA vs. Polska
Preferencje i oczekiwania konsumentów
Strategie cenowe i rabatowe
Trendy w zakupach online i w sklepach stacjonarnych
Sklepy stacjonarne
III. Studia przypadku
Staples’ School Supply Drive (Kanada)
Kampania Argos’ “Ready for School” (Europa – UK)
Kampania “Przyjaciele” Empik (Polska)
Amazon’s Prime Day Back-to-School (Globalnie)
Ekologiczna linia Decathlon (Europa)
Kampania “Uniwersytet Bullseye”
Edukacyjny program rabatowy firmy Apple
Kampania modowa H&M “Powrót do szkoły” (Polska)
Sklep Amazon “Happy School Year”
Kampania mundurkowa ASDA “Powrót do szkoły”
Kampania kosmetyczna Sephora “Back-to-School”
Kampania Media Expert “Smart Start” (Polska)
Niepowodzenia i wnioski
Innowacje w strategiach marketingowych
Kluczowe wnioski
Implikacje strategiczne
Zalecenia dla marketerów
Przyszłe kierunki badań