Jedno z pytań, które często dostaję jest to, dlaczego właściciel firmy powinien zatrudnić agencję reklamową zamiast radzić sobie samemu bezpośrednio z różnymi dostawcami mediów. Właściciele firm często twierdzą, że przez działania “in-house”, czyli tworzenie własnego zespołu wewnątrz organizacji, oszczędzają pieniądze w ramach opłat agencyjnych i mogą użyć te pieniądze przeznaczone na budżety reklamowe do dalszego rozwoju. Choć może to mieć sens na papierze, w rzeczywistości, istnieją znaczne nieefektywności i koszty pośrednie związane z pójściem w “in-house”.
Założyłem własną agencję marketingową z konkretnego powodu, aby mieć swobodę oferowania wszelkich rozwiązań marketingowych, które czułem, że są najlepiej dopasowane do klienta. Pomimo wielu wzlotów i upadków w biznesie agencji marketingowej, wiem, że naprawdę mogę mieć na uwadze najlepsze interesy moich klientów.
1. Agencje mają większą wiedzę
Agencja zatrudnia lub współpracuje z wieloma osobami, które są specjalistami w różnych mediach i technikach marketingowych. To daje agencji znacznie wyższy poziom wiedzy specjalistycznej niż jakikolwiek właściciel firmy lub pojedynczy specjalista ds. Mediów i reklamy. Jest to niezwykle rzadkie (nigdy osobiście nie spotkałem jednego), aby znaleźć kierownika lub specjalistę, który w pełni rozumie zawiłości wszystkich metodologii reklamowych. Podobnie, właściciel firmy nigdy nie będzie wiedział tak dużo, jak specjalistyczna agencja, która może tworzyć i działać na ich planie marketingowym.
2. Oszczędność czasu, jaką zapewnia agencja, z nawiązką rekompensuje jej opłaty
Właściciele firm, którzy idą w rozwiązania “in-house” regularnie spędzają znacznie więcej czasu w ciągu tygodnia na ich działaniach marketingowych. Utykają w drobiazgach różnych działań marketingowych, podczas gdy agencja może wykonać skrupulatną i szczegółową pracę. Jest to czas, którego tak naprawdę nie muszą poświęcać. Nadzorowanie marketingu i upewnianie się, że plan jest zgodny z celami firmy jest obowiązkiem właściciela firmy. Micromanaging każdego szczegółu planu marketingowego nie jest generalnie najlepszym wykorzystaniem ich czasu. Zazwyczaj są bardziej produktywne rzeczy, które właściciel firmy może zrobić. Utrata produktywności z powodu tego podejścia zazwyczaj kosztuje ich znacznie więcej pieniędzy niż ich opłaty agencyjne.
3. Świeże i obiektywne spojrzenie
Znajomość swojej firmy na wylot jest wspaniałą rzeczą, ale może to prowadzić do stronniczych opinii i niewzruszonego stanowiska w sprawie tego, co jest najlepsze dla przyszłości i rozwoju Twojej firmy. Możesz rzeczywiście przegapić jasne możliwości, które mogłyby rzeczywiście pomóc złamać wielkie interesy. Agencja reklamowa oferuje zewnętrzny, obiektywny punkt widzenia, który otwiera oczy na rzeczywistość i różne potencjalne rozwiązania, które w przeciwnym razie nie uważał za idealne dla Twojej firmy.
4. Zatrudnianie nowych pracowników jest kosztowne
Zatrudnianie nowych i oddanych pracowników to zdecydowanie kosztowna sprawa, a jeśli myślisz o pozyskiwaniu talentów z najwyższej półki – uwierz mi, może nie stać Cię na nich w pełnym wymiarze godzin. Praca z agencją oznacza, że masz dostęp do najwyższej klasy ekspertów w reklamie. Najlepszą rzeczą w dotarciu do agencji reklamowych jest to, że są one tam, aby pomóc tylko wtedy, gdy chcesz. Niektóre agencje mają również copywriterów i grafików, którzy zazwyczaj pracują na miejscu.
5. Rozwijaj swoją markę
Budowanie marki nie jest rzeczą łatwą, dlatego nawet najbardziej doświadczone firmy zmagają się z tym problemem. Agencje reklamowe i ich doświadczenie i wiedza mogą być bardzo pomocne, mogą one tworzyć reklamy, które będą generować świadomość marki podczas rozwijania logo. Agencje oferują również korzyści z dawania badań, które umieszcza swoją firmę w najbardziej efektywnym rynku docelowym. Z konkretnych reklam w mediach społecznościowych zyskujesz skuteczną reklamę na wszystkich rynkach, jest to doskonały zwrot z inwestycji.
6. Wykorzystaj maksymalnie swój budżet reklamowy
Możesz mieć przyzwoity pomysł na zarządzanie finansami, ale czy robisz najwięcej z budżetu reklamowego? Uzyskanie profesjonalnej pomocy może być rozsądna decyzja. Agencje reklamowe mają do czynienia z różnymi rodzajami firm z różnych ograniczeń finansowych. Z ich wiedzy i doświadczenia, wdrażają najlepszy plan finansowy dla konkretnego typu firmy, to pomaga w maksymalizacji zasięgu widzów przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia na koncie bankowym. Podczas korzystania z platform reklamowych, takich jak Google Ads, upewnij się, że wybierzesz odpowiednie metryki do pomiaru sukcesu kampanii.
7. Skoncentruj się na swoich podstawowych kompetencjach
Agencje reklamowe są obecne nie bez powodu, są one pełne mocy zespół profesjonalistów, którzy wiedzą, co robią. Ufając im i ich działaniom w kampaniach marketingowych, możesz skupić się na swoich głównych kompetencjach.
8. Śledź trendy
Ważne jest dla Ciebie i Twojej firmy, aby zrozumieć trendy w reklamie, co mogło działać dla Twojej firmy kilka miesięcy temu, może nie działać teraz. Pojawiają się nowe media, które mogą być pomocne w realizowaniu Twojej strategii marketingowej. To jest to, za co w zasadzie płacisz agencji reklamowej. Agencja rozumie i śledzi zmieniające się trendy i utrzymuje Twoją firmę na ścieżce wzrostu.
9. Pracuje z Tobą, a nie przeciwko Tobie
Agencja reklamowa pracuje z Tobą, a nie przeciwko Tobie. Stajesz się ich klientem, agencje świadczą usługi, które pomogą Twojej firmie wyróżnić się na tle innych.
10. Osiągają Twoje cele w mediach społecznościowych
Agencje social media dążą do osiągnięcia Twoich celów marketingowych w mediach społecznościowych. Jednakże, wiele firm wydaje pieniądze na media społecznościowe, ponieważ wszyscy inni też tak robią. Robią to bez posiadania jasnych celów lub strategicznego wglądu. Jest to przepis na katastrofę.
Kiedy zwracasz się do agencji mediów społecznościowych z celami, będą one układać strategię ich osiągnięcia. Cele te mogą być rosnąca publiczność, spełnienie konkretnego zwrotu z wydatków na reklamę lub zwiększenie sprzedaży w danym regionie. Dla udanych kampanii, znajdź agencję, która najlepiej pasuje do Twoich celów i oferuje usługi, których potrzebujesz, aby je osiągnąć.
11. Raport i feedback
To jest w najlepszym interesie agencji, aby uzyskać jak najlepsze wyniki, ponieważ jeśli nie są one wykonywane, będą tracić klientów. Jako takie, będą one na bieżąco informować o postępach i wynikach, które dostajesz w mediach społecznościowych. W tym raportowaniu, będą one jasno określić kluczowe wskaźniki, które pokazują, że marketing w mediach społecznościowych rozwija swoją działalność.
Korzystanie z tej informacji zwrotnej, mogą poprawić i strategię. Dla uproszczenia przykładu, ich raportowanie może stwierdzić, że reklama na LinkedIn nie jest bardzo wydajny, ale na Instagramie, to jest przytłaczająco pozytywne, z 10x zwrot z wydatków na reklamę. Strategia będzie więc zmierzać w kierunku skupienia się bardziej na tym, co działa na Instagramie.
12. Zatrudniasz zespół profesjonalistów
Kiedy zatrudniasz agencję, nie zatrudniasz tylko jednej osoby. Zatrudniasz cały zespół profesjonalistów – każdy z nich jest ekspertem w swojej dziedzinie.
Ich zakres wiedzy obejmuje od znajomości najlepszych strategii zakupu mediów do projektowania najbardziej przyciągających wzrok kreacji. Pracując razem, tworzą kampanie w mediach społecznościowych, które przynoszą fantastyczny ROI dla swoich klientów.
fajny wpis